Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: حمایت از ناشران در قالب خرید کتاب یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است که در سال جاری ۱۴ هزار جلد کتاب از ناشران ایلامی خریداری‌شده است.

عمران خودآموز، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز (21 آبان) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: ستاد گرامیداشت هفته کتاب در هفته گذشته با حضور دستگاه عضو این ستاد و مدیرکل امور اجتماعی استاندار ایلام تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی استان عضو ستاد گرامیداشت هفته کتاب در این هفته برنامه‌های متنوعی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه اجرا خواهند کرد، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این هفته برنامه‌های متنوعی در این زمینه اجرا خواهد کرد که برخی از برنامه‌ها نیز با مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: یکی از برنامه‌های محوری این اداره کل، تجلیل از خادمان نشر است که در این برنامه از تعداد 30 نفر از مؤلفان، ناشران، کتابداران و خادمان نشر و کتاب استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل خواهند شد.

 

خودآموز، بیان کرد: برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب در مرکز استان با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی، حضور در برنامه‌های صداوسیمای مرکزی ایلام در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، تقدیر از برگزیدگان جایزه کتاب سال که توسط داوران جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 94 داوری شده و همچنین توزیع و اهدای کتاب در بین مؤسسات فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌های این هفته است.

 

وی، بابیان اینکه در حال حاضر 24 ناشر در سطح استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه 149 عنوان کتاب در استان ایلام چاپ و منتشرشده است که این میزان نسبت به سال گذشته از رشدی حدود 2 برابر برخوردار است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه از تولید، چاپ و نشر کتاب در حد توان حمایت می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری نیز 14 هزار جلد کتاب بااعتباری بالغ‌بر 112 میلیون تومان در قالب حمایت از نویسندگان، مؤلفان و ناشران خریداری‌شده و در بین مراکز فرهنگی، مؤسسات دینی و قرآنی و کتابخانه‌های عمومی استان توزیع‌شده است.

 

وی، با اشاره به اینکه شعار سال جاری هفته کتاب آینده روشت با خانواده کتاب‌خوان است، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نقش مهمی در راستای توسعه همه‌جانبه و ایجاد بسترهای فرهنگی و آگاهی و دانایی جامعه خواهد داشت و وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است که در این راستا تلاش کنند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

غلامرضا منتظری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با شعار امسال نمایشگاه با عنوان «‌بخوانیم و بسازیم»، اظهار کرد: این شعار در عین ایجاز و کوتاهی، مفاهیم عمیقی را منتقل می‌کند. ما از دوران کودکی آموختیم «توانا بُوَد،‌ هر که دانا بُوَد» زمینه توانایی دانایی است و دانایی در گرو مطالعه است.

وی ادامه داد: اگر ارتباط با کتاب برقرار شود، سطح دانش و بینش اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و با فرهنگ کتابخوانی شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود که بخشی از آن مرتبط با ساختن جامعه است. شعار نمایشگاه در عین کوتاهی پیام‌های مهمی دارد و نیاز است تا رسانه‌های جمعی این شعار را بیشتر مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

منتظری که دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی است،‌ نمایشگاه کتاب را فرصت مناسبی در توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور دانست و افزود: در درجه اول باید به تولید و نشر آثار مرتبط با حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی بیش از گذشته مبادرت داشته باشیم. به اعتقاد من نمایشگاه کتاب تهران مشابه یک سفره معنوی و فرهنگی محسوب می‌شود که نیازهای معنوی جامعه هدف را پاسخ می‌دهد.

وی تأمین نیاز «ایران فرهنگی» با تولیدات فرهنگی را ضروری عنوان کرد و گفت: لازم است نشر کشورمان به تولیدات متناسب با نیاز «ایران فرهنگی» به تعبیر واقعی خودش،‌ مبادرت کند تا بتوانیم ابعاد مختلف فرهنگ و تمدن غنی این سرزمین سربلند را به جهانیان معرفی کنیم.

منتظری ادامه داد: قطعاً نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌هایی که در سایر کشورها برگزار می‌شود، می‌تواند به معرفی فرهنگ و تمدن ایران زمین کمک بسیاری کند. نمایشگاه کتاب در حکم یک پنجره است که به روی ساختمان شخصیت فرهنگی و تمدن ما باز می‌شود. تنها از این طریق یعنی با ارائه کتاب‌های ایرانی است که افراد با فرهنگ و تمدن ما آشنا خواهند شد.

دبیر فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحقق رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مسئله «تمدن نوین اسلامی» گفت: به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و نشر آثار تحول آفرین نیاز داریم. پیشنهاد می‌کنم برگزاری نمایشگاه کتاب محدود به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بیش از گذشته زمینه شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور را فراهم کنیم که در رونق دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار موثر است.

وی همچنین به ضرورت انجام کارهای مشترک میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی در توسعه دیپلماسی فرهنگی پرداخت و ادامه داد: برگزاری نشست مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به منظور تقدیر و تشکر و ارزیابی برنامه‌های آنها مفید بود؛ انتظارات خود را با آنها در میان گذاشتیم و این نشست را می‌توان با فراکسیون توسعه دیپلماسی فرهنگی نیز برگزار کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد