Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پیش نویس بیانیه‌ای که قرار است در پایان نشست رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا منتشر شود، هیچ اشاره‌ای به بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار نشده است.

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز به نقل از رویترز، در حالی که سازمان ملل اقدامات خشونت آمیز و سرکوب مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار را پاکسازی قومی خوانده است ولی پیش نویس بیانیه رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا هیچ اشاره‌ای به این بحران انسانی نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک پاراگراف از این بیانیه که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است تنها به اهمیت کمک های انسانی برای قربانیان بلایای طبیعی در ویتنام و درگیری های اخیر ارتش فیلیپین با تروریست ها در شهر مراوی اشاره شده است. در این بیانیه تنها خواستار رسیدگی به وضعیت “جوامع آسیب دیده” در استان راخین شده است.

این بیانیه توسط فیلیپین رئیس فعلی آسه آن تهیه و تنظیم شده است. این بیانیه هیچ اشاره ای به وضعیت استان راخین در شمال میانمار نکرده و از واژه “روهینگیا” نیز برای مسلمانان آواره استفاده نکرده است. آنگ سان سوچی رهبر میانمار از رهبران خارجی خواسته است تا از این واژه استفاده نکنند.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ۲۵ اوت تاکنون بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه و خشونت آمیز ارتش و نیروهای امنیتی میانمار مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

در ماه سپتامبر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اوضاع در استان راخین را پاکسازی قومی ارزیابی و توصیف کرده است.

برخی کشورهای آسه آن به خصوص مالزی نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی کرده اند. به نظر می رسد با توجه به اصل عدم دخالت آسه آن در امور داخلی کشورهای دیگر عضو، این مساله از بیانیه این نشست کنار گذاشته شده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل