Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درخصوص وضعیت سپنتا نیکنام، عضو تعلیق شده شورای شهر یزد گفت: موضوع سپنتا نیکنام پیچیده شده است. با این حال، باید تاکید کنم که بحث سپنتا نیکنام، یک بحث سیاسی نیست بلکه یک بحث فقهی - حقوقی است.

وی افزود: هم‌اکنون برای شورای نگهبان این مساله مطرح شده است که عضویت آقای نیکنام با موازین شرعی مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون عمران مجلس در تشریح راهکارهای حل و فصل این موضوع اظهار داشت: راهکار عدم تکرار چنین مسائلی آن است که هرچند شورای نگهبان به هر دلیلی و پس از ۲۱ سال از تایید مصوبه خود به این نتیجه رسیده است که حضور یک عضو غیرمسلمان در شورای نگهبان خلاف موازین است، این موضوع یک بار دیگر در مجلس برای اصلاح و بررسی به صورت طرح یا لایحه مطرح شود و آنگاه طرح یا لایحه مذکور به شورای نگهبان برود.

موسوی بیوکی با بیان اینکه نامه شورای نگهبان درباره عدم حضور نامزدهای غیرمسلمان در انتخابات شوراها برای تاریخ بیست و ششم فروردین بود، تصریح کرد: هیات نظارت بر انتخابات آن نامه را در همان زمان رد کرد. از طرفی، این نامه دقیقا زمانی مطرح شد که زمان‌بندی‌ها برای انتخابات گذشته بود و هیات نظارت نظر خود را درباره صلاحیت افراد اعلام کرده بود.

وی افزود: با گذشت و رد آن و برگزاری انتخابات، شاهد رای‌آوری آقای نیکنام - که در دوره چهارم شورای شهر یزد هم نمایندگی مردم یزد را  برعهده داشت – بودیم. انتخابات نیز توسط نهادهای نظارتی تایید و مراسم تحلیف آقای نیکنام نیز برگزار شد. بهتر است براساس استثنا، ایشان به کار خود ادامه بدهند و بررسی بحث حضور یا عدم حضور اقلیت‌ها در شوراها به دوره بعد موکول شود.

نماینده یزد در مجلس با اشاره به راهکار دوم پیشنهادی‌اش برای این موضوع خاطرنشان کرد: راهکار دیگر، حل و فصل این موضوع از طریق شورای حل اختلاف و جمع‌بندی موضوع از طریق رایزنی‌های سران قوا است که آقای لاریجانی آن را مطرح کرده است.

موسوی بیوکی در پایان ابراز داشت: با توجه به تایید انتخابات شوراها از سوی نهادهای نظارتی و رای مردم بهتر است که سپنتا نیکنام همچنان عضو شورای شهر باقی بماند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز یکشنبه در دیدار با شیخ حسن البغدادی، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در خصوص برگزاری سالانه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران و پروژه‌های مختلف مجمع تقریب در ایجاد وحدت میان مسلمانان سخن گفت.

وی با اشاره به حضور هیأت‌های اهل سنت در ایران اسلامی و بازدید آنها از شهرها و مناطق سنی‌نشین در کشورمان و برگزاری نشست با علمای اهل‌سنت در این شهرها، از حضور ۴۰ عالم مسلمان از کشورهای مختلف در شورای عالی و حضور ۱۴۰ نفر در مجمع عمومی تقریب خبرداد.

دبیرکل مجمع تقریب در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید یک قله و چشم‌انداز برای خود داشته باشیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین به خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اشاره کرد و افزود: بسیاری از آنها حتی مسلمان نیستند اما مفهوم ظلم را می‌فهمند. آنها از اسلام یا مسلمانان دفاع نمی‌کنند بلکه از مظلومان دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد که ما باید با تأکید بر از مفاهیم عامه مانند حقوق بشر، عدالت و ظلم با کسانی که قصد ایجاد تفرقه دارند، مقابله کنیم. در ادامه این نشست شیخ حسن البغدادی نیز با تاکید بر لزوم وجود ارتباط میان اعضای تقریب گفت: تقریب برای شهید اول و شهید ثانی و دیگر علما یک تعارف نبود و آنها در عمل به این امر اعتقاد داشتند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که باید دست بیگانگان از کشورهای اسلامی کوتاه شود، تصریح کرد: امروز اسرائیل، همان دست بیگانه است و ما معتقدیم که اگر اسرائیل را نابود کنیم حضور بیگانگان در کشورهای اسلامی پاک می‌شود.

شیخ البغدادی در ادامه با اشاره به تأثیر طوفان‌الاقصی در ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: طوفان‌الاقصی به معنای ایستادن شیعه در کنار اهل سنت در فلسطین بود و اگر ما در این نبرد پیروز شویم، دشمن بیکار نخواهد نشست و تلاش می‌کند با ایادی خود در میان شیعیان نادان و اهل سنت تندرو، وحدت حاصل شده از این پیروزی را از بین ببرد.

وی ادامه داد: زمانی که طوفان‌الاقصی پایان یابد، دشمنان جنگ دیگری را آغاز می‌کنند که آن جنگ عقایدی است تا این پیروزی بر اهل سنت تأثیر نگذارد و ما باید برای آن روز برنامه داشته باشیم.

کد خبر 6091145 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد