Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دو عامل سبب کاهش تلفات جاني زلزله شديد يکشنبه شب در شهر ازگله استان کرمانشاه و استان‌هاي غرب کشور شد تا شاهد تکرار تراژدي بم و رودبار نباشيم. به گزارش خبرگزاري تسنيم از کرمانشاه ساعت 21 و 48 دقيقه يکشنبه شب زلزله اي شديدي به بزرگي هفت و سه دهم ريشتر در عمق 11 کيلومتري زمين در شهر ازگله از توابع استان کرمانشاه به وقوع پيوست که در بسياري از بخشهاي کشور احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شدت زلزله و وقوع آن در ساعات پاياني شب احتمال تکرار حوادثي همچون زلزله بم و رودبار را در پي داشت ولي دو عامل سبب شد که از تلفات زلزله کاسته شود و تنها وقوع زلزله هفت ريشتري خسارتهاي فراوان به دنبال داشته باشد.
عامل نخست وقوع زلزله اي چهار ريشتري پيش از زلزله اصلي بود که سبب شد بسياري از ساکنان مناطق نزديک به زلزله اصلي در فضاي باز حاضر شوند و در واقع نسبت به وقوع زلزله اي ديگر که شدت بالايي نيز داشت آماده باشند.
عامل بعدي در کاهش تلفات زلزله و احتمالا خسارتها، وقوع زلزله ازگله در عمق يازده کيلومتري زمين است که براساس اعلام نظر کارشناسان از شدت خسارت‌هاي وارد کاسته است و تنها سازهاي غير ايمن و سنتي در برابر اين زلزله تخريب شده اند.
به گزارش خبرنگاران تسنيم از سراسر استان کرمانشاه و استان هاي غرب کشور اکنون مردم در مناطق غيرمسقف حضور دارند و در خودروهاي شخصي يا بوستانها ساکن شده اند و با توجه به وقوع پس لرزه هاي متعدد احتمالا تا صبح در اين وضعيت حاضر باشند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • (ویدئو) ملکی: مورد مصدوم و تلفات جانی تا این لحظه نداشتیم