Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:42:49 GMT

ترس ها و لذت هایی به عمر یک وارونگی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۲۳۰۴

ترس ها و لذت هایی به عمر یک وارونگی

تهران- ایرنا- امروز در نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال سوار بر مرکب واقعیت مجازی میان آسمان و زمین وارونه شدم، لحظات معلق در فضا بدون تعلق به زمان و مکان، میان تو در توی تصاویر سه بعدی به ناکجا آباد سفر کردم و ترس ها و لذت هایی تجربه کردم.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،در ضلع جنوب شرقی شبستان مصلی امام خمینی (ره) در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال یک VR 360 (واقعیت مجازی) توجه همه را به خود جلب می کند و افراد برای لذت یک تجربه مجازی در میان سیاره ها و زیر اقیانوس ها و فرار از دست اژدهای خشمگین صف کشیده اند و برای نشستن و وارونگی بر روی بازوهای این ربات در دایره 360 درجه لحظه شماری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از چند دقیقه معطلی در صف، نوبت به من برای نشستن بر روی صندلی ربات رسید و با جواب منفی به سوالات متصدی ربات مبنی بر نداشتن بیماری قلبی، کمربند خود را محکم بستم و سپس دوربینی سیاه بر روی چشمانم نصب شد که ناگهان ارتباط من با زمان 9:45 دقیقه مکان مصلای قطع شد و خودم را میان تودر تویی در حال چرخش یافتم که در حال سقوط به ته سیاه چالی است.
کمتر از چند دقیقه از شروع بازی، چشمانم را بستم و برای بازگشت به زمان و مکان واقعی فریاد کشیدم؛ و مثل بازی واقعی دوران کودکی ام بود واقعیتی که حالا بازی شده است و از لذت بردن در میان این همه هیجان ناتوان بودم.
مصطفی که چند دقیقه قبل از من لذت این بازی را به پایان رسانده بود با صدای بلند گفت: این بازی برای من پر از هیجان بود و من همیشه با قرار گرفتن در شرایط ترس لذت می برم و تلاش می کنم دختر 5 ساله ام را همانند خودم تربیت کنم و به همین خاطر چند ماه پیش او را در میان موج های خروشان دریا پرتاب کردم و تصمیم دارم در روزهای آینده او را برای بازی به اینجا بیاورم.
مریم که رنگ از رخسارش پریده با هیجان دوستش را بغل می کند و فریاد می زند: 'مرگ رو جلو چشمم دیدم'.
مریم به من گفت: معمولا در طول سال چندین بار به شهر بازی می روم و آخرین بازی هایی که آدم را در حد مرگ می ترساند را تجربه می کنم ولی اینجا ترس واقعی را تجربه کردم و نزدیک بود قلبم بایستد.
مهدی پسر نوجوانی است که در ماهیچه های صورت وی پس از بازی هیچ واکنشی را نمی توانم جستجو کنم و با همان صورت بی احساس پوز خندی می زند و می گوید: بد نبود؛ ولی به هیچ عنوان جایگزین فعالیت ها و هیجانات واقعی نمی شود و هر چقدر من تلاش کردم که خود را در شرایط واقعی تجسم کنم امکان نداشت و نمی توانستم فراموش کنم که درسالن شبستان مصلی امام خمینی (ره) هستم.
حمید که مرد 57 ساله ای است بر روی صندلی نشسته و به اطرافش چنان با غرورمی نگرد که گویی طراح تکنولوژی این ربات است. بازی شروع می شود و وی میان دستان ربات به بالا و پایین و چپ و راست معلق می شود و متصدی ربات، مدام از احوالات وی باخبر می شود.
حمید به من گفت: کودک درونم را زنده نگاه داشتم و بسیار لذت بردم و کاملا خود را در آن فضا تجسم کردم و دوست دارم هرچیز جدیدی را در هر شرایطی تجربه کنم.
امروزه برای کسانی که به دنبال هیجان هستند و می خواهند آدرنالین خون خود را ترشح کنند شاید نیازی به بستن چمدان سفر نباشد تا به نقاطی دور سفر کنند و با پرداخت هرینه هایی زیاد با پاراگلایدر و پاراموتور پرواز را تجربه کنند و برای لذت هیجان سقوط، به دنبال بک بانجی جامپینگ با ارتفاع زیاد بگردند زیرا امروزه فن آوری واقعیت مجازی در یخش سرگرمی و علم بسیار پیشرفت کرده است و با استفاده از نرم افزارها، تصاویر، صداها و در برخی موارد با جلیقه هایی که حس لامسه را درگیر می کند، فرد احساس حضور در مکانی را تجربه می کند که در واقعیت در آن حضور ندارد.
یک واردکننده دستگاه وی آر 360 گفت: واقعیت مجازی یک پروژه جدید است که در حال حاضر بیشتر بر روی بازی ها و سرگرمی ها متمرکز است و افراد می توانند در محیطی امن هیجانات و فعالیت های پر ریسک را بدون هیچگونه خطری تجربه کنند و شاهد استقبال بسیار خوبی هستیم به نحوی که ما برای بالابردن هیجانات در دنیای مجازی قادر به استفاده از دایناسور و اژدها هستیم در حالی که افراد در زندگی واقعی نمی توانند این ترس ها و هیجانات را تجربه کنند .
واقعیت مجازی در امور پزشکی و فوبیا ها بسیار کاربرد دارد و به درمان بیمارانی که با مشکلاتی همچون ترس از حیوانات، ارتفاع، سخنرانی و مشکلات روحی و روانی درگیر هستند کمک شایانی می کند.
در کشورهای پیشرفته با استفاده از این تکنولوژی در امور گردشگری مجازی، معماری، هنر، تعاملات اجتماعی، کسب و کار، مدیریت اطلاعات، ورزش، آموزش و پرورش، پزشکی، مهندسی و طراحی، ارتش و امور نظامی توانسته اند هزینه ها و ضریب خطاها را در کارهای خود کاهش دهند ولی سوال اینجا است که مجازی ها تا کجا می خواهند در زندگی بشر نقش واقعیت را بازی کنند.
علمی**9031**1569
گزارشگر: عادل پازیار ** انتشار: علی حبیبی
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.m

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل ازسایت فدراسیون والیبال،  تیم ملی والیبال ایران که حدود سه هفته است تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ آغاز کرده است امروز با حضور موریس موتا پائز سرمربی برزیلی، فرانسوی اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کرد تا ادامه تمرینات به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

موتا پائز سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال کشورمان صبح امروز پس از ورود به تهران و استراحتی کوتاه، در جلسه‌ای با سید میلاد تقوی دیدار و گفتگو کرد و سپس به همراه وحید مرادی سرپرست گروه اعزامی تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، در تمرین تیم ملی حضور یافت.

در ابتدای این تمرین که علاوه بر کادر فنی و بازیکنان، امیرحسین منظمی عضو هیات رئیسه فدراسیون هم حضور داشت، وحید مرادی گفت: با نظر آقای پائز نام ۳۰ بازیکن را به فدراسیون جهانی والیبال اعلام کردیم و در موعد مقرر تمامی مدارک به فدراسیون جهانی ارسال شد و تایید آن را گرفتیم. آقای پائز امروز صبح کار خود را در تهران آغاز کردند و پیش از تمرین جلسه‌ای با دکتر تقوی داشتند. در این جلسه موارد مختلفی مطرح شد که مبحث اصلی آن جنگندگی تیم برای رسیدن به یک هدف مشترک بود.

مرادی با اشاره به صحبت‌های پائز پیش از امضای قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان عنوان کرد: پیش از امضای قرارداد پائز از من پرسید که آیا بازیکنان آماده هستند که برای رسیدن به هدف از جان مایه بگذارند؟ جواب من این بود که همه بازیکنان برای رسیدن به المپیک حاضر به از خود گذشتگی هستند. از همه وجود مایه می‌گذارند و تلاش خواهند کرد تا به المپیک برسند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم پس از صحبت‌های مرادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: اول از همه بسیار مفتخرم که لباس ملی ایران را پوشیدم و می‌دانم که بازیکنان خیلی خوبی داریم، باور دارم که می‌توانیم با هم کار بزرگی انجام دهیم.

وی ادامه داد: زمان تمرکز کردن است و ترجیح می‌دهم در اینجا همراه شما باشم و کار کنیم تا اینکه بخواهم زیادی صحبت کنم. از ماه گذشته کادر فنی که در ایران حضور داشتند کار خود را به خوبی انجام دادند. زمان زیادی نداریم، اما باید به هدف اصلی‌مان در تابستان دست پیدا کنیم. المپیک ۲۰۲۴ برای ما یک رویا نیست بلکه واقعیت است. برای رسیدن به این هدف بایستی با هم باشیم و این تنها راهی است که می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: باز هم می‌گویم زمان زیادی نداریم و تنها باهم و با مبارزه کردن در کنار هم می‌توانیم به آن دست پیدا کنیم. در روز‌های گذشته من آرشیوی از سه یا چهار بازی در این سالن را تماشا کردم و متوجه این موضوع هستم که والیبال برای مردم ایران چقدر حائز اهمیت است و چه میزان آن را دوست دارند. زمان مبارزه است و باید برای این طرفداران تلاش کنیم.از حضورتان تشکر می‌کنم و می‌توانیم کار را شروع کنیم.

در ادامه پیمان اکبری که به عنوان دستیار اول پائز در مدت عدم حضور او در ایران تمرین دهی به تیم را برعهده داشت، ضمن معرفی اعضای کامل کار فنی اظهار کرد: به ایشان خیرمقدم و تبریک می‌گوییم. مسوولیت این کار سخت را پذیرفتند. همه می‌دانیم کار سختی در پیش داریم، اما دور از دسترس نیست. با توجه به تلاشی که انجام می‌دهیم می‌توانیم به هدف برسیم. این بازیکنان حدود سه هفته در حال تمرین هستند و انگیزه و توان لازم را دارند. همه آماده جنگیدن برای رسیدن به هدف هستند. امیدوارم با حضور ایشان به هدف مدنظر برسیم.

در پایان بازیکنان و کادر فنی با تشکیل حلقه اتحاد تیمی تمرینات خود را زیر نظر مستقیم موتا پائز سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادر فنی آغاز کردند.تمرینات تیم ملی در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی مطابق با برنامه از پیش تعیین شده در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • انجام ۲۰ دقیقه بازی تتریس می تواند از ابتلا به اختلال اضطراب پس از حادثه جلوگیری کند
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • با کالاف دیوتی موبایل استعدادتان را به چالش بکشید و بهترین شکل خودتان را نشان دهید!