Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@18:53:40 GMT

درخواست از دارندگان گروه‌خون"O منفی"

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۶۳۹۵

سخنگوی سازمان انتقال خون از دارندگان گروه‌های خونی منفی به ویژه o - دعوت کرد تا برای کمک به مردم زلزله زده جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کنند. ناطقان: دکتر بشیر حاجی‌بیگی، با بیان اینکه مراکز انتقال خون سراسر کشور آماده خدمت‌رسانی به مناطق زلزله زده جهت خون و فرآورده‌های خونی هستند گفت: با توجه به ذخایر مطلوب و فرآورده‌های خونی در کشور اطمینان داریم که خون مورد نیاز مردم در مناطق آسیب دیده و مجروحان این مناطق تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: باید توجه کرد که در کشور ایران تنها 3 تا 4 درصد مردم دارای گروه خونی –O هستند. از طرفی گروه خونی –O به عنوان دهنده عمومی قابل تزریق به تمامی افراد گروه‌های خونی مختلف است و با ارزش‌ترین گروه خونی در مواقع بحران‌ها و حوادث به شمار می‌آید، بنابراین افرادی که دارای گروه خونی –O و به ویژه او –ONEG هستند در اولویت مراجعه برای اهدای خون قرار دارند.
سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه 33 درصد از مردم کشور دارای گروه خونی  +O هستند، ادامه داد: بیشترین میزان عمومی جمعیت کشور دارای گروه خونی +O هستند این افراد جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کنند.
حاجی‌بیگی با تاکید بر اینکه افراد دارای گروه‌های خونی منفی به ویژه –O برای اهدای خون در جهت کمک به مردم آستین‌ها را بالا بزنند گفت: سازمان انتقال خون ایران از دارندگان خون –O دعوت می‌کند تا به مراکز اهدای خون مراجعه کنند. از طرفی تمامی مراکز انتقال خون سراسر کشور به صورت آماده باش در خدمت مردم مناطق زلزله زده هستند.
سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین گفت: مردم می‌توانند برای اهدای خون و پیوستن به باشگاه گروه خون –O در سایت یاران به آدرس yaranibto.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: O منفی ، زلزله کرمانشاه ، گروه خونی ، اهدای خون

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روز‌های اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان