Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رادیو ایران این هفته برنامه‌هایی با حال و هوای متفاوت پخش می‌کند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

 

انعکاس عملکرد ارگان ها در رادیو ایران

مخاطبان رادیو ایران می توانند رضایت یا انتقادشان را نسبت به عملکرد نهادها، با «سلام ایران» مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمان ستوده تهیه کننده «سلام ایران» گفت: شنونده ها اگر از عملكرد نهاد، سازمان یا ارگانی رضایت دارند و می خواهند تقدیر كنند یا اگر انتقادی نسبت به عملكردشان دارند و می خواهند موضوعی حتما پیگیری بشود، فقط کافی است كلمه «انعكاس» و یك یا دو خط توضیح در مورد آن مطلبی كه می خواهند بیان كنند را در زمان پخش برنامه سلام ایران پیامک کنند. عوامل برنامه «سلام ایران» آن موضوع را پیگیری می کند.

ستوده تصریح کرد: موضوعی که مخاطبان رادیو ایران در آیتم «انعکاس» با «سلام ایران» مطرح می کنند، باید جنبه عمومی داشته باشد.

«سلام ایران» از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 6:40 صبح از رادیو ایران پخش می شود.

 

تجربه‌های خود را با «خانه و خانواده» در میان بگذارید

شنونده های رادیو ایران می توانند تجربه ها و دغدغه های تربیتی بچه هایشان را با برنامه «خانه و خانواده» در میان بگذارند.

بیان این تجربه ها باعث می شود تا دیگران نیز با مواجه شدن با این مشکلات از تجربه های دیگران استفاده کنند. دکتر امیر آتشانی در این برنامه، در خصوص تربیت اقتصادی کودکان صحبت  می‌کند.

«خانه و خانواده» فردا ساعت 9:00 صبح با تهیه کنندگی زهرا قائدی و متین السادات فیروزی و گویندگی فاطمه آل عباس از رادیو ایران پخش می شود.

 

رادیو ایران و میزگردهایی با بهره برداری از حدیث ثقلین و یادگار های پیامبر اکرم (ص)

به مناسبت شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ویژه برنامه های «در امتداد صبح»، «در مدار اسلام» و «مرثیه ی آفتاب» از رادیو ایران پخش می شود.

حجت الاسلام و المسلمین داریوش عشقی و کاظم حاج رجبعلی، از کارشناسان برنامه پیرامون چگونگی حفظ امانت های پیامبر (قرآن و عترت) پس از رحلت آن حضرت صحبت می کنند.

در ادامه برنامه طی گزارش هایی با بررسی جایگاه قرآن و عترت در شرایط حاضر و زندگی امروز، بر موضوع زندگی و نحوه شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به عنوان یکی از این دو امانت متمرکز خواهد شد.

آیتم‌های گزارش مردمی «به رسم امانت»، آیتم ترکیبی از فیلم های مرتبط و آیتم «مرثیه ای برای عشق» پیرامون شهادت امام حسن مجتبی (ع) از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

«در امتداد صبح » با نویسندگی مهدی رسولی، کیاناز کاوه،فرزانه عرفانی تبار، تهیه کنندگی کیاناز کاوه و گویندگی امیر محمد صمصامی، با روایت مریم نشیبا و گزارشگری مهدیه رحیمی روز پنج شنبه 25 آبان ماه ساعت 9:00 تا 11:00 صبح از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

همچنین در برنامه «در مدار اسلام» موضوع صلح ، ابعاد و ضرورت آن با تاکید بر صلح پیامبر(ص) و صلح امام حسن(ع) بررسی می شود.

در این برنامه طی 50 دقیقه ضمن سوگواری و گرامیداشت یاد پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی، در فضای میزگرد با حضور کارشناس مجری و دو کارشناس، دکتر رجبی و دکتر همایون به بررسی پیرامون شرایط صلح پیامبر و امام حسن مجتبی(ع) و ضرروت و جزئیات این دو نمونه صلح (اشتراکات و امتیازات) به عنوان نمادی از هوشمندی و تدبیر اسلامی در عین نرمش قهرمانانه و ضرورت و مصادیق آن در عصر حاضر پرداخته می شود.

آیتم‌های ترکیبی با مضامین وقایع تاریخی مذکور، شعرخوانی و مرثیه سرایی از دیگر بخش های برنامه است.

«در مدار اسلام» به تهیه کنندگی سعید مبشری، کارشناسی  و اجرای علیرضا محمدی همین روز ساعت 22:05 تا 22:55 ازآنتن رادیو ایران پخش می شود.

********

همچنین گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی باویژه برنامه «مرثیه آفتاب» که در دو روز پنج شنبه و جمعه ساعت 20 به مدت 55 دقیقه پخش می شود، به افزایش آگاهی درباره زندگی رسول خدا و معرفی كتب از شخصیت های برجسته در این زمینه می پردازد.

تم اصلی این برنامه بررسی بازتاب شخصیت پیامبر اکرم (ص) در فضای مجازی است. از جمله بررسی سایت ها و وبلاگها ، کانالها و بررسی حرکت ها و پویش هایی که در حمایت از پیامبر در دنیا ایجاد شده است. این برنامه همچنین سایت های علمی درباره ایشان را بررسی کرده و به اشعار نبوی و فضای مجازی مرتبط با این موضوع می پردازد.

شعرخوانی شاعران درباره رحلت پیامبر اكرم (ص) و معرفی پژوهشگران و دانشمندانی كه با مطالعه دین اسلام و زندگانی حضرت محمد (ص) اسلام آورده اند، از دیگر بخش های این برنامه است.

کارشناسان برنامه اسماعیل امینی و محمود اكرامی در خصوص اشعار نبوی صحبت می کنند.

«مرثیه آفتاب» به تهیه‌کنندگی سیده زهرا صالحی، گویندگی راضیه طالب زاده، گزارشگری علی رشیدی، آیتم سازی احسان زارع و هماهنگی لیلا کوچکیان از رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا شجریان، خواننده محبوب و استاد آواز موسیقی اصیل ایران در سال ۱۳۱۹ در شهر مشهد در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. پدرش قاری قرآن بود و صوت قرآن را از ۸ سالگی به محمدرضا که صدای خوشی داشت نیز آموخت.

شجریان با اولین معلم موسیقی خود در سال ۱۳۳۶ زمانی آشنا شد که برای تحصیل به دانشسرای مقدماتی مشهد وارد شد. وی دو سال بعد علاوه بر تلاوت قرآن، برای رادیو خراسان آواز‌های بدون موسیقی را نیز اجرا کرد.

شجریان که پس از دریافت دیپلم از دانشسرای عالی، به استخدام آموزش و پرورش درآمده بود از سال ۴۶ پس از چند سال تدریس در دبستان‌های مشهد به تهران منتقل شد. وی در تهران نزد اسماعیل مهرتاش درس آواز آموخت و همزمان خوشنویسی و نوازندگی سنتور را نیز پی گرفت.

اولین اجرا و ضبط صدای شجریان در پاییز سال ۴۶ در غالب برنامه «برگ سبز شماره ۲۱۶» از رادیو ایران پخش شد. اما او به دلیل اینکه پدرش می‌خواست نام «شجریان‌ها» با قرائت قرآن شناخته شود، در برنامه‌های رادیویی خود را با نام «سیاوش بیدکانی» معرفی کرد. تا اینکه در سال ۱۳۵۰ پدرش به خوانندگی آواز توسط وی رضایت داد و شجریان با نام خود در رادیو و تلویزیون حاضر شد. او در سال ۱۳۵۰ با فرامرز پایور آشنا شد و آموزش سنتور و ردیف آوازی «صبا» را نزد وی آغاز کرد.

شجریان همزمان با هوشنگ ابتهاج، شاعر پرآوازه متخلص به «سایه» آشنا شده و به واسطه وی همکاری با برنامه «گلها» در رادیو را آغاز کرد. محمدرضا شجریان در این مدت در رادیو با بزرگان موسیقی نظیر احمد عبادی، حسن کسایی، جلیل شهناز، فرهنگ شریف و فرامرز پایور قطعات بسیاری را اجرا کرد.

شجریان آموزش سبک آوازی «طاهرزاده» را از سال ۱۳۵۱ نزد «نور علی خان برومند» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۲ نیز با عبدالله دوامی آشنا شد و ردیف آوازی وی را آموخت. او در همان سال در کنار هنرمندان بی نظیر موسیقی سنتی ایران نظیر محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، جلال ذوالفنون و ناصر فرهنگ‌فر به عضویت مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به سرپرستی داریوش صفوت پیوست.

سال ۱۳۵۴ شجریان به همراه محمرضا لطفی و ناصر فرهنگ‌فر در «جشن هنر شیراز» کنسرت «راست پنجگاه» را اجرا کردند. محمدرضا شجریان که پیش از انقلاب سال ۵۷ رادیو ملی را مانند بسیاری دیگر از هم دوره‌های خود ترک کرد. وی به همراه محمدرضا لطفی و حمایت هوشنگ ابتهاج که او هم پس از رویداد تلخ میدان ژاله از کار در رادیو دست کشیده بود، کانون «چاووش» را بنیان گذاشت.

شجریان با کانون چاووش که اکثر اعضای آن از گروه شیدا و عارف بودند آثار بسیاری را خواند که تعداد زیادی از آن‌ها محتوای انقلابی و ملی داشتند. «شب نورد» یا (برادر نوجوونه) از چاووش ۲ و «سپیده یا ایران‌ای سرای امید» و «ایرانی به سر کن خواب مستی» از چاووش۶، «همراه شو عزیز» و «ایران خورشیدی تابان دارد» از چاووش، از جمله این آثار هستند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • متفاوت ترین تیپ محمدحسین میثاقی همراه با پسرش | عکس
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»