Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:20:01 GMT

پی‌ریزی مسکن مهر سرپل‌ذهاب در دولت‌های نهم و دهم

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۲۲۲۷

پی‌ریزی مسکن مهر سرپل‌ذهاب در دولت‌های نهم و دهم

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن گفت: با توجه به این‌که واحده مسکن مهر تخریب شده در جریان زلزله غرب کشور مربوط به حیطه فعالیت وزارت راه و شهرسازی است، تاریخچه دقیقی از زمان احداث این واحدها نداریم اما به نظر می‌رسد پی‌ریزی اولیه در زمان دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

مجید جودی در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: واحدهای احداث شده مسکن مهر که در جریان زلزله غرب کشور دچار تخریب شده‌اند مربوط به وزارت راه و شهرسازی است و ربطی به بنیاد مسکن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین لحاظ اطلاعات دقیقی از تاریخچه این واحدها نداریم اما به نظر می‌رسد فوندانسیون و پی‌ریزی اولیه این واحدها در دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

وی افزود: آنچه که من در جریان حضور در منطقه مشاهده کردم نشان می‌داد بیشتر دیوارهای جداکننده ریخته است. این‌که علت این آسیب‌ها چیست هنوز با کارشناسی اولیه نمی‌توان تشخیص داد. ولی قطعا می‌توان گفت مسکن مهر منطقه سرپل ذهاب مسکن نسبت به دیگر ساختمان‌ها آسیب بیشتری دیده است.

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود واحدهای مسکن مهر تخریبی روی گسل احداث شده بودند گفت: گسل را نمی‌توان تا قبل از وقوع زلزله تشخیص داد. خیلی از گسل‌ها ناشناخته است. تا زمانی که موضوع به صورت دقیق بررسی نشود، هر نوع اظهارنظر درخصوص مسکن مهر غرب کشور به نظر من احساسی برخورد کردن با این موضوع خواهد بود.

جودی از مردم و کارشناسان تقاضا کرد اجازه بدهند کارهای کارشناسی در طول زمان انجام شود تا بتوان نتیجه‌گیری بهتری درخصوص تخریب مسکن مهر به دست آورد.

وی هم‌چنین درباره سایر فعالیت‌های بنیاد مسکن در جریان زلزله اخیر تصریح کرد:  طی بازدیدی که از منطقه قصرشیرین داشتیم متوجه شدیم تخریب‌ها در این شهر چندان جدی نبوده اما روستاها خیلی آسیب دیده‌اند. از فردا هم بررسی وضعیت روستاها را جمع‌بندی و به تدریج گزارش‌ها را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صابری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

کد خبر 6097828

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود