Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراجعین مرکز جامع سلامت ضیغمی با انواع مسمویت های دارویی آشنا شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش زرقان ما ؛ به مناسبت هفته ی پیشگیری از مسمومیت ها نمایشگاهی با این عنوان، به همت واحد غذا داروی و با حضور دکتر دادور رئیس شبکه بهداشت و درمان زرقان در مرکز جامع سلامت این شهر برپا شد.


در این نمایشگاه انواع مسمومیت های دارویی توسط مدیر غذا داروی زرقان آموزش داده شد و‌ پمفلت و کتابچه های آموزشی مرتبط، بین مراجعین توزیع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر وحیده گذشتگان مدیر غذا داروی زرقان گفت:‌نظر به اینکه مسمومیت های دارویی یکی از شایع ترین انواع مسمومیت هاست و افراد معمولا از عوامل بروز آن بی اطلاع هستند، لزوم آگاهی و اطلاع رسانی در این زمینه امری لازم و  بدیهی به نظر می رسد،مسمومیت با گیاهان سمی، سرب،‌ داروهای شبه مخدر، محرک و قرص برنج از مهمترین انواع مسمومیت ها می باشد و میزان دوز مصرفی برخی از داروها در کودکان بر اساس وزن آنها می باشد، لذا باید از وزن دقیق کودک خود آگاهی داشته باشیم تا تغییر دوز مصرف دارو در کودک منجر به بروز مسمومیت نشود.


وی ادامه داد : مصرف مقدار بسیار کم از یک قرص برنج،  نیز حتی گاهی ممکن است منجر به مرگ شود. برخلاف باور عموم جویدن هسته ی برخی از میوه ها نظیر زردآلو، سیب و .. می تواند منجر به مسمومیت با سیانید شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر

برپایی نمایشگاه‌های هنر علاوه بر نمایش زیبایی ها، موجب آرامش جسم و روح انسان‌ها می شود. در همین راستا به منظور نشان دادن فرهنگ و هنر، هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در شهرستان لارستان استان فارس آثار خود را به نمایش گذاشتند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: مدینه صابری - فارس

بیشتر بخوانید:

برپایی نمایشگاه و بازارچه سنتی صنایع دستی در مدرسه هاجر دهگلان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان