Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@10:58:01 GMT

منافع ملی یا اختلاف سیاسی؟

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۱۹۷۱

منافع ملی یا اختلاف سیاسی؟

سیاست > مجلس - محمدرضا تابش*

موضوع سپنتا نیکنام یا همان نماینده زرتشتی شورای شهر یزد که با شکایت کاندیدای دیگر حکم به لغو عضویت او داده شد این روزها بسیار مورد بحث قرار گرفته است که بعد از نظر تفسیری شورای نگهبان در راستای تائید نظر دیوان عدالت اداری دایره این مباحثات بیشتر شد. برداشت ما این است که اگر شورای نگهبان نظری تفسیری در این باره دارد باید از مسیر مجلس آن را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای نگهبان طبق اصل 4 قانون اساسی می تواند نسبت به قوانین اعمال نظر کند اما قانون فعلی همان قانونی است که تا کنون دوبار مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفته است؛ اینکه یکباره چنین اظهار نظری می شود، غیر مترقبه است. مضاف بر آنکه طرح این مباحث با منافع ملی کشور نیز سازگار نیست و حتی رئیس قوه قضائیه نیز اعلام کرد چنین رایی به مصلحت نبود. ما نباید فراموش کنیم در حال حاضر دشمنان این مرز و بوم به دنبال بهانه ای هستند تا ایران را به رفتارهای ضد حقوق بشری متهم کنند در چنین وضعیتی ما با احکامی مانند لغو عضویت سپنتا نیکنام و همچنین صدور احکام سنگین برای هفت تن از فعالین سیاسی اصلاح طلب از جمله محمدرضا خاتمی، صفایی فراهانی آذر منصوری و نعیمی پور و.. یا وضع محدودیت بیشتر علیه سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات بهانه را به دست آنها می دهیم. من سخت در تعجبم چطور می شود مسولین با سابقه سیاسی این مسائل را مد نظر قرار ندهند.

با توجه به اظهار نظر رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه این رای در شرایط کنونی به مصلحت نیست، امیدواریم این حکم در دادگاه تجدید نظر شکسته شود و آقای سپنتا نیکنام بتواند به فعالیت‌ خود در شورای شهر ادامه دهد.

متاسفانه محدودیت هایی که پیش از این به صورت موردی در مورد آقای خاتمی اجرا می شد با حکمی از سوی دادگاه ویژه روحانیت و شاید بر پایه تسویه حساب های سیاسی و غرض ورزی ها به صورت زمان‌دار صادر شده است و این معنایی جز محدودیت های بیشتر ندارد.

امیدوارم با مد نظر قرار دادن منافع ملی و حرکت به سمت وحدت بیشتر مشکلات به وجود آمده برای برخی افراد از جمله سپنتا نیکنام مرتفع شود.

*نماینده مردم اردکان و نائب رئیس فراکسیون امید

 27216

کلید واژه‌ها : مجلس دهم - شوراهای شهر و روستا - فراکسیون امید در مجلس دهم - سید محمد خاتمی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، رئیس ستاد انتخابات خوزستان در این نشست گفت : تبلیغات نامزدها دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان باید در چارچوب قانون انجام شود .

ابوالحسن معماری افزود : در این نشست  ابهامات و سوالات  نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان در خصوص تبلیغات و مقررات انتخابات مورد بررسی قرار گرت .

همچنین در این نشست نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند .

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان برای تعیین نمایندگان دو نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر در روز بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان