Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@17:10:53 GMT

آغاز رسمی کمپین صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۵۰۸۴

آغاز رسمی کمپین صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی

خبرگزاری شبستان: کمپین صادرات خرده‌فروشی محصولات صنایع‌دستی امروز یکشنبه ۲۱ آبان با برگزاری یک همایش تخصصی در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت رسمی آغاز شد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این همایش تخصصی در تمام استان‌های کشور برگزار می‌شود و 20 دی‌ماه در بیرجند به‌پایان می‌رسد و بر اساس این کمپین از این پس محصولات صنایع‌دستی به‌صورت خرده فروشی نیز صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری این کمپین شرکت زودل است که دارای چهار نمایندگی در کشورهای مختلف دنیاست و براساس توافق‌های انجام‌شده تمام خدماتی که از سوی این شرکت عرضه می‌شود به‌مدت شش ماه به‌صورت رایگان خواهد بود و هیچ حق عضویتی از هنرمندانی که قصد صادرات محصولات خرده فروشی خود را دارند دریافت نمی‌شود.

بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این همایش گفت: «با تکیه به تجربه‌های جهانی در استفاده از دنیای مجازی، وارد این عرصه شدیم و اگر قرار است وارد عرصه رقابت با دنیا شویم، برای رونق صنایع‌دستی و افزایش سهم فروش و صادرات محصولات این حوزه، چاره و گریزی جز ورود به دنیای فضای مجازی برای فروش محصولات صنایع‌دستی نداریم.»

معاون صنایع‌دستی کشور اضافه کرد: «در کنار شرکت زودل چند شرکت دیگر مانند زبردستان و چونک و... نیز در حوزه صنایع‌دستی فعالیت دارند که نوید روزهای خوبی برای صنایع‌دستی است و باید بتوانیم با شرایط بهتری وارد عرصه رقابت شویم و حق هنرمندان را ادا کنیم.»

نامور‌مطلق گفت: «بر اساس صحبت‌های مدیرعامل شرکت زودل، گردش مالی روزانه 25‌میلیارد دلار در دنیای مجازی، یعنی معادل شش ماه فروش نفت. بنابراین باید نیازهای مشتریان را در سراسر دنیا بشناسیم و با حفظ اصالت‌ها و زیبایی‌های هنرهای ایران بتوانیم محصولات خود را تولید کنیم و آن‌ها را به فروش برسانیم و در ترویج سبک زندگی زیبا که یکی از نیازهای دنیاست نقش داشته باشیم و هنر زیبای ایرانی را به خوبی معرفی کنیم.»

نامور‌مطلق در ادامه به اجرای مراسم نشان اعتماد فروشگاهی که روز گذشته در موزه فرش برگزار شد اشاره کرد و افزود: «این کار نیز یک گونه و ژانر جدید فعالیت در عرصه صنایع‌دستی است که می‌تواند به رونق این حوزه بیش از پیش کمک کند.»

او با بیان اینکه از ژانرهای مختلف برای رونق صنایع‌دستی استفاده می‌کنیم و شرکت‌ها نیز مانند بازیگران این عرصه هستند اضافه کرد: «فضای مجازی و تجارت الکترونیک یکی از بهترین ژانرها و در حقیقت فراژانر است که می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید، فروش و صادرات صنایع‌دستی داشته باشد.»

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه گفت: «امیدوارم گامی که امروز برداشته می‌شود و قرار است در سراسر استان‌های کشور این حرکت ادامه داشته باشد، بتواند تجارت ما را پویا کند و بتوانیم برای پویایی صادرات صنایع‌دستی از این روش به خوبی استفاده کنیم.»

رشد 43 درصدی صادرات صنایع‌دستی در 5 ماهه اول امسال

پویا محمودیان، مدیرکل دفتر صادرات صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز در این مراسم از رشد 43درصدی صادرات محصولات صنایع‌دستی در 5 ماه اول سال جاری خبر داد.

او افزود: «امروز کمپین صادرات خرده‌فروشی محصولات صنایع‌دستی را با شعار "آنلاین شوید، جهانی بفروشید" آغاز می‌کنیم که بعد از تهران در 30 استان کشور نیز ادامه می‌یابد و آخرین جلسه این کمپین 20 دی در بیرجند برگزار خواهد شد.»

او افزود: «اگرچه این کار را دیر  انجام دادیم اما خوشحالیم که از امروز صنایع‌دستی ایران با دنیای مجازی در سراسر دنیا مرتبط می‌شود، کاری که کشورهایی مانند چین سال‌ها قبل آن را شروع کردند. در این کمپین با یک شرکت معتبر به نام شرکت زودل مذاکراتی را از خردادماه امسال انجام دادیم و امروز این کمپین به صورت رسمی عملیاتی می‌شود.»

محمودیان اضافه کرد: «ما برای صادرات با تناژ‌های بالا در حال برنامه‌ریزی هستیم به‌گونه‌ای که در 5 ماهه اول امسال شاهد رشد 43 درصدی صادرات صنایع‌دستی درسبد صادرات محصولات غیر‌نفتی هستیم و امیدوارم همچنان در ماه‌های بعد نیز این رشد تداوم داشته باشد. امروز نیز با برگزاری این کمپین شاهد آغاز صادرات صنایع‌دستی به‌صورت خرده‌فروشی هستیم که می‌تواند باعث افزایش صادرات صنایع‌دستی ایران شود.»

در این مراسم همچنین فرزاد خویی مدیرعامل شرکت زودل به‌عنوان شرکت مجری و عامل اجرای این کمپین توضیحاتی را در خصوص راهکارهای تجارت الکترونیک و صادرات خرده فروشی ارائه کرد.

پرسش و پاسخ و ارائه توضیحات بیشتر از سوی مسئولان معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شرکت زودل بخش پایانی این مراسم بود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: غرفه صنایع‌دستی فارس به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار داده است. 

او بیان کرد: ۲۶ استاد هنرمند و پیشکسوت صنایع‌دستی استان فارس در این نمایشگاه حضور دارند که ۶ هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری هستند و ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: غرفه صنایع‌دستی استان فارس در سالن شماره ۲۵ نمایشگاه و در متراژ ۱۸۰ متر است که در ۴ روز برگزاری نمایشگاه مورد استقبال کم نظیر شهروندان قرار گرفته است.

 او به حضور راهنمایان گردشگری و مترجمان به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی در غرفه صنایع‌دستی فارس اشاره کرد و افزود: در این غرفه، کارگاه‌های زنده محصولات صنایع‌دستی فعال و اساتید و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان به تولید محصولات مشغول‌اند که مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران