Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پایگاه اینترنتی 'اوریان 21' در گزارشی با اشاره به توافقنامه تسلیحاتی میان آمریکا و بحرین، مردم بحرین را قربانی تصمیم های حاکمان خود معرفی کرد.

در این گزارش آمده است، همزمان با بحران زنجیره وار در برخی از کشورهای عربی، بحرین نیز شاهد تظاهرات و اعتراض های خیابانی علیه حاکمان سنی این کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات بحرین در ماه اکتبر از امضای قرارداد چند میلیارد دلاری با شرکت 'لاکهید مارتین' آمریکا برای دریافت شانزده جنگنده اف- 16 خبر دادند.
امضای این توافقنامه های نظامی در حالیست که با سکوت جامعه بین المللی در مورد نقض حقوق بشر و همراهی بحرین با ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای مقابله با یمن همراه است.
امضای توافقنامه های نظامی چند میلیارد دلاری حاکمان بحرین در حالیست که مردم این کشور از عواقب افزایش بی سابقه بدهی های عمومی رنج می برند و به شدت ناراضی اند.
امضای توافقنامه فروش تسلیحاتی میان بحرین و آمریکا در حالیست که سناتور باب کورکر رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا ماه ژوئن اعلام کرد فروش سلاح به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که بحرین نیز یکی از اعضای آن است تا زمانی که پیشرفتی در زمینه حل بحران با قطر حاصل نشود، ممنوع خواهد بود.
قرارداد فروش تسلیحات نظامی میان آمریکا و بحرین حاکی از نزدیکی شدید میان دولت دونالد ترامپ با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و این اقدام کاملا بر خلاف سیاست های باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا است.
اقدام به خرید تسلیحاتی مقامات بحرین چندان با درآمد این کشور سازگار نیست زیرا این کشور به اندازه عربستان سعودی و قطر، همسایگان خود، منابع طبیعی در اختیار ندارد و مردم این کشور هستند که در نهایت باید تاوان این تصمیم های حاکمان خود را تحمل کنند.
اروپام**9041**1908
مترجم: منوچهر جعفری ** ناشر : افشار دارابی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است