Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-04@23:29:52 GMT

صادرات نفت ایران پس از برجام 2 برابر شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۷۶۱۸

صادرات نفت ایران پس از برجام 2 برابر شده است

شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار خبری با عنوان «آیا بعد از برجام، صادرات نفت ایران دو برابر شد؟» در سایت مشرق‎نیوز، توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد: می‎توان با قطعیت اعلام کرد که صادرات نفت ایران بعد از برجام 2 برابر شده است.

به گزارش شانا، شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به این خبر اعلام کرده است: «بر اساس آمار دقیق ارائه شده از سوی مدیریت‎های برنامه‎ریزی تلفیقی و امور بین‎الملل شرکت ملی نفت ایران و همچنین آمار صادراتی ارائه شده از سوی شرکت پایانه‎های نفتی ایران به عنوان متولی صادراتی نفت کشور، میانگین صادرات نفت خام ایران با احتساب میعانات گازی در سال 1394، یعنی سال پیش از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک حدود یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز بوده است که با اجرای برجام و گشایش‎های حاصله، میانگین صادرات نفت خام و میعانات گازی در سال 1395 به حدود 2 میلیون و 900 هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی در برخی روزها حتی از میزان 2.9 میلیون بشکه فراتر رفته است که با این احتساب می‎توان با قطعیت اعلام کرد که صادرات نفت ایران بعد از برجام 2 برابر شده است.

در ضمن میانگین صادرات نفت خام کشور در سال 1393 بنا بر اعلام وزیر نفت همان رقم یک میلیون بشکه در روز بوده است که رقم اعلام شده در گزارش سایت مشرق (1.343 میلیون بشکه) با احتساب میعانات گازی بوده است.

قابل ذکر است به دلیل پیچیدگی‎های سیاسی و امنیتی امکان اعلام دقیق رقم صادرات نفت به تفکیک در ماه‎های مختلف از سوی شرکت ملی نفت ایران وجود ندارد.»



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»