Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@23:03:17 GMT

برق ۲۶۳ روستای کرمانشاه قطع است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۳۸۰۱

کرمانشاه- مدیر عامل برق استان کرمانشاه گفت: ۲۶۳ روستای استان کرمانشاه قطعی برق دارند.

به گزارش امتداد نیوز، کردی با اشاره به اینکه در بخش برق چند جز شامل زیرساختهای اساسی پستهای ۲۳۰ هزار و ۶۳ هزار و نیز شبکه توزیع شهری و روستایی وجود دارد بیان کرد: بر اساس بررسی های به عمل آمده در ساعات اولیه وقوع زلزله، پستهای ۲۳۰ هزار و ۶۳ هزار ما که تامین برق کلی منطقه را به عهده دارند دچار آسیب شدند به طوری که ۴۰ درصد تجهیزات پست ۲۳۰ هزار دچار آسیب و تخریب جزئی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پست توزیع شهرستان سرپل ذهاب نیز که تامین کننده اصلی برق بوده بالای ۶۰ درصد تخریب شده بود افزود: اولویت ما بر ایزوله سازی تجهیزات تخریب شده شهرستان و استفاده حداکثری از تجهیزات موجود بوده که خوشبختانه قبل از ساعت دو امروز زیرساختهای اصلی این شهرستان ایجاد شد و در حال حاضر برق پایدار است.

کردی با اشاره به اینکه یک پست سیار نیز از کرمانشاه به عنوان ظرفیت رزرو ارسال شده گفت: پس از این مرحله برق دار کردن فیدرهای شهری و روستایی در دست کار است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارشهای حاصله کل فیدرها سرپل ذهاب وصل است افزود: برق روشنایی معابر به عنوان اولویت اصلی تا ۸۰ درصد تامین شده همچنین مقداری از تجهیزات ما بر اثر عملیات آواربرداری آسیب دیده سعی می کنیم که بیش از این آسیب وارد نشود.

کردی با بیان اینکه شبکه داخلی برق منازل مردم این شهرستان قابلیت گرفتن برق را ندارند گفت: برق به صورت عموومی از پنج فیدر تامین می شود که همگی در شهرستان سرپل ذهاب وصل هستند.

وی افزود: ۲۶۳ روستا از ابتدای بحران بی برق بودند که از شش فیدری که وظیفه تامین برق آنان را به عهده داشته ۴.۵ فیدر بی برق بودند اما پس از انجام برق رسانی به روستاها با توجه به تخریبهایی که در معابر عمومی ایجاد شده و سیمهایی که بر روی زمین است ممکن است برای وصل کردن برق آسیبهای دیگری ایجاد شود بنابراین باید جانب احتیاط رعایت شود.

کردی از حضور ۳۰ اکیپ برق در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: آماده هستیم به تدریج از فردا از فازهای کلی به جزئی برسیم و کوچه ها و منازل مسکونی را هم برق دار کنیم، نقاط حساس برق رسانی شده اند و عصر امروز نیز ایستگاه پمپاژ شهرستان سرپل ذهاب تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکل پستهای ۲۳۰ هزار که آسیبهای کلی دیده ظرف ۴۸ ساعت تا یک هفته آینده انجام می شود افزود: وضعیت ما روبه پایداری و بهبود نسبی است.

کردی خاطر نشان کرد: برق ۲۶۳ روستای استان قطع است که از این تعداد حدود ۴۰ روستا فیدرهای آنان وصل است اما چون روستاهای آنان تخریب شده و ترانسهای آنان واژگون، مردم در منازل برق ندارند.

وی از حمل شش محموله سنگین از تهران به سرپل ذهاب خبر داد و افزود: امیدواریم که طی ۴۸ ساعت آینده وضعیت برق رسانی به این روستاها را نهایی کنیم.

کردی با اشاره به اینکه ۱۹ اکیپ برق رسانی از استانهای همجوار در حال حاضر در مناطق زلزله زده حضور دارد و ۱۱ اکیپ دیگر نیز ملحق خواهند شد گفت: اگر پستهای ۲۳۰ هزار وصل نمی شد امکان پیشرفت کار وجود نداشت.

true برچسب ها : برق زلزله زلزله کرمانشاه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه

رییس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان جیرفت گفت: آذرخش موجب مرگ یک زن ۲۸ ساله در شهر مردهک شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان شد.  

 جواد افشارمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۵.۴۵ عصر امروز در روستای کوشک‌مور شهرستان عنبرآباد رخ داده است.

روستای کوشک مور در ارتفاعات جبالبارز جنوبی قرار دارد از اینرو احتمال وقوع حوادث ناشی از آذرخش یا صاعقه در آن بیشتر است.

شهرستان عنبرآباد در ۲۵۷ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

هواشناسی کرمان اعلام کرد که طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی برای امروز(شنبه) و فردا در برخی مناطق استان، رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ماجرای عجیب سارقی که با پابند الکترونیکی به سرقت می‌رفت
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر