Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:36:28 GMT

تشکیل شرکت مشترک با «چانگان» چین در برنامه سایپاست

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۸۲۵۰

تشکیل شرکت مشترک با «چانگان» چین در برنامه سایپاست

تهران- ایرنا- مدیرعامل گروه سایپا ابراز امیدواری کرد با توجه به حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودرو، «در مذاکرات جدید با چانگان بسرعت به سوی تشکیل جوینت ونچر پیش برویم».

به گزارش یکشنبه تارنمای این گروه خودروسازی، مهدی جمالی در دیدار «یانگ لی کی یونگ» قائم مقام کمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ چین، افزود: به نظر می رسد چانگان و سایپا تصمیم راهبردی برای همکاری اتخاذ کرده اند و دولت ایران از این همکاری حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی تصریح کرد: سیاست گروه سایپا در افزایش تولید، این است که 50 درصد از محصولات با برند گروه سایپا تولید شود و 50 درصد دیگر را در مشارکت با شرکای خارجی به تولید برسانیم.
به گفته وی، شرکت سیتروئن فرانسه اولین شریک خارجی گروه سایپاست و نزدیک به 300 هزار دستگاه از تولیدات گروه سایپا، به محصولات سیتروئن اختصاص دارد. نزدیک به 200 هزار دستگاه از تولیدات این گروه نیز به شرکت رنو اختصاص یافته و با شرکت برلیانس چین نبر برای تشکیل شرکت مشترک مذاکره شده است.
مدیرعامل سایپا بیان داشت: اکنون محصول CS35 چانگان در ایران تولید می شود و برنامه ریزی سایپا برای تولیدات چانگان، اختصاص ظرفیت دستکم 200 هزار دستگاه در سه سال آینده است.
جمالی تاکید کرد می توانیم با شرکت چانگان مدل همکاری با سیتروئن را به اجرا بگذاریم اما مذاکرات باید سرعت بیشتری بگیرد.

**
قائم مقام کمیته توسعه اقتصادی صنایع شهر چونگ چینگ نیز یادآوری کرد: چانگان در ایران با همکاری سایپا خودرو CS35 را تولید و عرضه کرد که مورد استقبال بازار قرار گرفته است و در نظر داریم محصولات جدید دیگری نیز با مشارکت سایپا تولید و عرضه کنیم.
«یانگ لی کی یونگ» ادامه داد: نکته مهم درباره شراکت با سایپا شیوه انتقال قطعات از چین به ایران است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه، سفارش ها را برای تولید محصول به سایپا عرضه کنیم و بر همین اساس پیشنهادهایی را به سایپا ارائه کرده ایم.
وی اضافه کرد: درباره ایجاد شرکت مشترک (جوینت ونچر) بین سایپا و چانگان تلاش می کنیم شرایط لازم با سرعت بیشتری فراهم شود و 2طرف در یک شرایط مناسب همکاری های خود را گسترش دهند.
به گزارش ایرنا، حدود 40 درصد بازار خودرو ایران متعلق به گروه سایپاست و برنامه این گروه خودروساز برای سال 2025 افزایش ظرفیت تولید به 2 برابر ظرفیت کنونی است.
اکنون تولید گروه سایپا نزدیک به 700 هزار دستگاه در سال است و در 6 سال آینده این ظرفیت به یک میلیون و 500 هزار دستگاه می یابد.

IRNAeco@
اقتصام*3061*1961*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: مریم مسعود

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت:به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مهاباد به ریاست معاون فرماندار و با حضور اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

فاروق سلیمانی گفت: در این جلسه موضوعات ساماندهی سایت پسماند مشترک مهاباد_میاندوآب، مدیریت پسماند‌های عمرانی و اقدامات انجام شده در راستای پویش مسیر سبز_ایران پاک مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: نصب تصفیه خانه شیرابه و آماده سازی لندفیل ها، معرفی معادن متروکه جهت تخلیه پسماند‌های عمرانی، انتقال پسماند‌های شهر گوگ تپه به سایت مشترک از جمله مصوبات این جلسه بود.

سایت مشترک پسماند دو شهر مهاباد ومیاندو آب در مرز حوزه استحفاظی دو شهرستان و در اراضی روستاه‌های تنک بالکه مهاباد واسماعیل کندی میاندو آب واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا