Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@11:35:41 GMT

وقوع زلزله و هجوم ایلامی ها به مناطق حاشیه ای شهر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۰۰۵۶

وقوع زلزله و هجوم ایلامی ها به مناطق حاشیه ای شهر

خبرگزاری شبستان: در پی وقوع زمین لرزه در مناطق مختلف استان ایلام بسیاری از مردم از شب گذشته به ترک منازل خود به فضاهای باز و مناطق حاشیه ای هجوم برده و تاکنون به منازل خود بازنگشته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مردم ایلام در ساعات ابتدایی شب گذشته در حالیکه کنار خانواده های خود استراحت می کردند به یکباره با لرزش متعدد منازل مسکونی خود برای بیش از ۳۰ ثانیه مواجه شدند، شدت این تکان ها به حدی بود که سقف و دیوارهای برخی خانه ها دچار ترک خوردگی شده و اثاثیه آنها خسارت دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در پی این حادثه طبیعی خیابان ها مملو از افرادی شد که به سرعت خود را از منازل خارج کرده و در حالیکه سرمای هوا نیز به نسبت سایر شب ها بیشتر احساس می شد، در خیابان ها با ترس و وحشت حادثه را نظاره گر بودند.

 

تعداد زیادی از مردم با خودروهای شخصی در مناطق و فضاهای باز و حاشیه شهر ایلام همچون منطقه چغاسبز و بخش چوا  حضور یافتند و همین عامل ترافیک شدید خودروها را به دنبال داشت، ضمن اینکه تشکیل صف طولانی در جایگاه های عرضه بنزین نیز بر این موضوع دامن زد.

 

پارک ها و خیابان ها مملو از جمعیتی شده بود که با آتش روشن کردن و برپا کردن چادر برای کودکان و سالخوردگان و زنان، شب را در کنار هم در فضای های باز، پارک ها و مناطق حاشیه ای شهر گذرداندند.

 

مشاهده چنین تصاویری تاکنون در شهر ایلام و حداقل در سال های اخیر بی نظیر بود و ازدحام مردم در ساعت های انتهایی شب در خیابان ها جلوه هایی تماشایی به شهر ایلام داده بود.

 

خوشبختانه این زمین لرزه ها با وجود آنکه در استان کرمانشاه با شدت بسیار بیشتری ایجاد شده و تاکنون به جان باختن بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن ۲ هزار و ۵۰۰ انجامیده ولی در ایلام کشته نداشته و تنها ۷۰ نفر دچار جراحت سطحی شدند.

 

تیم های امدادی استان ایلام از هلال احمر گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای سپاه پاسداران به مناطق زلزله زدن استان کرمانشاه اعزام شده اند همچنین از طرف انتقال خون استان نیز ۵۰ واحد خونی به این مناطق ارسال شد.

 

هم اکنون وضعیت در استان ایلام عادی است و مردم در سطح شهر با آرامش تردد می کنند.

پایان پیام/493

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهار محال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال پیشروی هستند.
وحید طهماسبی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی و سم پاشی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه وقوع زلزله آخرالزمانی ژاپن
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن (فیلم)
  • فیلم/ وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند