Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@01:28:57 GMT

آزادسازی دو شهرک دیگر در شمال شرق حماه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۸۹۸۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ارتش سوریه و نیروهای متحدش به عملیات خود در ریف شمال شرقی استان حماه همچنان ادامه میدهند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی گزارش داد که نیروهای سوری در جریان درگیری با تروریستهای جبهه النصره در شمال شهرک «السعن»، شهرکهای «الحسناوی و ابو الغر» را آزاد کرده اند.

وبگاه خبری معارض عنب، اما اعلام کرد که نیروهای سوری شهرک «الربیعه» از توابع منطقه «الحمرا» را از تروریستهای النصره پس گرفته اند؛ مسئله ای که هنوز منابع خبری سوری آن را تأیید نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنب میگوید که هدف از عملیات ارتش سوریه و نیروهای متحدش رسیدن به فرودگاه نظامی «ابوالضهور» است.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه، ائتلاف تروریستی تحریر الشام که جبهه النصره عنصر اصلی آن است با تروریستهای «نورالدین الزنکی» در ریف غربی حلب درگیر است.

عماد الدین مجاهد رئیس بخش اطلاع رسانی تحریر الشام گفت که این ائتلاف در پی حل اختلافات با الزنکی است و در صورتی که این گروه در پی تنش باشد، «مجبور خواهیم شد که از خود دفاع کنیم».

مجاهد میگوید که درگیریهای غرب حلب تأثیر منفی بر نبردهای ریف حماه داشته است.

در کنار النصره، گروه تروریستی «جیش العزه» نیز در حال جنگ با ارتش سوریه است. این گروه به استفاده از موشکهای «تاو» شهره است.

به گزارش فارس،نورالدین الزنکی، النصره را متهم کرده است که عناصر خود را برای درگیری با این گروه از شرق حماه به غرب حلب انتقال داده است.

ارتش سوریه عملیات خود را از 25 اکتبر گذشته (3 آبان ماه جاری) در این منطقه آغاز کرد و از ابتدا در تلاش بود که خطوط دفاعی النصره را که طول آن بیش از 30 کیلومتر بود در هم شکند.

این خطوط در موازات جاده بین المللی حلب-حماه از سمت شمالی در منطقه واقع در شمال «اثریا» و شمال روستای «الشیخ هلال» وجود داشت.

ارتش سوریه با کمک جنگنده های سوری، موفق شد تروریستها را چند پاره کند و مراکز فرماندهی و خودروهایی را هدف قرار دهد که از داخل ادلب برای کمک به النصره حرکت میکردند.

در جریان عملیاتهای اخیر نیروهای مقاومت روستاها و شهرکهای زیادی آزاد شد که مهمترین آن عبارتست از: «الشحاطیة، وجب الأبیض، جب الجملان، رسم میال، رسم الصوان، خربة رسم الأحمر، رسم الرحراحة، الخفیة مزارع المشرفة و أبو لفة ومریقب الجملانة و منطقه الزرزوب، الارتوازیة، جویعد، شم الهوى و سرحا» که بعد از «الرهجان» بزرگترین مقر النصره در این منطقه است.

هدف ارتش سوریه آزادسازی شهرک راهبردی الرهجان است. این شهرک بیشترین جمعیت را در خود جای داده و در ریف شرقی حماه، بر چند جاده مهم اشراف دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهارداشت: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی افزود: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

مکفی بیان کرد: منطقه شمال شرق، استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی‌گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم ضمن اینکه مرز افغانستان نیز از مهر 1397 به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

 فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 531 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود 302 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

مکفی خاطرنشان کرد: سرلشکر فلاحی بعد از پیروزی انقلاب نقش مهمی در ارتش و ساماندهی نیروها ایفا کرد؛ امروز نیز به مناسبت سالروز تولد شهید فلاحی و همچنین آغاز عملیات بیت المقدس، تاسیسات شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام این شهید ارزشمند نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره این شهدای بزرگ همیشه همراه ما باشد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه