Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس گفت:‌ استان هرمزگان به‌دنبال حضوری پایدار در بازار قطر است.

میلاد ملک‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با اشاره به سفر هیئتی از هرمزگان به قطر اظهار داشت: هدف اصلی اعزام هیئت هرمزگانی به قطر بررسی وضعیت بازار این کشور از نزدیک و امکان‌سنجی بازار هدف با رویکرد صادرات تولیدات استان و همچنین رفع موانع صادراتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور هرمزگان در بازار قطر به‌لحاظ محصولاتی که دارد پایدار خواهد بود منوط بر اینکه مشکلات اولیه ورود محصولات و کالاها را به این کشور حل کنیم.

مسئول نمایندگی اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس با بیان اینکه بالا بودن تعرفه‌های بندری و معطل بودن کشتی‌ها برای ورود به بنادر قطر از مشکلات اساسی صادرات به قطر است، بیان داشت: معطلی کشتی‌ها در بنادر باعث پایین آمدن کیفیت محصولات ارسالی و افزایش هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه محصولات استان هرمزگان ذاتاً شاخص‌های استاندارد جهانی دارد، گفت: می‌توان با اخذ مجوزات لازم جایگاه محصولات استان هرمزگان را در بازارهای هدف از جمله قطر تثبیت کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اتاق بازرگانی بندرعباس دفتر نمایندگی خود را با هدف حمایت از صادرکنندگان در بندرلنگه راه‌اندازی کرده است و این امور در راستای رونق‌گیری و تسهیل صادرات در این منطقه به‌سرعت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: سابقه استفاده از مزیت‌های تجاری این شهر به‌عنوان بندر به دوره هخامنشیان برمی‌گردد؛ روزگاری که بندر گوگانا ــ نام قدیمی لنگه ــ به‌عنوان یکی از بنادر اصلی تجاری خلیج فارس در ایران باستان شهره آفاق شده بود.

مسئول دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی در بندرلنگه ادامه داد: اتصال از سه جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به‌لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین‌المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر و ارتباط قوی ساکنان آن با اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و به‌عنوان یکی از کانون‌های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد شود.

وی لنگه را از جمله پایانه‌های اصلی لجستیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس در بخش صادرات توصیف کرد و افزود: بندرلنگه با دارا بودن 500 متر اسکله و 35 هکتار وسعت به‌عنوان اصلی‌ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش‌آفرینی می‌کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیبانی از فعالیت‌های ترانزیتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز به‌عهده دارد.

ملک‌پور بیان داشت: مشکلات و موانع صادراتی به‌ویژه از بندرلنگه را با رییس و مسئول امور بین‌الملل اتاق قطر مطرح کردیم و برای همکاری و رفع مشکلات موجود قول مساعد دادند.

این فعال حوزه صادراتی با تأکید بر اینکه ما در بازار قطر به‌دنبال تثبیت جایگاه خود هستیم، گفت: تقاضا برای محصولات هرمزگان به‌ویژه خرما، ترشیجات و مصالح ساختمانی و ... در بازار این کشور وجود دارد.

وی همچنین به وجود تجار ایرانی خصوصاً تجار هرمزگانی مقیم در قطر اشاره کرد و ابراز کرد: ما در قطر ظرفیت بسیار خوبی به‌لحاظ وجود نیروی انسانی داریم که باید از ظرفیت این افراد برای رایزنی و بازاریابی استفاده کرد.

ملک‌پور تصریح کرد: ظرفیت‌های قطر بالقوه است و هدف فعالان اقتصادی برای ورود به بازار قطر پررنگ کردن نام هرمزگان است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به بالا بودن تعرفه‌های بندری در قطر و هزینه‌هایی که تجار برای صادرات متحمل می‌شوند انتظار می‌رود دولت با اختصاص یارانه صادراتی، مشوق‌ها و یارانه سوخت، امکان رقابت برای کالاهای ایرانی را فراهم آورد.

مسئول دفتر نمایندگی اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس در بندرلنگه در پایان از تلاش کلیه عوامل اجرایی اعزام هیئت تجاری هرمزگان به قطر و همچنین سبحانی سفیر ایران در دوحه و باقری کارشناس اقتصادی سفارت ایران در دوحه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

R7720/P1357/S6,58/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۴۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی

تیم تراکتور بعد از جدایی خمس برای انتخاب سرمربی این بار به سراغ گزینه‌های داخلی رفت و در نهایت با گل‌محمدی به توافق رسید که البته هنوز حضور یحیی در تیم تراکتور قطعی نشده است.

این مربی در تلاش برای رفع مشکلات شخصی خود است تا با حضور در تبریز بار دیگر سرمربیگری در لیگ برتر را از سر بگیرد. در حال حاضر هدایت تراکتور به صورت موقت به حمید مطهری سپرده شده است.

باشگاه تراکتور در تلاش برای انتخاب سرمربی مذاکراتی هم با فرهاد مجیدی داشت، اما با پاسخ منفی این مربی مواجه شد.

چرا فرهاد مجیدی به پاسخ باشگاه تراکتور برای سرمربیگری نه گفت؟

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که فرهاد علاقه‌مند است مربیگری‌اش را در فوتبال امارات دنبال کند. او به دنبال حضور در یک تیم لیگ برتری دیگر از فوتبال امارات است و گفته می‌شود همه چیز اگر خوب پیش رود او در آینده‌ای نزدیک سرمربی شارجه خواهد شد.

زمزمه‌هایی نیز مبنی بر حضور فرهاد مجیدی در تیم ملی امید امارات وجود داشت که این امر هنوز محقق نشده است.

tags # فرهاد مجیدی ، تراکتورسازی تبریز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • دلیل رد سرمربی‌گری تراکتور از سوی فرهاد مجیدی
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳