Web Analytics Made Easy - Statcounter

دامغان - مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: سهم این اداره کل از اعتبارات ویژه ایجاد اشتغال مددجویان در سال جاری شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که تا کنون دو میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدپور شامگاه یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره بهزیستی دامغان به میزبانی تالار همایش های این اداره، ضمن بیان اینکه از شش و نیم میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۶ ویژه اشتغال مددجویان تا کنون دو میلیارد تومان با معرفی افراد دارای صلاحیت به بانک های عامل پرداخت شده است، تاکید کرد: این میزان اعتبار با هدف خود اشتغالی جامعه هدف معمولان استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از عدم اجرای قانون جذب سه درصد معلولان در دستگاه های اجرایی استان سمنان، افزود: متاسفانه در استان قانون جامع حمایت از معلولان به خوبی اجرا نمی شود و این در حالی است که با وجود شرایط سخت اشتغال معلولان، ما موظف به رعایت قانون و حمایت از این قشر تاثیر گذار جامعه هستیم.

استان سمنان ۱۴هزار معلول دارد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در این استان ۱۴ هزارمعلول شناسایی شده که همگی دارای پرونده هستند اما از این بین تنها سه درصد دارای معلولیت شدید و یا اعصاب و روان هستند که غالباً تحت مراقبت قرار دارند.

ایزدپور در دیگر بخش سخنان خود گفت: در استان سمنان هشت مرکز نگهداری سالمندان وجود دارد که از این تعداد چهار مرکز روزانه و مابقی شبانه هستند از سوی دیگر با وجود اینکه یکی از سیاست ها و برنامه های سازمان بهزیستی کشور اجرای طرح مراقبت از سالمندان در منزل است در آینده نزدیک مرکز روزانه سالمندانی در گرمسار افتتاح خواهد شد.

وی افزود: طرح نگهداری سالمندان در منزل در استان سمنان نیز به اجرا در خواهد آمد که سالمندان پس از دریافت خدمات در مراکز نگهداری سالمند، مابقی ساعات روز را در منزل و کنار خانواده های خود می گذرانند.

استان سمنان دختر فراری ندارد

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ادامه به بحث پرداخت یارانه دولتی به مراکز نگهداری سالمندان و موسسات خیریه استان اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی به ازای نگهداری هر سالمند در مراکز ۳۰۰ هزار تومان و به موسسات خیریه به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان در قالب یارانه ماهانه کمک مالی می کند.

ایزدپور در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به اینکه دختران فراری شناسایی شده در استان سمنان که برابر دستور مقامات قضایی به ادارات بهزیستی تحویل داده می شوند بومی استان نیستند، بیان کرد: با توجه به اینکه سمنان دارای مردمی مومن است خوشبختانه دختران فراری در این دیار وجود ندارد.

در این آیین از ابوالقاسم خطیب زاده تقدیر و محمود زحمتکش به عنوان سرپرست جدید اداره بهزیستی دامغان معرفی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت) با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می‌گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان‌ها و نهاد‌های تابعه و وابسته از طریق پرداخت‌های غیرمستمر کسر می‌گردد.

همچنین بر اساس این گزارش در ادامه مالک شریعتی نماینده مردم تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷، گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است، اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می‌آمد، اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم، اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیس نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی