Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: کیفیت هوای اصفهان از فردا (دوشنبه) تا اوایل هفته آینده به دلیل فراهم شدن زمینه انباشت آلاینده ها در شرایط ناسالم قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه در اطلاعیه ای، پایداری، سکون نسبی هوا و وقوع اینورژن را علت انباشت آلاینده ها در هوای این کلانشهر از فردا (دوشنبه ) تا اوایل هفته آینده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هواشناسی استان در این اطلاعیه تاکید کرد: پایداری جوی در این مدت همچنان باعث غبارمحلی و کاهش کیفیت هوای شهر اصفهان و شهرهای صنعتی در ساعات اولیه روز می شود.
رئیس اداره پیش‌ بینی هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایدار ضعیفی تا 24 ساعت آینده بر روی استان است اظهار کرد:آسمان اصفهان بصورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و در مناطق مرکزی همچنان غبار محلی پیش‌ بینی می‌ شود.
حسن خدابخش با بیان اینکه دمای هوا طی 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا 2 درجه سانتیگراد کاهش می یابد افزود: حداکثر دمای هوای اصفهان به 20 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دمای هوای این کلانشهر به 6 درجه سانتیگراد رسید.
وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته را چوپانان با 25 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را بوئین و میاندشت با هفت درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی گاهی وزش باد و برای روز سه شنبه، هوایی صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
اصفهان به دلیل تمرکز صنعت و تردد انبوه وسایط نقلیه موتوری به همراه تراکم جمعیت، یکی از شهرهای آلوده کشور است که با فرارسیدن فصل سرما با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده ها هم روبرو می شود.
ت7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، لطفی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جو استان تا فردا شب علاوه بر وزش باید شدید، گرد خاک و وقوع رگبار و رعد برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم بارش ها، بعد از بارندگی‌های اخیر وقوع روان، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: احتمال خسارت به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

لطفی گفت: سردترین ایستگاه زهان با ۱۰ درجه سلسیوس سردترین و دهسلم با ۳۴ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

وی افزود: تغییرات دما در بیرجند بین ۱۳ درجه سلسیوس و ۲۷ درجه سلسیوس بوده است.

دیگر خبرها

  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • رگبار، رعد و برق و وزش باد در زنجان پیش بینی شد