Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرمانشاه- ايرنا- دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه حدود 30 هزار واحد مسکوني براثر زلزله در استان کرمانشاه خسارت ديده است، گفت: با احتساب نياز هر واحد به 300 ميليون ريال در مجموع 10هزار ميليارد ريال براي بازسازي اين واحدها لازم است.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ محسن رضائي دوشنبه شب در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه با تسليت به مردم استان کرمانشاه افزود که حامل سلام آيت الله شاهرودي و اعضاي مجمع به مردم استان هستم و علام مي کنم که مجمع براي کمک به مردم استان آمادگي کامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او زلزله کرمانشاه را فاجعه بزرگي دانست و گفت: فارغ از فوت عزيزان در اين حادثه که غم بزرگي است آوارگي و سرگرداني مردم و خساراتي که به سکونتگاه ها و شغل آنها وارد شده که بسيار غمبار است.
وي تاکيد کرد که گزارشي خدمت رهبر معظم انقلاب تقديم کنيم و با اجازه معظم له از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي خسارات وارد شده و اعتبارات مورد نياز مناطق زلزله زده را تامين کنيم.
وي همچنين پيشنهاد داد رديف بودجه اي براي بازسازي مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص يابد.
**امنيت در مناطق زلزله زده برقرار است
محمد حسين ذوالفقاري معاون امنيتي انتظامي وزير کشور نيز در اين جلسه با بيان اينکه گزارش ناامني بعد از وقوع زلزله نداشتيم، گفت: امنيت مرزها، عمومي و امنيت کامل منطقه برقرار است.
وي اظهار کرد: در مجموع نيروهاي نظامي، انتظامي و بسيج در تامين امنيت و توزيع اقلام کمک مي کنند.
**تخريب 100 درصدي برخي از روستاها
نماينده بنياد مسکن در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه نيز با اشاره به اينکه برخي از روستاها به صورت 100 درصد تخريب شده است، گفت: بعد از انجام اقدامات امداد و نجات، بنياد مسکن آواربرداري و بازسازي را شروع مي کند.
به گفته او، 16دستگاه لودر و 32 دستگاه کمپرسي در روستاها براي آواربرداري مستقر شده است.
او برآورد بنياد مسکن از خسارات ناشي از زلزله را 12هزار واحد مسکوني تخريبي و 15هزار واحد مسکوني نياز به تعمير دانست و گفت براي بازسازي نياز به تامين منابع است.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نويدي **انتشار دهنده:علي مولوي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد

ناصر چیتگر گفت: این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.

چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.

سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد