Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری رقابت های کبدی قهرمانی آسیا در گرگان امروز دوشنبه با حضور رییس فدراسیون و سرمربیان تیم‌های ملی ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست محمدرضا مقصودلو رییس فدراسیون کبدی درباره این رقابت ها به میزبانی ایران اظهار کرد: این رقابت‌ها قرار بود در فروردین ماه برگزار شود اما با توجه به برگزاری مسابقه‌های پروکبدی به عقب افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در اجلاس جهانی بمبئی تاکید کردیم که زودتر این رقابت‌ها برگزار شود و قبل از بازی‌های آسیایی ما این بازی‌ها را در کشورمان داشته باشیم تا بتوانیم قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا با حریفان خود دیدارهایی داشته باشیم. اکثر کشورهایی که در بازی‌های آسیایی حاضر خواهند شد در این دوره حضور دارند و می‌خواهند خود را محک بزنند. در بخش بانوان تاکنون 11 تیم و در بخش مردان 10 تیم حضور دارند. این رقابت‌ها در استان گلستان برگزار خواهد شد و همکارانم در آن استان محل برگزاری را طوری تعبیه کرده‌اند که شبیه مسابقه‌های پروکبدی هندوستان باشد و پخش زنده داشته باشیم. ما پیش از این نیز این مسابقه‌ها را به میزبانی سالن هندبال و همچنین مسابقه‌های جوانان را در ارومیه میزبانی کردیم و ا کنون این میزبانی را خواهیم داشت.

مقصودلو ادامه داد: این کشورهای آسیایی از قدرت‌های کبدی هستند. ما تا حالا اختلاف‌های زیادی با برخی از این کشورها داشته‌ایم اما اخیرا توانسته‌ایم بیشتر آن‌ها را پشت سر بگذاریم و هرچه به بازی‌های آسیایی نزدیک‌تر شویم می‌بینیم که رقابت‌ها تنگاتنگ‌تر می‌شود. باید همه کمک کنند تا در جاکارتا بهتر از نقره‌ای که در اینچئون کسب کردیم بگیریم.

رییس فدراسیون کبدی در ادامه سوالات خبرنگاران را پاسخ گفت. او در پاسخ به این سوال که احتمال افزایش تیم‌ها وجود دارد یا خیر گفت: تقریبا همه این تیم‌ها حاضر خواهند شد و تنها ممکن است افغانستان تیم بانوان خود را نیاورد. ما می‌خواهیم که پروتکل مسابقه‌ها رعایت شود بنابراین ممکن است افغانستان به دلیل وجود مهاجران در این رقابت‌ها حاضر نشود. تیم عراق به ایران آمده و در گردان به برگزاری دیدارهای تدارکاتی مشغول است. سایر تیم‌ها هم در نزدیکی مسابقه‌ها خواهند آمد.

مقصودلو در پاسخ به این سوال که هزینه مسابقه‌ها به عهده کیست توضیح داد: ما تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل استان گلستان داریم. هزینه‌ها را برآورد کرده‌ایم. اسپانسرهای جزئی هم وجود دارند. اسکان و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه به عهده میزبان است. تغذیه، هزینه رفت و آمد تیم‌ها بر عهده فدراسیون است. چیزی که برآورد شده است 591 میلیون تومان هزینه مسابقه خواهد بود که 350 میلیون آن به عهده میزبان مسابقه‌ها و مابقی به عهده فدراسیون خواهد بود. این مسابقه‌ها جوایز نقدی ندارد ا ما خود استان از طریق سازمان‌ها و ارگان‌هایی که کمک خواهند کرد ممکن است هدایایی چه نقدی و چه وسایل سنتی اهدا کنند.

مقصودلو در پاسخ به این سوال که چرا گرگان به عنوان میزبان انتخاب شده است اظهار کرد: پیش از این قرار بود مسابقه‌ها به میزبانی مشهد برگزار شود اما بعد از اینکه تاریخ مسابقه‌ها تغییر کرد، اداره کل ورزش و جوانان مشهد معذوراتی را برای فراهم کردن اسکان داشت. در این برهه از زمان هتل‌های مشهد بسیار گران است و جا نداشت. استان‌های دیگر نیز اعلام آمادگی کردند اما مثلا البرز محل اسکانش مورد تایید قرار نگرفت بنابراین استان گرگان انتخاب شد.

رییس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که پخش زنده برای مسابقه‌ها وجود خواهد داشت یا خیر گفت: پخش زنده مسابقه‌ها برای زنان تنها برای شبکه‌های هندوستان است. البته ممکن است پاکستان و سایر کشورها نیز تقاضای پخش مستقیم داشته باشند که این امکان فراهم خواهد شد. ما امکان پوشش مسابقه‌های زنان به صورت زنده نخواهیم داشت اما زنان می‌توانند همپای مردان به تماشای مسابقه‌ها بپردازند. شورای تامین ورود همه تماشاگران را آزاد اعلام کرده و جایگاهی برای زنان مشخص کرده است.

مقصودلو در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مالی وجود خواهد داشت گفت: ما تاکنون به هیچ وجه بدهکار نیستیم. تمام هزینه‌ها برآورد شده است و ما نیز نیمی از تعهدات خود را به اداره کل استان پرداخت کرده‌ایم. همه چیز از الان مشخص است و مشکلی پیش نخواهد آمد. ما نگرانی از بابت بخش مالی نداریم.  ول مشکلات مالی را برطرف می‌کنیم و بعد مسابقه‌ها را برگزار خواهیم  کرد.

او در پاسخ به این سوال که دستاورد این مسابقه‌ها برای ایران چه خواهد بود پاسخ داد: هندوستان بازی تدارکاتی به ما نمی‌دهد. ما تلاش کردیم که قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا بازی‌های تدارکاتی با هندی‌ها داشته باشیم. ما 9 ورزشکار در لیگ ستارگان هند داریم که حدود 100 میلیون یا بیشتر درآمد دارند بنابراین ما می‌خواستیم که قبل از جارکارتا این هزینه‌ها را به جان بخریم و بازیکنان ما با تیم اصلی هند بازی کنند. از این جهت این مسابقه‌ها برای ما مهم است. از طرف دیگر جین (سرمربی تیم ملی کبدی زنان) و سوتار (سرمربی تیم ملی کبدی مردان) یک سال است که در ایران هستند و می‌خواهیم عملکرد تیم ملی در مسابقه‌ها را ارزیابی کنیم و ببینیم که پیشرفتی حاصل شده است یا خیر.

رییس فدراسیون کبدی در پاسخ به این سوال که آیا هند باز هم روی مسابقه‌ها نفوذ خواهد داشت یا خیر گفت: ما چند پیشنهاد در کنگره جهانی داشتیم. یکی از آن‌ها درخواست ویدئوچک بود که تصویب شد و در این مسابقه‌ها 4 دوربین روی خطوط اصلی زمین و همچنین تیم‌ها قرار خواهد داشت. البته تکنولوژی چشم شاهین  نداریم و امیدواریم که این مشکلات برطرف شود. هر کس نفوذ خود را دارد. هندی‌ها نمی‌خواستند که این موضوع تصویب شود اما در نهایت این اتفاق رخ داد. تمام این امکانات در رقابت‌های جارکارتا نیز فراهم خواهد شد. البته ما داوران زیادی در مسابقه‌های مهم همچون جهانی و بازی‌های آسیایی نیز داریم که سبب می‌شود راه‌های اعمال نفوذ بسته شود.

سوتار سرمربی تیم ملی کبدی مردان در این نشست در مورد کیفیت تیم ملی کبدی مردان توضیح داد و گفت: دو تیم ایران و هند شرایط برابری دارند. تیم ایران از نظر تکنیکی مشکلی ندارد. در مسابقه‌های قبلی مخصوصا بازی‌های آسیایی اینچئون من روی نیمکت هندوستان  بودم  و دیدم که در نیمه دوم ایران با اختلاف کم بازی را واگذار کرد و به نظرم ضعف از لحاظ تاکتیکی است. حجم بازیکنان ایران در لیگ  ستارگان کبدی نشان می‌دهد که تیم ملی ایران پیشرفت زیادی دارد و رشد خوبی کرده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در مسابقه‌های جهانی که ایران با هند رقابت داشت، روی نیمکت ایران حضور نداشت گفت: مسابقه‌های مقدماتی خیلی مهم نبود و چون باید یک سرپرست و یک مربی روی نیمکت می‌نشست و از آنجا که انتقال موضوعات برای ایرانیان راحت‌تر بود روی نیمکت ننشستم اما در مسابقه‌های بعد دیدم که باید روی نیمکت ایران بنشینم و این اتفاق افتاد.

جین، سرمربی تیم کبدی زنان نیز گفت:‌ از اینکه در حضور شما هستم خوشحالم. تیم ملی زنان ایران نیز شرایط خوبی دارد. از حمله و دفاع تیم راضی هستم. تمرین‌های تیم به خوبی پیش می‌رود. اشتباهات کوچکی در تیم وجود دارد که من آن‌ها را رفع می‌کنم. همان طور که سوتار گفت مشکل تاکتیکی است. من فیلم بازی‌های اینچئون را دیده‌ام. ما با اختلاف کم باختیم و امیدوارم که بتوانیم مدال طلا را در این مسابقه‌ها کسب کنیم.

به گزارش ایسنا، رقابت های کبدی قهرمانی آسیا در دو بخش زنان (پنجمین دوره) و مردان (دهمین دوره) با حضور تیم هایی از کشور های ایران، هندوستان، کره جنوبی، پاکستان، ژاپن، تایلند، سریلانکا، افغانستان، عراق، ترکمنستان و چین تایپه از یکم تا ششم آذرماه در استان گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته تیم المپیک ژاپن در جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا، این تیم موفق شد برای دومین بار در طی ۱۱ سال اخیر قهرمانی خودش را جشن بگیرد. سامورایی‌ها با شکست دادن ازبکستان در بازی فینال آن هم با تک گل یامادا در دقیقه ۹۰+۱ موفق شدن پس از قهرمانی در مسابقات سال ۲۰۱۶ که باز هم قطر میزبان بود، قهرمانی خودشان را تکرار کنند.

تاریخچه مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا
این مسابقات نخستین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان مسابقات زیر ۲۲ سال تیم‌های آسیایی برپا شد اما در ادامه با تغییراتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعمال کرد، قرار شد محدوده سنی به ۲۳ سال برسد. تیم المپیک فوتبال ایران در طی ۱۱ سال اخیر هیچ وقت به مراحل پایانی نرسیده و در چهار تجربه خودش سه حذف در مرحله گروهی و یک حذف در مرحله یک چهارم نهایی را تجربه کرده است.

چرا ایران در این تورنمنت غایب بود؟
شاگردان رضا عنایتی پس از اینکه در مقدماتی المپیک در گروه چهار تیمی خود ۲ برد برابر افغانستان و هنگ کنگ را جشن گرفتند ولی برابر ازبکستان شکست خوردند و کارشان برای صعود به عنوان تیم دوم به اما و اگر کشیده شد. تیم فوتبال ما از لحاظ امتیازی با مالزی در شرایط کاملاً برابر بود و این موضوع در رابطه با بحث تعداد گل‌های زده و حتی تفاضل گل هم صدق می‌کرد اما با توجه به اینکه ملی پوشان ما کارت زرد بیشتری نسبت به تیم مالزی گرفته بودند، در راه رسیدن به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیایی و مرحله مقدماتی نهایی المپیک پاریس ۲۰۲۴ کنار رفتند. 
با توجه به بازی هایی که در مرحله نهایی انجام می‌شد تصور کرد اگر ایران به دور نهایی صعود می‌کرد، شانس خوبی برای فینالیست شدن داشت.

ژاپن چگونه قهرمان شد؟
ژاپن با حضور گو ویوا سرمربی سابق کاشیما که با شکست دادن پرسپولیس قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد، در گروه مرگ مسابقات نتایج قابل توجهی کسب کرد. سامورایی‌ها ابتدا چین و امارات را شکست دادند اما کره جنوبی با نتیجه ۱ بر صفر در مرحله گروهی آنها را شکست داد تا این تیم به عنوان دوم گروه مقابل قطر میزبان مسابقات قرار بگیرند. آنها در تقابل قطر روز سختی داشتند و در شرایطی که ۲ بر صفر از آنها جلو بودند، ۲ گل دریافت کردند اما در وقت های اضافه موفق شدند به پیروزی ۴ بر ۲ دست یابند و به مسیرشان در نیمه نهایی ادامه دهند. آنها مقابل عراق چندان به دردسر نیفتادند و موفق شدند این تیم را هم با یک پیروزی مقتدرانه شکست دهند. 
در بازی فینال هم تجربه بیشتر بازیکنان ژاپنی که برخی از آنها در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند به کمک این تیم آمد. لئو کوکوبو دروازه‌بان این تیم در بنفیکا، ریهیت یاماموتو و جوئل شیما در یونیون سنت ترویدن بلژیک، کین ساتو در وردربرمن و تاکاشی اوشینو در دوسلدورف بازی می‌کنند که همگی در مسیر قهرمانی ژاپن نقشی کلیدی داشتند و می‌توانند نوید یک نسل فوق العاده دیگر را به مردم ژاپن دهند.

ازبکستان بازهم در فینال گل خورد و باخت
گرگ‌های سفید فوتبال آسیا سرمایه‌گذاری بسیار زیادی روی این ورزش انجام دادند و در دو دوره اخیر آنها با آمار بهترین خط حمله و بدون گل خورده به فینال رسیدند که در دوره گذشته مقابل عربستان و در این دوره مقابل ژاپن با دریافت اولین گل متحمل شکست شدند. آنها تیمی داشتند که بسیاری از آنها در سطح اول ازبکستان بازی کرده و حتی در جام ملت‌های آسیا نیز حضور داشتند. عبدالقادر خورسانوف بازیکن ازبکستانی لانس فرانسه و عباسبک فیض الله‌یف مهاجم ۲۰ ساله فوتبال این کشور که با پایان مسابقات آسیا راهی روسیه شد، مهمترین چهره های ازبکستانی بودند که حالا برای دومین بار مقام دوم این مسابقات را به خود اختصاص داده‌اند و برای نخستین بار راهی مسابقات المپیک خواهند شد.
البته بازیکنان ازبکستان در این مسیر کمی هم بدشانس بودند؛ چرا که در بازی نهایی خود مقابل ژاپن در دقیقه ۹۰+۵ صاحب ضربه پنالتی شدند اما سنگربان ۲۲ ساله ژاپنی‌ها در کمال خونسردی و آرامش توانست این توپ را مهار کند و مانع از کامبک ازبک‌ها شود.

چهره های خاص این تورنمنت 
منتظر محمد بازیکن عراقی استقلال تهران که در لیگ بیست و سوم به عنوان بازیکن قرضی در مس رفسنجان بازی می‌کرد همراه با علی جاسم دیگر پدیده فوتبال عراق که در جام ملت‌های آسیا نیز حضور داشت اصلی‌ترین چهره‌های عراق در این تورنمنت بودند. علی جاسم با ۴ گل زده بهترین گلزن مسابقات شد و موفق شدند شیرهای بین النهرین به رتبه سوم مسابقات برسانند تا تحت عنوان سومین نماینده آسیا در المپیک برای ششمین مرتبه راهی این تورنمنت شوند. البته که تیم زیر ۲۳ سال اندونزی که بازیکنانی شاغل در لیگ‌های انگلستان، هلند و پرتغال دارند هم از تیم‌های خاص این تورنمنت بودن که موفق شدند تا نیمه نهایی هم راه پیدا کنند.

اندونزی اکنون قرار است در پلی آف بین قاره‌ای المپیک پاریس ۲۰۲۴ برابر گینه قرار بگیرد تا بلکه سهمیه آسیا در این تورنمنت تغییر کند.

دیگر خبرها

  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • سردار آزمون وسط معرکه | دستاورد؛ جدا کردن!
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۵ اردیبهشت
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!