Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@03:11:54 GMT

نقدینگی ۱۳۸۹ هزار میلیارد تومانی شهریور

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۴۸۲۹

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نقدینگی شهریور به ۱۳۸۹ هزار میلیارد تومان رسید؛ ضمن اینکه سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت در نظام بانکی، با ۸.۹ درصد کاهش جای خود را به سپرده‌گذاری بلندمدت داده است.
به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی با انتشار رقم آمارهای گزیده اقتصادی اعلام کرد: رقم نقدینگی در پایان شهریورماه سال جاری ۱۳۸۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ هزار میلیارد ریال است.
این میزان نقدینگی نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۳.۸ درصد افزایش داشته است. در این میان سهم پول ۱۶۸۲ هزار میلیارد ریال و سهم شبه‌پول نیز ۱۲۲۱۷ هزار میلیارد ریال است.
در عین حال، سهم وام ها و سپرده‌های بخش دولتی نیز ۵۷۵.۳ هزار میلیارد ریال است که از این رقم، سهم دولت ۵۲۹ هزار میلیارد ریال و سهم شرکتها و موسسات دولتی ۴۵ هزار میلیارد ریال است.
همچنین ضرب آهنگ تغییر سرمایه گذاری کوتاه مدت به بلند مدت در بانک ها در این آمار قابل مشاهده است؛ به گونه ای که سرمایه گذاری کوتاه مدت در شهریورماه سال جاری نسبت به اسفندماه ۱۳۹۵، ۸.۹ درصد کاهش یافته و سرمایه گذاری بلند مدت در همین بازه زمانی ۳۵.۴ درصد رشد داشته است.
دارایی‌ها و بدهی‌های بخش دولتی
آنگونه که در خلاصه دارایی ها و بدهی های سیستم بانکی در گزارش بانک مرکزی آمده است: میزان دارایی های خارجی بانک مرکزی در شهریورماه امسال به ۶۱۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به اسفندماه سال گذشته ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ همچنین میزان بدهی های بخش دولتی نیز شامل بدهی دولت و شرکتها و موسسات دولتی به ۲۳۷۳ هزار میلیارد ریال رسیده که ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
در این میان میزان بدهی های بخش دولتی ۲۰۸۹ هزار میلیارد ریال و بدهی شرکتها و موسسات دولتی نیز ۲۸۴.۶ هزار میلیارد ریال است.
همچنین بدهی بخش‌های غیردولتی نیز ۹۹۱۵ هزار میلیارد ریال است و در عین حال، سایر دارایی های دولتی نیز به ۹۰۳۱ هزار میلیارد ریال است.
حساب سرمایه وام‌ها و اعتبارات خارجی
میزان وام ها و اعتبارات دریافتی از خارج و سپرده های ارزی به ۳۶۷۳ هزار میلیارد ریال رسیده است

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱۶,۵۴۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تومان (۰.۶ درصد) کاهش یافته است. هر واحد درهم امارات، روز گذشته با قیمت ۱۶,۶۴۰ تومان معامله می‌شد.

امروز درهم امارات در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت درهم امارات که دیروز با کاهش قیمت ۸۰ تومانی به ۱۶,۶۴۰ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰۰ تومانی (۰.۶ درصد) به ۱۶,۵۴۰ رسید. 

بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶,۵۴۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۶,۵۴۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۱.۵۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۱۷.۳ درصد افزایش یافته است.

tags # درهم امارات سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ویسی فکر می‌کرد جریمه‌اش به ریال است!
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار