Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 22 مدرسه در مناطق زلزله‌زده تخریب کامل شده است از تخصیص خاص اعتبار از سوی دولت برای بازسازی مدارس در این مناطق خبر داد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش ضمن اظهار تأسف و تسلیت به علت زلزله حادث شده در غرب کشور به ویژه در استان کرمانشاه درباره میزان خسارات وارده به مدارس غرب کشور، اظهار داشت: خسارات ناشی از زلزله اخیر به ویژه در استان کرمانشاه به گونه‌ای بوده است که سازه‌های چندین مدرسه تخریب شده‌؛ همچنین برخی مدارس در استان‌های ایلام و کردستان که قدمت بالا و مقاومت پایینی دارند، امکان استفاده از آن‌ها برای دانش‌آموزان مخاطره‌آمیز است و به همین دلیل برای دانش‌آموزان قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر رسیدگی عاجل نسبت به بازسازی فوری مدارس و امکانات آموزشی استان‌های زلزله زده، ادامه داد: با برآورد خسارات وارده، اعتبار خاصی را برای بازسازی فوری مدارس در نظر خواهیم گرفت تا تحصیل دانش‌آموزان به ویژه در استان کرمانشاه با وقفه مواجه نشود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مجبور خواهیم بود به صورت کوتاه‌مدت تا آماده شدن فضای آموزشی از کانکس‌هایی برای تحصیل دانش‌آموزان استفاده کنیم و به محض آماده شدن شرایط دانش‌آموزان به مدرسه منتقل خواهند شد.

بطحایی درباره آخرین آمار مدارس تخریبی، توضیح داد: بر اساس آمار واصله از مدارس تخریب شده در مناطق زلزله زده تا این لحظه، 7 مدرسه در شهر سرپل ذهاب و 8 مدرسه روستایی در اطراف این شهر به طور کامل تخریب شده‌اند. همچنین در منطقه ثلاث باباجانی 2 مدرسه در شهر و 5 مدرسه نیز در روستاهای اطراف شهر تخریب شده‌اند که نسبت به بازسازی هرچه سریع‌تر این مدارس اقدام خواهد شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه اعتبارات ناشی از این زلزله به مدارس و مکان‌های آموزشی هنوز تصمیم‌گیری نشده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود به دلیل اینکه اکثر مدارس روستایی است بتوان با اعتبارات کمتری این مدارس را بازسازی کرد تا هرچه سریعتر آنها را بازسازی و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

منبع: فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود