Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و یکمین نشست از سلسله نشست‌های راهبردی شهرسازی و معماری با موضوع « آسیب شناسی فضاهای بی دفاع شهری با رویکرد ایمن سازی » ۲۴ آبان ماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: افزایش بی­رویه جرایم و ناهنجاری­های اجتماعی به یکی از مشکلات حاد در اکثر شهرهای جهان تبدیل شده است، به طوری­ که بزه ­های اجتماعی علاوه بر ایجاد حس ناامنی و بدبینی، لطمات سنگین روحی، جسمی و مالی بر دوش شهروندان می­گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریاد پرهیز افزود: وقوع جرایم، تعقیب و مجازات مجرمین و مقابله با ناهنجاری­ها مستلزم تشکیلات گسترده قضایی، انتظامی، امکانات وسیع و صرف هزینه­های گزاف مالی برای دولت و بخش عمومی جامعه است و به طور کلی تمامی ناهنجاری­ها و مفاسد اجتماعی که تحت عنوان جرم شناخته می­شود، دارای بستر زمانی و مکانی منحصر به فرد است.

وی اظهار کرد:  به بیان دیگر تمامی جرایم دارای ظرف مکانی و زمانی خاصی است که آنها را از یکدیگر متمایز می­سازد، از این رو طی سال­های اخیر علاقه و توجه وافری به تحلیل رابطه مکان و بزهکاری و مطالعه تأثیر متقابل انسان و محیط و شرایط و زمینه ­ها در شکل­ گیری الگوهای مکانی بزهکاری به وجود آمده است.

رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شناسایی عوامل محیطی و مکان بروز جرم و سعی در از بین بردن این عوامل و یا کاهش اثرات آن، مهمترین راهکار پیشگیری از وقوع ناهنجاری­ها شناخته شده است، گفت:ویژگی­های کالبدی و خصوصیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر برخی محدوده های شهری موجب شکل­گیری فرصت­ها و اهداف مجرمانه در آنها می­شود و در محدوده شهرها کانونهایی شکل می­ گیرد که تعداد جرایم بسیار بیشتری نسبت به محدوده­های دیگر دارد.

وی معتقد است بسیاری از مشکلات اجتماعی در کالبد مکان و چهره مناطق محل سکونت، بویژه در شهرها نهفته است.   

پرهیز خاطرنشان کرد: به منظور جهت دستیابی به اهدف ذکر شده، معاونت شهرسازی و معماری در ادامه سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری، با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع اقدام به برگزاری بیست و یکمین نشست با عنوان «آسیب شناسی فضاهای بی دفاع شهری با رویکرد ایمن سازی» کرده که در روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ ظهر در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم

یکی از رویکردهای مدیریت شهری در دوره جدید هوشمندسازی و ارائه غیر حضوری خدمات به‌ویژه در حوزه شهرسازی است؛ در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است و خدمات الکترونیک در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز به شهروندان اصفهانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موضوع شهرسازی الکترونیک و نهایی‌سازی فرایندهای قابل انتقال به این سامانه یکی از اهداف معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بوده که در این راستا اقدامات مهم و قابل توجهی صورت گرفته و بخشی دیگر نیز در حال نهایی‌سازی است.

علاوه بر «اصنو» به‌عنوان سامانه هوشمند توسعه شهری، یکی از خدمات شهری بر بستر اینترنت و از طریق درگاه «اصفهان من» است که روند خدمت‌رسانی شفاف، سریع و غیرحضوری را برای شهروندان فراهم می‌کند و امکان دریافت نقشه هوایی در قسمت شهرسازی آن وجود دارد.

کد خبر 751429

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها