Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@06:15:37 GMT

آرشیو ملی موسیقی ایران در انتظار بودجه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۸۹۹۰

آرشیو ملی موسیقی ایران در انتظار بودجه

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد می‌گوید امیدوار است تا پایان امسال بودجه پروژه آرشیو ملی موسیقی ایران، ابلاغ شود.

به گزارش ایسنا، سال گذشته بود که مدیرکل دفتر موسیقی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز پروژه جمع‌آوری آرشیو ملی موسیقی ایران خبر داد.

فرزاد طالبی این پروژه را اتفاق مهمی دانسته در این‌باره اظهار کرده بود: «در این پروژه سعی می‌شود آرشیوهای داخل کشور چه به‌طور خصوصی و چه دولتی همراه آرشیوهای خارج از کشور جمع‌آوری شود و امیدوارم این کار به‌زودی شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تکمیل این پروژه، امکان بهره‌برداری برای مخاطبان و علاقه‌مندان موسیقی ایرانی به روش‌های مختلف ایجاد می‌شود.»

حالا پس از گذشت یک سال از وعده آغاز اجرای این پروژه، فرزاد طالبی ـ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ـ در این زمینه به ایسنا می‌گوید: امیدوار هستیم تا پایان امسال بودجه این پروژه ابلاغ شود.

او ادامه می‌دهد: یکسری کارهای ابتدایی بود که خود ما باید انجام می‌دادیم و این کار را شروع کرده‌ایم. در حوزه موسیقی ارزشی و حوزه‌های دیگر آثار را جمع‌آوری کردیم که در حال حاضر برای سازماندهی و آرشیو شدن آماده است.

طالبی تاکید می‌کند: ما می‌توانیم  فاز اول آن را به سرعت آغاز کنیم؛این آرشیو باید به گونه‌ای باشد که مردم تحت وب به آن دسترسی داشته باشند، فضای آن دیجیتال باشد و از طرفی یک فضای فیزیکی برای مراجعه به این آرشیو وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اضافه می‌کند: ما باید در ابتدا آثاری را که متعلق به دفتر موسیقی و بنیاد رودکی است جمع‌آوری کنیم و در نهایت تمام آثار موسیقی ایران را.

طالبی درباره اینکه آیا این آرشیو به شکل رایگان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت یا نه؟ بیان می‌کند: این موضوع پس از اجرای پروژه قطعا اعلام خواهد شد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به گلایه‌هایی مبنی بر کندی روند صدور مجوزهای این دفتر، اظهار می‌کند:روال کار برای صدور مجوز تک‌آهنگ‌ها دو هفته است مگر اینکه در شعر و موسیقی آن اصلاحی لازم باشد.زمانی که من به دفتر موسیقی آمدم آلبوم‌های موسیقی‌ای وجود داشت که ماه‌ها و حتی سال‌ها در انتظار صدور مجوز بود اما در حال حاضر مجوز آلبوم  کمتر از یک ماه طول می‌کشد. در حوزه اجراهای صحنه‌ای نیز زمان محدودی وجود دارد که این امر در پروسه صدور مجوز البته همراه با دقت لحاظ می‌شود.

طالبی همچنین درباره نحوه فعالیت دفتر موسیقی برای رعایت و حفظ «قانون حمایت حقوق مولفان و مصنفان» در زمینه شعر و آهنگ می‌گوید: ما از نظر حقوقی تعهدات لازم را از موسسه و صاحب اثر اخذ می‌کنیم و امیدوارم همه طرف‌های دیگر نیز به این مهم توجه کافی داشته باشند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد که پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود پیش‌نویس اساسنامه جشنواره موسیقی فجر تدوین شده است، درباره اینکه چرا این اساسنامه هنوز تصویب و ابلاغ نشده، می‌گوید: پیشنویس اساسنامه جشنواره موسیقی فجر طی جلسات مفصلی که با اهالی موسیقی داشتیم، مدتی است که تدوین و برای تأیید نهایی و ابلاغ برای مراجع بالاتر ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، زهرا سید معملی اظهار کرد: سلامت دهان و دندان به نوعی منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: سال جاری تمرکزمان این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم و از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌تواند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کند در سایر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری می‌کند، گفت: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد و این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار است، همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سید معملی ادامه داد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند، همچنین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندان‌پزشکان نیست.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مشخص در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که بیماری‌های دهان و بیماری‌های دیگر را ایجاد می‌کند، به مسئله بهداشت دهان و دندان پرداخته شود، البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندان‌پزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش‌آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود، دندان‌پزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت می‌کنم.

کد خبر 748389

دیگر خبرها

  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور