Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - زمين لرزه اي شامگاه يکشنبه به بزرگي 7.3 ريشتر بخش هاي غربي ايران و شهرهاي مختلف عراق و مناطقي در کشورهاي ترکيه، ارمنستان، کويت، عربستان سعودي، امارات متحده عربي را لرزاند.

به گزارش ايرنا؛ در ايران زلزله اي به بزرگي 7.3 ريشتر شامگاه يکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند و شدت اين زمين لرزه به حدي بود که در اغلب استان هاي کشور احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محل وقوع استان کرمانشاه - حوالي ازگله بوده است. اين زمين لرزه در ساعت 21 و 48 دقيقه رخ داده و طول جغرافيايي 45.9 و عرض جغرافيايي 34.84 و در عمق 11 کيلومتري زمين بوده است. همچنين در ادامه زمين لرزه هايي به بزرگي 4.6 و 4 ريشتر اين منطقه را لرزانده و پس لرزه هاي اين زمين لرزه ادامه دارد.
**آماده باش اورژانس در استان هاي غربي/اختلال خطوط تلفن دريافت گزارش ها را سخت کرده است
سخنگوي اورژانس کشور در خصوص اين زمين لرزه به ايرنا گفت: زمين لرزه اي به بزرگي 4 تا 7.3 ريشتر مناطق مختلف عراق و استان هاي غربي کشور احساس شده و اورژانس کشور و بيمارستانها در همدان، کرمانشاه، ايلام به حالت آماده باش درآمدند.
مجتبي خالدي افزود: تيم هاي ارزياب اورژانس براي بررسي وضعيت مناطقي که احتمال مي رود، بيشتر درگير اين زمينه لرزه باشند در استان هاي غربي به خصوص شهرهاي سرپل ذهاب، گيلان غرب و قصرشيرين که حدود 100 هزار نفر جمعيت دارند، اعزام شده اند اما به علت اختلال در خطوط تلفن هنوز گزارش هاي اوليه به تهران ارسال نشده است.
وي گفت: در برخي از شهرهاي استان کرمانشاه اختلال و قطعي برق وجود دارد و اختلال در خطوط تلفن نيز در برخي شهرها گزارش شده است.
خالدي افزود: براي آمادگي در خدمت رساني احتمالي دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 دستگاه آمبولانس از استان هاي همدان و ايلام به کرمانشاه اعزام شده است ولي تاکنون گزارش جدي از مصدوم شدن ايرانيان نداشته ايم فقط در اروميه دو نفر به علت ترس دچار مشکل شده بودند و به بيمارستان منتقل شدند.
به گفته وي در اين حادثه تاکنون دو نفر در استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند و 14 مصدوم در شهرهاي اروميه ( دو نفر)، سنندج (14 نفر) وشوش و ايلام هر کدام يک نفر ثبت شده است.
**دو کشته در زلزله کرمانشاه در قصر شيرين/برآورد خسارات ممکن نيست
فرماندار قصر شيرين گفت: زمين لرزه در قصر شيرين موجب شد دو تن از هموطنان جان خود را از دست داده و تعداد بسياري نيز زخمي شوند.
فرامرز اکبري اظهار کرد: دو نفر فوتي در شهرستان مرزي قصر شيرين گزارش شده و تعداد زخمي ها در اين شهر زياد است.
خسارت وارده به دليل قطع برق قابل برآورد نيست.
** اعزام تيم هاي ارزياب و پيشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده
رئيس جمعيت هلال احمر از اعزام تيم ارزياب و پيشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده خبر داد.
علي اصغر پيوندي گفت :تيم هاي ارزياب و پيشرو هلال احمر به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند و منتظر اعلام نظر تيم هاي ارزياب هستيم.
وي يادآور شد: نزديکترين شهر در ايران که محور زمين لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه هاي اين زلزله ادامه خواهد داشت.
**مردم تهران نگران نباشند/ پس لرزه خفيف ربطي به گسل هاي زلزله پايتخت ندارد
رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهرداري تهران با اشاره به وقوع زلزله در کشور عراق و مناطق مرزي غرب کشور(استان کرمانشاه) گفت: با توجه به شدت بالاي زمين لرزه، شاهد پس لرزه خفيفي در تهران بوديم.
احمد صادقي افزود: پس لرزه خفيف احساس شده در تهران ربطي به گسل هاي زلزله پايتخت ندارد و مردم در اين باره نگران نباشند.
وي تاکيد کرد: به ازاي هر ريشتر زلزله شدت لرزش 32 برابر افزايش پيدا مي کند و زمين لرزه اي که امشب در کشور عراق روي داد 30 برابر زمين لرزه شهر بم کرمان شدت داشت.
به گفته صادقي، با توجه به شدت اين زلزله پس لرزه هاي آن در شهرها و کشورهاي مجاور نيز احساس شده است.
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران نيز شامگاه يکشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: تاکنون هيچ تماسي از سوي شهروندان مبني بر درخواست کمک به سامانه 125 اعلام نشده است.
سيد جلال ملکي اظهار کرد: پس لرزه هاي خفيفي در داخل شهر تهران و اطراف احساس شد اما تهران در امنيت کامل بسر مي برد و شهروندان نگران نباشند.
** آخرين وضعيت تاسيسات گازي در پي وقوع زلزله هاي شديد در نقاط مختلف کشور
سخنگوي شرکت ملي گاز ايران در پي وقوع زلزله هايي شديد در استان هاي مختلف کشور آخرين وضعيت تاسيسات گازي را اعلام کرد.
مجيد بوجارزاده يکشنبه شب اظهار داشت: در ايلام و کرمانشاه مشکل خاصي در تاسيسات گازي اين استان ها وجود ندارد.
وي افزود: در مناطق ديگر هم مواردي اعلام نشده و جاي نگراني نيست.
بوجارزاده تصريح کرد: همکاران شرکت ملي گاز در شهرهايي که لرزش داشته اند در آماده باش هستند.
** تيم هاي امداد نجات به مناطقي که برق قطع شده، اعزام شدند
سخنگوي سازمان مديريت بحران کشور با بيان اينکه همه استان هاي همجوار ايلام و کرمانشاه در آماده باش کامل هستند، گفت: نيروهاي امداد و نجات براي نجات جان مصدومان به مناطقي که برق در آنجا قطع شده است، اعزام شده اند.
بهنام سعيدي افزود : متاسفانه برق تعدادي از روستاهاي استان ايلام بويژه در شهرستان قصرشيرين، قطع شده که اين امر کار شناسايي مصدومان و خسارات را کمي سخت کرده است اما با اين وجود تيم هاي امداد به اين منطقه اعزام شده اند و تلاش کنند تا مصدومان و مجروحان را از زير آوار نجات دهند.
وي افزود: اين تيم درحال امدادرساني به مردم در اين روستاها هستند.
سعيدي درباره ميزان فوتي ها و مصدومان در اثر زلزله اظهارکرد: هنوز آمار جمع بندي شده در اير خصوص وجود ندارد اما ظاهرا چند نَفَر جان باختند و تعدادي هم مجروح شده اند که مجروحان در مراکز درماني در حال مداوا هستند.
سخنگوي سازمان مديريت بحران کشور با بيان اينکه نخستين زمين لرزه امشب ساعت ٢١:٥:١٥ با بزرگان ٤.٥ ريشتر در منطقه ازگله کرمانشاه روي داد، گفت: ساعت ٢١:٤٨:١٥ زمان وقوع دومين زلزله در همان منطقه اما به بزرگاي ٧.٣ ريشتر بود که بعد از آن شاهد دو پس لرزه ٤.٦ ريشتري در ازگله و ٤ ريشتري در قصرشيرين بوده ايم که اين زلزله ها و پس لرزه ها به ساختمان ها، واحدهاي مسکوني و تجاري خساراتي وارد کرده است.
به گفته وي، بعد از وقوع زلزله تيم هاي ارزياب به منطقه اعزام شده اند و شوراي هماهنگي مديريت بحران استان تشکيل شد.
رئيس سازمان امداد ونجات جمعيت هلال احمر با اشاره به اينکه مرکز هماهنگي و کنترل عمليات امدادي هلال احمر در تهران و استان کرمان فعال است، تاکيد کرد: تيم هاي امداد و کمک هاي اوليه، آوار برداري و آنست(سگ هاي زنده ياب) به شهرستان هاي سرپل ذهاب، قصر شيرين، ثلاث باباجاني، گيلان غرب و جوانرود اعزام شده است.
سليمي با تاکيد بر اينکه 5 فروند بالگرد از نخستين ساعات صبح به مناطق زلزله زده اعزام مي شود، بيان کرد: اقلام اوليه براي هموطنان در شهرستان هاي زلزله زده ارسال شده است.
** استاندار کرمانشاه : زلزله امشب چهار کشته داشت / به وسايل گرمايشي نيازداريم
استاندار کرمانشاه گفت: در پي وقوع زلزله امشب 2 نفر در ثلاث باباجاني و 2 نفر در قصر شيرين کشته شدند.
هوشنگ بازوندافزود: با توجه به برودت هوا نياز به وسائل گرامايشي وجود دارد.
وي دومشکل عمده در مناطق زلزله زده را قطعي برق و وسائل ارتباطي اعلام کرد و گفت : مناطق زلزه زده شامل اورمانات، ثلاث باباجاني، سرپل ذهاب و قصر شيرين هستند که تيم هاي امدادي به اين مناطق اعزام شدند.
بازوند خاطر نشان کرد: تا اين لحظه تيم هاي امدادي از سايراستانها به استان کرمانشاه اعزام نشده اند.
شبک**1392**انتشار: ابوالفضل بابايي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان

به گزارش گروه اقتصاد ایسکانیوز، سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا در مناطق غرب کشور و بارش باران در نوار غربی کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی  نشان می‌دهد امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان، ارتفاعات شرقی تهران رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا شنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، یکشنبه 9 اردیبهشت در جنوب کرمان و دوشنبه ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و بارش‌ در این مناطق روی می‌دهد.

 طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته آینده نیز روند افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی

زمان شروع: جمعه 1403/02/07

زمان پایان: شنبه 1403/02/08

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1403/02/07: خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان.

شنبه 1403/02/08: کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی.

توصیه: احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه 1403/02/09

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت 24 نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین 1 تا 1.5 متر ( تاکید بر ساعات صبح تا بعدازظهر)

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: جتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت ه

انتهای پیام/

کد خبر: 1228454 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند