Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل مدیریت بحران استان در ابتدای این جلسه با تقدیر از همکاری و همیاری دستگاههای اجرایی و نهادهای مختلف در حوزه مدیریت بحران افزود: با توجه به بحران های متعددی که در استان خوزستان است که اکثرا در خصوص دست بردن در محیط زیست شکل گرفته اند لازم است در بحث پیش بینی و آمادگی، فعالیت بیشتری انجام داد و به همین منظور کمیته ای با عنوان آموزش و پژوهش تشکیل شد که از نتایج آن می توان به برگزاری سه همایش و سمینار ریزگرد و سیلاب، حریق و مدیریت بحران با موضوع بهداشت و درمان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیامرث حاجی زاده گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس نیز که مقدمات برگزاری آن در حال انجام است یکی دیگر از همین برنامه هاست که با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش انجام خواهد شد و امیدواریم سطح مانور امسال بالاتر و باشکوه تر باشد، ضمن اینکه این مانور در مدرسه ای در حاشیه شهر و مناطق ضعیف با امکانات پایین جهت دیدن مسئولین استان و مشاهده کمبودها برگزار شود که البته سایر دستگاهها نیز می بایست در این زمینه کمک کنند و این نشان از پیشرفت مدیریت بحران محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور استاندار محترم در خصوص ارزیابی عملکرد فرمانداران و دستگاههای اجرایی استان و همچنین وجود ۱۴ شاخص این ارزیابی که به موضوعات مرتبط با مدیریت بحران برمی گردد ضرورت دقت و اهمیت مدیریت بحران و تأکید بر آن بیشتر موردتوجه قرار می گیرد.

حاجی زاده در ادامه از اهمیت دوباره برگزاری مانورها توسط دستگاههای اجرایی به دلیل بحرانی بودن استان از جمله زلزله خیزبودن آن اشاره کرد و افزود: در خوزستان علاوه بر سیلاب، ریزگرد و حریق، بحث زلزله نیز به سبب موقعیت خاص جغرافیایی استان و روی گسل بودن می بایست موردتوجه ویژه قرار بگیرد، هرچند برخی شهرهای استان ایمن باشند ولی نیاز است راهکارهای بررسی پیشگیری در این زمینه فراهم شود تا در زمان وقوع زلزله با کمترین آسیب مواجه شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان همچنین بار دیگر دستور اکید استاندار محترم مبنی بر برگرداندن سالن های چندمنظوره مدیریت بحران و استقرار تجهیزات و اقلام مربوطه از سوی شهرداری ها را یادآور شد و گفت: در این زمینه شهرداری تاکنون اقدامی انجام نداده و می بایست سریعتر نسبت به حل موضوع و بازگرداندن این سالن ها به حالت اولیه اقدام کند.

در ادامه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر، معاون فرماندار، معاون نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و نمایندگان سایر دستگاهها در خصوص اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده در برگزاری مناسب مانور توضیحاتی ارائه کردند.

همچنین به پیشنهاد مدیرکل مدیریت بحران استان مصوبات زیر به تصویب رسید:

-کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان فرمانداری، هلال احمر، شهرداری و شورای شهر اهواز، نوسازی مدارس، اورژانس و آموزش و پرورش تشکیل شود.

-اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طرف صداو سیما، رسانه ها، مطبوعات انجام شود. همچنین میزگردی از طرف صداو سیما جهت همین موضوع تشکیل شود.

-تبلیغات میدانی صورت گیرد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم