Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، امیدعلی عادلی، مدیرکل انتقال خون استان لرستان امروز دوشنبه، 22 آبان در جمع خبرنگاران با اعلام آمادگی این اداره‌کل برای تامین نیاز استان‌های زلزله‌زده، گفت:  تاکنون 50 واحد خون  از نوع کمیاب به این مناطق ارسال شده است.آقای عادلی گفت: در پی وقوع زمین لرزه در غرب کشور، ده‌ها نفر از مردم استان برای اهدای  خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و در حال اهدا خون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با درخواست از مردم برای پرهیز از ازدحام در پایگاه‌های انتقال خون، افزود: در صورت نیاز به خون و به‌ویژه گروه‌های کمیاب از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
18 تیم‌ عملیاتی هلال احمر لرستان آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است
صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان نیز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ۱۸ تیم‌ عملیاتی هلال احمر لرستان آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه است، گفت: تاکنون نزدیک ۱۰۷۰ تخته چادر و ۲۷۰۰ تخته پتو به این مناطق ارسال‌ شده است.
وی افزود: با توجه به این‌که شب گذشته در 21:48 دقیقه یک زلزله 7.3 دهم ریشتری در استان‌های غرب کشور رخ داد، استان لرستان نیز تحت تأثیر قرار گرفت در پی وقوع این زلزله جمعیت هلال‌احمر لرستان بالافاصله کلیه نیروهای عملیاتی را آماده و گروه‌های ارزیابی به مناطق مختلف روستایی استان جهت بررسی وضعیت خسارت احتمالی اعزام شدند که خوشبختانه در استان لرستان به‌جز چند مورد که در حین خروج دچار مصدومیت شده بودند موارد دیگری گزارش نشد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان عنوان کرد: شب گذشته با حضور مدیران، معاونان و مسئول ستاد مدیریت بحران استان در مرکز کنترل عملیات ای او سی جمعیت هلال‌احمر جلسه‌ای برگزار شد مبنی بر آماده‌باش گروه‌های کامل امدادی، عملیاتی و درمانی به همراه تجهیزات و امکاناتی که لازم است که هماهنگی‌های لازم انجام است.
وی بیان کرد: ساعت 24 شب گذشته یک تیم امدادی عملیاتی 16 نفره جمعیت هلال‌احمر لرستان در قالب گروه‌های اسکان، آوار و تیم سگ‌های جست‌وجو نجات (‌سگ‌های زنده‌یاب) به منطقه کرمانشاه در قصر شیرین و سر پل ذهاب اعزام شد هم‌زمان یک تیم درمان اضطراری نیز شامل پزشک، پیراپزشک و پرستار با تمام امکانات و تجهیزات به منطقه اعزام شد.
رضایی با یادآوری این‌که برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه تاکنون نزدیک 1070 تخته چادر و 2700 تخته پتو ارسال‌شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 18 تیم عملیاتی جمعیت هلال لرستان همراه تجهیزات  و امکانات لازم آمادگی اعزام به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را دارد و هم‌اکنون منتظر دریافت خبر اعزام هستیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

وی توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شدند که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی بیان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوار‌ها ادامه خواهد داشت.

محمدی افزود: ۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امدادرسانی‌اند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • عملیات جستجوی کودک ۵ ساله توسط سگ های زنده یاب | ویدئو
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتارشده در سیل و آبگرفتگی
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود