Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:03:20 GMT

وجود 4 هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۶۴۷۴

وجود 4 هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور

زنجان - ایرنا - معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: بیش از 4 هزار طرح نیمه تمام ورزشی در کشور حاصل کلنگ زنی هایی است که بدون توجه به محل تامین اعتبار روی دست دولت مانده است.

به گزارش ایرنا، امیررضا خادم روز یکشنبه در نشست با نمایندگان هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد شهرستان ابهر، افزود: متاسفانه قول هایی که برخی مسئولان در سفر به شهرهای مختلف می دهند باعث می شود عدالت توزیع از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: به جای اینکه یک آمایش سرزمین داشته باشیم و نیازهای مناطق مختلف را سنجیده و بر اساس جمعیت و استعدادها کلنگ زنی کنیم به یکباره مشاهده می شود در برخی شهرها به دلیل وجود روابط، پروژه ها و ورزشگاه های بسیاری کلنگ زنی و احداث می شود ولی شهری دیگر به خاطر نداشتن چنین روابطی حتی یک فضای ورزشی ندارد و محروم می ماند.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: دولت کار ارزنده ای که در دستور کار دارد تکمیل پروژه های نیمه تمام است که همه آنها سرمایه های ملی و بیت المال هستند و نمونه ای از آن ورزشگاه 3 هزار نفری شهر ابهر است که با پیگیری مسئولان در حال تکمیل است.
وی با اشاره به درخواستهای رئیسان هیات های ورزشی و سمن ها، تاکید کرد: برای انجام درخواست هایی که در حوزه ورزش و سمن ها مطرح شد حداقل 20 میلیارد تومان نیاز است در حالی که کل بودجه اداره کل ورزش استان در سال 96 در صورت تحقق کامل 10 میلیارد تومان است.
خادم یادآور شد: نکاتی که مطرح و پیگیری می شود باید امکان عملی شدن داشته باشد و شنیدن حرف منطقی باعث عملکرد صحیح مسئولان اجرایی می شود.
وی در زمینه سمن ها، ابراز کرد: یکی از دلایل همکاری نکردن برخی دستگاه ها با سمن ها رسمیت و اعتبار آنها است که با اضافه کردن لایحه ای به شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان و درصورت تصویب آن توسط کمیسیون فرهنگی مجلس، اعتبارنامه سمن هایی که مجوز ثبت دریافت می کنند رسمی خواهد شد.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: سمن ها مردم نهادند و نباید انتظار کمک از دولت داشته باشند چراکه سمن ها در همه جای دنیا با کمک مردم و با جذب منابع از مردم کارهایی را به نفع مردم انجام می دهند که بر زمین مانده و علاوه بر این تجربه ای برای آینده آنهاست.
وی بیان کرد: اولویت کار وزارت ورزش و جوانان تا زمان مستقل شدن سازمان جوانان، ساختن خانه جوان است و بودجه خوبی نیز برای حوزه جوانان جذب شده است.
خادم با اشاره به ماده 88 یادآور شد: این موضوع را مجلس مصوب کرده است و مدیران اجرایی مسئولیت اجرای آن را دارند و علاوه بر این باید در پایان سال 96 مبلغ 90 میلیارد تومان از دریافت اجاره مکان های ورزشی به بخشی خصوصی به خزانه دولت واریز کنیم که در نهایت همین پول به سیستم بر می گردد و بسیاری از هزینه ها مانند پرداخت حقوق پرسنل از آن تامین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در سفر به استان زنجان از پروژه های ورزشگاه 3 هزار نفری ابهر، استخر سرپوشیده هیدج و صائین قلعه بازدید کرد و همچنین در جریان این بازدید سالن ورزشی چند منظوره شهیده سهام خیام ویژه بانوان افتتاح شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۶۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ظرف دو، سه ماه آینده انتخابات سه، چهار فدراسیون دیگر را خواهیم داشت تا وضعیت سرپرستی را جمع کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رضا حیدری سرپرست فدراسیون کونگ‌فو که سابقه 10 سال ریاست این فدراسیون را دارد، پس از مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار داشت: بابت یک دهه خدمت در فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی خدا را شاکر هستم. اعتلای ورزش کونگ‌فو برای من بسیار مهم است. در این سال‌ها دو دوره مسابقات آسیایی برگزار کردیم و اعزام‌های متعددی داشتیم. این نوید را می‌دهم ظرف ماه‌های آینده سومین دوره قهرمان آسیا در بخش آقایان و بانوان در چابهار برگزار خواهد شد. همه مکلف به کمک به هاشمی‌منش هستیم و از برادران بزرگوارم مجتبی شیرزادی و استاد نوحی که برند ورزش‌های رزمی است نیز  درخواستی‌ می‌کنم به خانواده کونگ‌فو کمک کنند. آرزوی دیرینه ما ثبت این برند ایرانی در اسپورت اکورد و بازی‌های آسیایی است. یک دهه در کنار همه دوستان بودم و 41 سال در سیستم اداری کار کردم، اما  یک برگه در سیستم حفاظتی من نیست، اما در مورد من بی‌اخلاقی کردند. از بچگی در جبهه و جنگ بودم و این بار به عنوان یک مربی می‌گویم که  یک ذره از جایگاه قانونی خود عقب نشینی نخواهم کرد. تمام توانم را برای اعتلای کونگ‌فو در 10 ساله گذاشته گذاشتم و زور و توانم همینقدر بود. امیدوارم در ادامه مسیر موفقیت و سربلندی برای کونگ‌فو باشد.

همچنین سیدعباس هاشمی‌منش پس از انتخاب به عنوان رئس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی اظهار داشت: از همه کسانی که به بنده رای دادند و ندادند، تقدیر و تشکر می‌کنم. از همین جا  از همه اساتید خواهش می‌کنم با فدراسیون و همکاری و همراهی داشته باشند و بنده را به عنوان شاگرد کوچک کمک کنند. از شما کمک می‌خواهم تا رزم ایرانی را در آسیا به نام جمهوری اسلامی ثبت کنیم و یک برند برای جمهوری اسلامی باشد. از اعتماد اعضای مجمع تشکر می‌کنم و باز هم در خواست کمک و همراهی برای رسیدن فدراسیون به جایگاه ویژه هستم

شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز اظهار داشت: از حیدری دوست خوب و مرد زحمتکش کونگ‌‌فو قدردان هستم و آرزوی توفیق برای او دارم. قطعا حیدری تجربیات ارزشمند خود را مثل استاد نوحی در اختیار نسل آینده خواهد گذشت. به هاشمی‌منش نیز تبریک می‌گویم و خوشحال هستم این فدراسیون نیز تعیین و تکلیف شد. خدا را شاکر و سپاسگزار هستم‌ که ظرف چند ماه 10 فدراسیون تعیین و تکلیف شد. اداره فدراسیون‌ها با سرپرست برای ورزش کشور یک نقص بزرگ بود، اما با تلاش همکارانم و همکاری  کمیته ملی المپیک به لطف خدا انتخابات هر 10 فدراسیون برگزار شد و ظرف دو، سه ماه  آتی نیز انتخابات سه، چهار فدراسیون دیگر را خواهیم داشت تا وضعیت سرپرستی را جمع کنیم.

وی ادامه داد: امیدوارم هاشمی‌منش تعامل لازم را با هئیت‌های استانی و مجمع داشته باشد. او خواهان قول کمک و حمایت از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود؛ موضوعی که نیاز به در خواست و قول ندارد و این کار از وظایف ما است. وظیفه وزارت ورزش و کمیته المپیک حمایت و نظارت بر فدراسیون‌های ورزشی است و کاری غیر از این نداریم. بازدید از اردوهای و فدراسیون‌ها از وظایف ما است و منتی ندارم و من باید در میدان ورزشی باشم و امروز باید این کار را انجام بدهیم. این جزو وظایف ذاتی و سازمانی ما است و اگر از فدراسیون‌ها و پیشکسوتان حمایت نکنیم، خطا کردیم. ما خادم ملت و بچه‌های ورزش هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • وزیر ورزش به تغییر نام استقلال واکنش نشان داد
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود