Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار قم گفت: مجموعاً ۷ میلیارد تومان برای راه‌اندازی تئاتر مرکزی شهر قم اعتبار لازم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به برپایی حماسی راهپیمایی اربعین اظهار داشت: شهرداری قم تلاش خود برای ارائه خدمات لازم به مسافران اربعین در داخل شهر قم و در مسیر پیاده‌روی بسیج کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت جانمایی و احداث پارکینگ در شهر قم افزود: اولویت ساخت و جانمایی پارکینگ در شهر قم ضروری است و شورای قبل آن را تصویب کرده و رد مصوبه شورای قبل توسط شورای فعلی صرفاً سبب فوت زمان و وقت می‌شود در حالی‌که حساسیت و ضرورت آن برای تمام مردم و دستگاه‌ها کاملاً مشخص و روشن است.

شهردار قم بابیان اهمیت حرکت بر اساس اولویت‌های شهر و توجه به طرح تفصیلی شهر قم گفت: باید طبق برنامه‌وبودجه‌های مصوب حرکت کرد و در اجرای برنامه‌های لازم طبق برنامه‌های مصوب هیچ‌گونه فرصتی را از دست نداد.

سقائیان نژاد با اشاره به طرح شهرداری قم در جانمایی پارکینگ دریکی از مناطق پرتردد شهری تصریح کرد: 29 هزار متر از پارکینگ در دست احداث توسط شهرداری آزاد شده و 13 هزار متر از آن هنوز تملک نشده که نیازمند تعلق اعتبارات و بودجه‌های لازم است.

وی با اشاره به محول شدن برخی از وظایف دستگاه‌های دیگر بر دوش شهرداری عنوان کرد: شرح وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیاد است اما چهارچوب و قدرت اجرایی این دستگاه به دلیل بودجه‌های اندک بسیار اندک بوده که صرفاً قدرت عملیاتی کردن چند درصد از برنامه‌ها و شرح وظایف تعریف‌شده را دارد.

شهردار قم با انتقاد از وضعیت راکد تئاتر مرکزی شهر تصریح کرد: در حال حاضر برای راه‌اندازی این پروژه 3 میلیارد تومان،برای راه‌اندازی و جانمایی پارکینگ این مجموعه 3 میلیارد تومان و برای نگهداری آن نیز سالانه یک میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از وظایف ارشاد را شهرداری انجام می‌دهد که مهم‌ترین دلیل آن نیز پایبندی شهرداری به امور فرهنگی و حساسیت در برابر تعطیلی این قبیل امور است اما باید تکلیف این مسائل به‌راستی در بین دستگاه‌های متولی مشخص و روشن شود.

انتهای پیام/

R7854/P1486/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته شوراها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در حاشیه شهر ده خط اتوبوسرانی را رایگان کردیم اما نتوانستم این امر را به تمام خطوط شهر افزایش دهیم چرا که کمیته انطباق فرمانداری مشهد این موضوع را رد کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تخلف در تفریغ بودجه شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ وجود دارد اما به هر حال بودجه در سه ساعت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب شد و برخی پرداختی‌ها به افراد نامعلوم بود اما آنچه که قانون تصمیم بگیرد را می‌پذیریم.

وی با اشاره به خروج سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان از شهر مشهد مقدس بیان کرد: براساس مصوبه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان به شهر زابل جهت رفع محرومیت اختصاص یابد.

حاجی بگلو در خصوص طرح سوال از شهردار مشهد تصریح کرد: در جلسه آینده شورای اسلامی شهر مشهد طرح سوال از شهردار مشهد مطرح است اما فکر نمی‌کنم منجر به استیضاح شود و موضوع بازنشستگی و بازداشت شهردار مشهد مطرح نیست.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی با اشاره به طلب‌های پیمانکاران شهرداری مشهد ابراز کرد: پیمانکاران قلب تپنده شهرداری مشهد هستند و قطعاً در پرداخت صورت‌های مالی پیمانکاران مشکل وجود دارد و سعی می‌کنیم تا نیمه ابتدای سال جاری طلب تمام افراد پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر طرح تفصیلی شهر مشهد به شکل کنونی باشد، شاهد کسری بودجه سال ۱۴۰۳ خواهیم بود و قانون‌های درآمدهای پایدار باید اصلاح شود و در تلاش هستیم تا کمیسیون ماده ۵ مانند شهرداری تهران در اختیار شهرداری مشهد قرار گیرد.

حاجی بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زود بازده شهری پیش بینی کردیم و هدف ما از این طرح‌ها مشارکت مردم در این زمینه هستیم و تخصیص بودجه به پروژه‌های زودبازده را نیز در سال ۱۴۰۴ نیز دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقال مدیریت باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس به بانک شهر گفت: به دلیل آنکه شهرداری مشهد سهامدار بانک شهر است آمادگی مدیریت باشگاه پرسپولیس هستیم و از این رو رایزنی‌هایی نیز صورت گرفته است.

کد خبر 6089993

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود