Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا علیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه با توجه به اینکه بیشتر ساختمان ها آپارتمان و دارای چندین طبقه هستند و در هنگام بروز زلزله عملا امکان فرار وجود ندارد، پناه گیری مناسب هنگام وقوع این بلای طبیعی در حفظ جان و پیشگیری از آسیب دیدگی ها بسیار موثر است.
این کارشناس مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: آشپزخانه و دیوارهای رو به کوچه و حیاط و دارای پنجره جای مناسبی برای پناهگیری در هنگام زلزله نیستند چرا که به دلیل وجود شیشه و مقاومت کمتر در معرض ریزش قرار دارند و احتمال آسیب دیدگی افراد پناه گرفته در این مکان ها بیشتر از سایر نقاط ساختمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بهترین مکان برای پناه گیری در ساختمان هنگام بروز زلزله دیوارهای بغل ساختمان که به ساختمان های دیگر چسبیده و یا کنج دیوارهای نزدیک به راه پله ها هستند، افزود: این نقاط از ساختمان استقامت بیشتری دارند.
کارشناس مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: اگر محل پناه گیری در وسط ساختمان باشد باید مراقب بود تا زیر لوستر نباشد چرا که امکان سقوط آن و صدمه دیدن به سر و بدن وجود دارد.
علیمی همچنین بر ایمن سازی وسایل غیرسازه ای مانند تابلوها و کمدها و دیگر اجسام در منازل مسکونی تاکید کرد و گفت: باید از استقامت این وسایل مطمین بود چرا که در هنگام زلزله امکان پرتاب آنها و آسیب دیدگی به سر و صورت وجود دارد.
وی همچنین خواستار توجه مردم به مقاومت سازی منازل مسکونی خود شد و اظهار کرد: اصل نخست در پیشگیری از خسارت های جانی و مالی هنگام بروز زلزله مقاوم سازی ساختمان است.
علیمی گفت: در هنگام بروز بلایای طبیعی مانند زلزله، شهروندان باید خونسردی خود را حفظ کرده و از هرگونه ازدحام خودداری نموده و راه را برای گروه های امدادی باز کنند و به توصیه های انان توجه داشته باشند.
زلزله 7.2 ریشتری غرب کشور در شب گذشته یکبار دیگر لزوم تقویت آموزش های مدیریت بحران به جامعه را یادآور شد.
استان قزوین دارای 35 گسل لرزه زا است و تاکنون سابقه زلزله هایی با قدرت تخریب بالا را داشته است.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «حکم تصرف در مشاعات آپارتمانی» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

این استفتاء در پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به صورت زیر منتشر شده است:

سؤال: در قوانین آپارتمان نشینی و تصرف در مشاعات، قانون در برخی از موارد، هرگونه تصرفی را منوط به رای اکثریت نموده است؛ ولو اقلیت ناراضی باشند.
با توجه به قانون نامبرده، در جایی که تصرف در مشاعات موجب رفع خسارت شود مثلا ایزوگام پشت بام خراب شده و برخی به خصوص طبقات پایین حاضر به تعمیر نیستند، آیا رضایت آنها شرط است؟ آیا مبلغ خسارت را هم می شود از اقلیت ناراضی به نسبت دریافت کرد؟
همچنین در جایی که تصرف موجب خسارت نیست؛ ولی ارزش کالای مشاع را بالا می برد مثل نمای ساختمان و گذاشتن راه پله و آسانسور و اکثریت راضی به آن هستند، آیا مخالفت اقلیت تاثیر دارد؟ آیا می شود مبلغ هزینه را به نسبت از اقلیت گرفت؟

جواب: اگر قانونی در این زمینه بوده یا شرطی وجود داشته باشد که این تصرفات مطابق آن مجاز باشد، عدم رضایت دیگران تأثیری ندارد و این تصرفات جایز است؛ در غیر این صورت رضایت همه مالکان شرط است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898520

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ کمر قیمت‌ها شکست
  • وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت