Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@09:19:28 GMT

پنج درصد مجرمان 50 درصد جرم کشور را انجام می دهند

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۸۸۹۷

پنج درصد مجرمان 50 درصد جرم کشور را انجام می دهند

به گزارش ایرنا، علیرضا ساوری روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان، افزود: تاثیر سایر جرم های مرتکب شده توسط مابقی مجرمان، به خاطر ابزارهای موجود، گمنامی و سایر علل، از آن 50 درصد جرایم اشاره شده بیشتر و زیان بارتر است.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه تاکید کرد: بیشترین خسارت های مالی و انسانی از اجرایی نشدن قانون در کشور را نیروی انتظامی و قوه قضائیه متحمل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساوری افزود: قانون های بسیار خوبی در کشور در حوزه های مقابله با قاچاق کالا، پولشویی، فساد مالی و موارد مشابه داریم اما یا آن را اجرا نمی کنیم، یا ناقص اجرا می کنیم و یا اعتقادی به آن نداریم تا عمل کنیم.
وی اظهار کرد: به همین خاطر خسارات زیادی بر پیکره ساختار اداری کشور و افکار عمومی وارد می شود.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با تشریح راهبردهای پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه، تاکید کرد: ارتقای آگاهی های عمومی، توجیه و ارشاد جامعه، هشدار به موقع، برهم زدن محیط و موقعیت های جرم و صلب ابزار و فرصت های ارتکاب جرم از جمله این راهبردها به شمار می رود.
ساوری اضافه کرد: افزایش خطر دستگیری مجرمان و جلوگیری از گسترش فضای گمنامی برای ارتکاب جرایم از دیگر راهبردهای این قوه برای پیشگیری از وقوع جرایم است.
وی با تشریح جزئیات نحوه اجرای راهبردهای قوه قضائیه در امر پیشگیری، افزود: نزدیک 50 دستگاه و نهاد دولتی و غیر دولتی در اجرای این راهبردها حضور دارند و برای عملیاتی شدن همه آنها نیازمند تعامل واقعی بین دستگاهی هستیم.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: نباید نگاه اولیه مسئولان و مردم به پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی باشد، چرا که این نگاه کم محصول و پر هزینه خواهد بود.
ساوری ادامه داد: بینش جامعه به موضوع پیشگیری باید استفاده کاربردی از ابزار فرهنگی و اجتماعی باشد، تا هزینه کمتری برای کشور داشته و حاصل آن کسب نتیجه بهتر برای مردم باشد.
به گزارش ایرنا، تعداد کل زندانیان کشور بیش از 220 هزار نفر است و تعداد پرونده های بررسی شده در سال گذشته بیش از 15 میلیون فقره بوده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد

سرهنگ حسین ترکیان در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از یک واحد صنفی در شهرستان کاشان، دستگیری عامل این سرقت دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدامات تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با انجام اقدامات میدانی توسط کارآگاهان سرانجام مخفیگاه سارق شناسایی و طی عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: سارق در تحقیقات پلیس به سرقت ۱۹ دستگاه لپ تاپ از مغازه ای در شهرستان کاشان اقرار که با تکمیل شدن تحقیقات متهم برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

کد خبر 6093287

دیگر خبرها

  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه