Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،علی باقرزاده مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت:امسال بیش از چهار هزار و ۶۹۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

وی افزود: از این میزان ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین زیر کشت محصولات کشاورزی و بقیه باغی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد تا پایان سال بیش از ده هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سامانه مجهز می‌شود.

علی باقرزاده گفت: تاکنون بیش از ۹۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سامانه مجهز شده است که بیش از ۵۸ درصد از زمین‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: هرمزگان در زمینه آبیاری تحت فشار رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاکشاورزی هرمزگان گفت: ۹۰ درصد زمین‌های کشاورزی سبزی و صیفی استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

سید رضا امیری زاده افزود: تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌هایی که به کشت غلات و ذرت اختصاص یافته به این سامانه مجهز شده است.

وی گفت: سطح زیر کشت سبزی و صیفی در استان ۵۵ هزار هکتار و محصولات زراعی ۷۸ هزار هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاکشاورزی هرمزگان گفت: دولت ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای سامانه آبیاری نوین را پرداخت می‌کند.

امیری زاده افزود: برای تجهیز زمین‌های کشاورزی در هر هکتار حدود شش میلیون تومان هزینه نیاز است.

وی گفت: صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های کارگری از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

پارسال دو هزار و ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت محصولات استراتژیک به این سامانه مجهز شدند.

انتهای پیام/ف

تجهیز بیش از 4 هزار هکتار زمین‌ کشاورزی هرمزگان به آبیاری نوین

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند

مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد و اشکذر و زارچ گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری کلیه بهره برداران ۱۰۰ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۹۸ درصد از چاه‌های صنعتی شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

وی افزود: همچنین با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز که تعدادی از آن‌ها مربوط به چاه‌های شناسایی شده سال‌های گذشته بوده است، پر و مسدود شدند که این امر صرفه جویی ۲۹۴ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ مورد اقدام حفاظتی از سوی ابن اداره انجام شده است، گفت: ۴ دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز نیز در این مدت توقیف شدند. 

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های یزد، اشکذر و زارچ یزد بیان کرد: ۲۸ کنتور هوشمند چاه‌های کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان نیز با پیگیری این اداره رفع عیب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بیان اینکه در این مدت ۴۵ مورد تمدید پروانه بهره برداری صورت گرفته است، ابراز کرد: ۱۵۱ مورد مجوز مربوط به بهره برداری از منابع آبی نیز صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران