Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر حکیمی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران درمورد چگونگی برخورد با ارز‌های رمزینه در عرصه لوکال و محلی افزود: یک سیاست درمورد ارز‌های جهانروای وجود دارد و یک سیاست این است که اگر کسی خواست یک نوآوری در عرصه ارز‌های رمزینه در ایران انجام دهد، ما چه چهارچوبی برای برخورد با آن داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید روی اهمیت فناوری مالی در عرصه خدمات بانکی گفت: باتوجه به مطالعات و تجربیات بین المللی و گسترش کاربرد فین تک ها، بانک مرکزی برنامه‌ای را به عنوان نقشه راه و سیاست‌های کلی در شش مرحله در عرصه فناوری‌های مالی تا پایان ۹۷ تدوین و اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به گسترش فین تک ها، به عنوان بند چهارم سند سیاست نامه خبر داد وتصریح کرد: چهارچوب‌هایی در این سیاست نامه تهیه شده امکان کنترل حساب‌های چندین بانک را برای بانک کاربر ممکن خواهد کرد.

حکیمی سپس به بخش اصلی سخنان خود پرداخت و گفت: ارز‌های رمزینه یا مجازی در بازار پول کشور به موضوعی جذاب برای فعالین اقتصادی تبدیل شده است و بانک مرکزی تا پایان نیمه اول ۱۳۹۷ مجموعه مقررات مرتبط با پول رمزینه را منتشر خواهد کرد.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حساسیت نسبت به ارز‌های مجازی و رمزینه در کدام نهاد‌ها بیشتر است افزود: حساسیت نسبت به ارز‌های جهانروای مجازی در شورای عالی فضای مجازی و کارگروه‌ها وجود دارد و نیز قوه قضاییه و دادستان کل کشور به این موضوع حساس شده اند.

این مقام مسوول تصریح کرد: پدیده ارز‌های مجازی پولی است و بانک مرکزی هم پلیس نیست و کسی نباید انتظار برخورد با این ارز‌ها را از بانک مرکزی داشته باشد.

انتهای پیام/

مقابله برخورد  با ارزهای مجازی بر عهده بانک مرکزی نیست

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، چند توصیه مهم برای جلوگیری از برق گرفتگی در هوای بارانی: 


در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین و همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق مانند درختان می‌توانند حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیداکنند وموجب برق گرفتگی شوند.


بعضی مواقع که در اثر سقوط اجسام خارجی مانند شاخه‌های درختان بر روی شبکه، موجبات پارگی سیم و سقط آن برروی زمین رخ میدهد. درهر زمان و بخصوص در مواقع بارانی از همه شهروندان عزیز تقاضا دارد از محل فاصله گرفته و مانع نزدیک شدن دیگران به محل شده و بلافاصله موضوع و محل را به تلفن ۱۲۱ اتفاقات برق اطلاع دهند. اگر در خودرو و نزدیک به محل حادثه قرار دارید تا مراجعه همکاران برق و رفع نقص به هیچ وجه از خودرو پیاده نشده و از لمس نمودن بخش‌های فلزی خودرو خودداری نمایید.


در خصوص تعمیر لوازم برقی در فضای آزاد باید گفت:به منظور جلوگیری از برق گرفتگی، افراد درهوای بارانی که زمین مرطوب است، از تعمیر لوازم برقی در هوای آزاد خودداری نمایند و حتمآ تعمیرات وسایل برقی را به متخصص مربوط بسپارند .


هنگام رعد و برق در نقاط پست موقعیتی که قرار دارید پناه گرفته و به حالت نشسته دست و پای خود را جمع نموده و سر را رو با پایین نگه دارید. قرار گرفتن در بلندی‌ها و زیر درختان و پایه‌های برق در مواقع رعد و برق خطرات جانی در پی دارند.

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • مراقب نیش ها باشید!
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید