Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- کمپین بین المللی تحریم امارات متحده عربی اعلام کرد که موزه لوور ابوظبی مملوء از آثار تاریخی مسروقه ازعراق، سوریه و مصر است.

به گزارش روزدوشنبه شبکه خبری الجزیره، این کمپین با اشاره به این که افتتاح موزه ابوظبی گامی بی ارزش برای موجه کردن چهره امارات و نظام استبدادی آن است، عنوان کرد: بخشی از آثار مسروقه در موزه ابوظبی از طریق باندهای قاچاق آثار تاریخی مرتبط با برخی از گروه های تروریستی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین آثار تاریخی مسروقه از مصر با آگاهی برخی افراد با نفوذ در مصر و ابوظبی قاچاق شده است.
این کمپین تاکید کرد: قصد دارد در نیمه هفته آینده کمپینی بر ضد موزه لوور ابوظبی تشکیل دهد تا به واسطه آن حقیقت سرقت اغلب آثار تاریخی موزه را فاش و اقدامات ناقض حقوق بشری دست اندرکاران در تاسیس این موزه را منتشر کند. موزه ای که بارها افتتاح آن به دلایل مالی به تعویق افتاده بود.
'هنری گرین' سخنگوی کمپین بین المللی تحریم امارات با تاکید بر این که کمپین این طرح را از سوی کشوری بدون تاریخ که هیچ اهمیتی به حقوق بشر نمی دهد، رد می کند در ادامه گفت: ساخت موزه بدست کارگرانی صورت گرفت که حقوق آن ها نقض و آماج تحقیر و اهانت قرار گرفته اند و بسیاری از آن ها به دلیل نبود مراقبت های بهداشتی و کار طولانی مدت در گرمای شدید جان خود را از دست داده اند.
این کمپین با انتشار گزیده هایی مهم از گزارش های سازمان دیده بان حقوق بشر که در آن به چگونگی تحقیر کارگران در طی ساخت موزه، محدود کردن آزادی های آنها، عدم پرداخت هزینه هایشان و نداشتن اجازه سفر به آنها پرداخته؛ با انتشار بیانیه ای از گردشگران خواست تا این موزه را تحریم کنند.
موزه لوور ابوظبی چهارشنبه گذشته (17 آبان) به دست امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در امارات متحده عربی افتتاح شد.
خاورم**3224 ** 1064
مترجم: پرستو سعیدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۰ نمونه آثار هنری با موضوع روددزی‌های سنتی خراسان به نمایش گذاشته شده است.

علی صفرنژادافزود: موضوع اصلی این آثار برگرفته و اقتباس از نقوش فرهنگی، تاریخی و سنتی و هندسی خراسان و ایران است.

وی گفت: جقه دوزی، قلاب‌دوزی‌های ارومیه و رشت، بلوچ دوزی و آینه دوزی‌های سیستان و بلوچستان، پته دوزی‌های کرمان و سمنان و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

مدیر موزه بزرگ خراسان افزود: این هنرمند در کنار نمایشگاه برپا شده در موزه بزرگ خراسان، به صورت کارگاهی نیز در حال تولید رودوزی‌های سنتی است.

 

دیگر خبرها

  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان