Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: امکانات و نیروهای تخصصی این استان در آماده باش کامل برای کمک احتمالی به زلزله زدگان کرمانشاه هستند و در تمامی زمینه های تخصصی پیش بینی اعزام با بهترین نیروها و تجهیزات صورت گرفته است.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد بحران استان مرکزی در ساعات اولیه وقوع زلزله با تشکیل نشست اضطراری برنامه ریزی و پیش آمادگی، بسیج نیرو و امکانات را انجام داد و در صورت تقاضای کمک از مناطق زلزله زده آمادگی کامل برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بامداد روز دوشنبه سه دستگاه خودروی کمک دار، آمبولانس، تیم های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آواربرداری از سوی هلال احمر استان مرکزی به مناطق زلزله زده اعزام شد و سگ های جستجوگر و زنده یاب و سایر امکانات امدادی نیز به همراه این کاروان به نواحی زلزله زده اعزام شده است.
وی اظهار کرد: 2 هزار تخته پتو و یک هزار تخته چادر از استان مرکزی برای اعزام به مناطق زلزله زده بارگیری شده و تا ساعاتی دیگر به این مناطق ارسال می شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به شدت زلزله و خساراتی که به تاسیسات برق استان های غربی کشور وارد شده است، دو تیم تخصصی اصلاح خرابی شبکه با تجهیزات فنی کامل به همراه یک دستگاه جرثقیل از این استان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
آقازاده گفت: یک دستگاه تانکر آبرسانی 10 هزار متر مکعبی نیز توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی برای خدمات رسانی به زلزله زدگان راهی مناطق زلزله زده شده است.
وی توضیح داد: ستاد هدایت بحران در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از شامگاه دوشنبه تشکیل شده و ضمن ارسال یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه تکنسین به مناطق زلزله زده، شماری تخت بستری به صورت آماده باش برای مواقع اضطراری در مراکز درمانی استان پیش بینی شده و امکانات و نیروهای بهداشت محیط نیز آماده هستند که در صورت نیاز در مناطق بحران زده حاضر شوند.
استاندار مرکزی همچنین از آمادگی کامل حوزه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استان برای کمک رسانی احتمالی به استان های زلزله زده خبر داد.
آقازاده ضمن تسلیت برای کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان در زلزله اخیر، گفت: این حادثه دردناک در سایه برنامه هدفمند، نظم و انسجام دستگاه های متولی و همراهی و وحدت همه بخش ها قابل مدیریت است و استان مرکزی برای هرگونه کمک در این زمینه اعلام آمادگی کامل دارد.
وی گفت: مقاوم سازی سازه های مسکونی، تجاری و عمومی شعار نیست بلکه سرمایه ای ایمن در برابر حوادث قهری نظیر زلزله است و در این راستا باید برنامه ها با قاطعیت و جدیت در استان و کشور دنبال شود.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه کرمانشاه را لرزاند و شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
6013/3075/ خبرنگار: مژگان حیدری *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند