Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندارخ راسان جنوبی تعیین تکليف واحدهاي توليدي نيمه تعطيل و يا تعطيل در استان را از جمله اولويت هاي کاري در استان برشمرد و گفت: حمايت از توليدکنندگان و ايجاد فرهنگ كارآفريني از مهمترين اولويت هاي كاري است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یبرجند و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی که امروز (۲۲ آبان) در جلسه ستاد راهبری مدیريت اقتصاد مقاومتي استان که در شهرستان سربيشه برگزار شده بود سخن مي گفت با بيان اين مطلب، افزود: امروزه حمايت از توليدکنندگان و ايجاد فرهنگ كارآفريني از مهمترين اولويت هاي كاري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و يكي از مهم ترين زيرساخت هايي كه درجهت اجرايي شدن اين مهم مورد توجه است، بكارگيري سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان جنوبی، اجراي سياست هاي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري در موضوع اقتصاد مقاومتي را وظيفه همه مسئولين در تمامي بخش ها و رده ها دانست و تصريح کرد: با توجه به شرايط فعلي کشور، نصب العين قرار دادن اين سياست ها همراه با تحقق سياست هاي دولت تدبير و اميد در اين زمينه بايد به عنوان يك رسالت مهم ملي مورد توجه مسئولين قرار گيرد.

 

دکتر مروج الشریعه، اقتصاد مقاومتی را یکي از بهترين نسخه هاي شفابخش در حوزه ي اقتصادي دانست و تصريح کرد: اقتصاد مقاومتي در واقع كشف استعدادهاي ناشناخته اقتصادي در مناطق مختلف و بكارگيري آنها به منظور ارتقاي سطح معيشت و رونق اقتصادي مردم است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ کارآفريني بايد در جامعه نهادينه شود، افزود: در اين زمينه دولت تنها مجري اين سياست ها نيست؛ بنابراين تمامي گروه هاي مرجع در جامعه اعم از ائمه جمعه و جماعات، نمايندگان مجلس، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا، رسانه ملي، رسانه هاي مکتوب و مجازي و تمام گروه هايي كه به طور مستقيم و غير مستقيم بامردم در ارتباط هستند بايد در اين زمينه موثر بوده و در راستاي پياده سازي اين امر كمك كنند.

 

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به فرهنگ اشتباه پشت میزنشیني به عنوان يک ارزش و تنها راه اشتغال موردتوجه متقاضيان، افزود: بايد اقدامات به گونه اي باشد که فرهنگ کار و تلاش و نيز كارآفريني از طريق بكارگيري استعدادهاي ذاتي افراد و نيز حمايت مسئولين از آنها به نحو مطلوب مورد توجه قرار گيرد.

 

مروج الشریعه، اقتصاد مقاومتی را منشوری چندوجهي دانست و تصريح کرد: علاوه بر موضوعات اقتصادي، مباحث فرهنگي، اجتماعي و... نيز در اين مقوله مهم بوده و بايد در جايگاه خود به آنها پرداخته شود.

 

وی، توجه به موضوعات و آسیب های فرهنگي جامعه را مورد تاکيد جدي قرار داد و افزود: توجه به ناهنجاري هاي اجتماعي و آسيب هاي حوزه فرهنگي مي تواند در پويايي، نشاط و شادابي جامعه نقش بسزايي داشته باشد و زمينه هاي اجراي سياست هاي اقتصادي را در جامعه فراهم نمايد.

 

وی خاطر نشان ساخت: امروزه با تمامی تاکیداتي که از سوي رهبر معظم انقلاب صورت گرفته و با اقداماتي که از سوي رئيس جمهوري محترم و نيز دولت تدبير و اميد به انجام رسيده، جاي هيچگونه تعلل و تاملي در اين زمينه وجود نداشته و هيچ كوتاهي در اين رابطه پذيرفتني نيست.

 

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه بايد قدر داشته هاي خود را بدانيم، گفت: خراسان جنوبي و شهرستان سربيشه داراي ظرفيت هاي اقتصادي بسيار مناسبي هستند که هر يک مي تواند در صورت توجه گره گشاي بسياري از معضلات اقتصادي ، كارآفريني و ايجاد اشتغال در استان و شهرستان باشد.

 

مروج الشریعه، صنایع دستی را از جمله اين ظرفيت ها دانست وتصريح کرد: وجود محصولات استراتژيک در اين استان از جمله زرشک، زعفران و عناب از ديگر توانمندي هاي اين استان است كه احصاء مشكلات آنها و نيز توجه به موضوعاتي همچون بازاريابي، فروش ، بسته بندي، برندسازي و...مي تواند در اين زمينه بسيار كمك كننده باشد.

 

وی، با اشاره به اینکه در موضوع اقتصاد مقاومتی، حجت بر همه  تمام است، گفت:امروز رسيدگي به موضوع معيشت مردم و ارتقاي سطح زندگي آنها در حوزه اقتصادي و نيز ايجاد اشتغال مهمترين دغدغه نظام و دولت است و رسالت همه ما رسيدن به اهدافي است که نظام در اين زمينه براي ما تعريف و مشخص کرده است.

 

مقام عالی دولت در استان، یادآورشد: در این زمينه، استفاده حداکثري از مشارکت مردم مي تواند مسئولين را تا حد زيادي ياري نمايد و همانگونه که مردم در دوران ۸ سال دفاع مقدس در سخت ترين شرايط با روحيه جهاد و شهادت نظام را ياري رساندند، بايد با به صحنه آوردن مشاركت هاي مردمي در اين حوزه مهم نيز به توفيقات مورد نظر دست يافت.

 

مروج الشریعه، ادامه داد: نباید هیچ سرمايه گذاري به خاطر تفکرات سياسي و يا مشي فکري که دارد از صحنه اقتصادي استان حذف شود و هيچ مسئولي در هيچ رده اي اجازه ندارد مشي سياسي و يا تفكر افراد را در اين رابطه دخيل نمايد.

 

وی، با بیان اینکه همه سلايق و تفکرات سياسي در هر قشر و رده اي که هستند قابل احترام اند، افزود: وجود تفكرات سياسي مختلف، بيانگر پويايي و نشاط سياسي در يك جامعه بوده و همين امر موجب شور و نشاط در زمان انتخابات و به صحنه آوردن اقشارمختلف مردم در زمان برگزاري انتخابات است.

 

وی، تعیین تکليف واحدهاي توليدي نيمه تعطيل و يا تعطيل در استان را از جمله اولويت هاي کاري در استان برشمرد و خاطر نشان ساخت: در جلسه گذشته ستاد راهبري مديريت اقتصاد مقاومتي مقرر گرديد واحدهاي توليدي نيمه تعطيل ويا تعطيل تعيين تکليف شوند و يك كميته ۵ نفره اين مهم را به انجام خواهند رساند؛ اين در حاليست كه واحدهاي تعطيل و نيمه تعطيل در اين شهرستان نيز تعيين تكليف خواهند شد.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی