Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@02:15:29 GMT

وقتی زمین لرزید

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۹۷۲۳

وقتی زمین لرزید

جامعه:"ترسیده بودم و قدرت فرار نداشتم فقط توانستم دستهایم را روی سرم بگذارم تا از این ناحیه آسیب نبینم. "

قدس آنلاین- "ترسیده بودم و قدرت  فرار نداشتم فقط توانستم دستهایم را روی سرم بگذارم تا از این ناحیه آسیب نبینم. "

اینها اظهارات دختر ۱۳ ساله کرمانشاهی  است که در زلزله یکشنبه گذشته از ناحیه پا و صورت دچار آسیب شده و برای درمان به تهران انتقال یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوالی ظهر دیروز بود که مسئولان وزارت بهداشت خبر از احتمال انتقال تعدادی از مصدومان حادثه زلزله کرمانشاه به تهران را دادند. پس از اطلاع از این موضوع ابتدا به بیمارستان سینا  می رویم اما به دلیل وخامت حالت مصدومان و نبودن امکان مصاحبه با آنان با هماهنگی روابط عمومی وزارت بهداشت به بیمارستان امام خمینی می رویم. دقایقی بعد با ورود به بخش اورژانس بیمارستان دختر نوجوانی را می بینم که به نظر می رسد نسبت به دیگر مصدومان انتقال یافته حال و روز بهتری دارد.

خودش را هانیه عباسی معرفی می کند و درباره حادثه می گوید: روی تراس خانه مان واقع در روستای تلاشی دراوز نشسته بودم که زلزله آمد. خیلی ترسیدم، پاهایم قدرت حرکت نداشتند. چون در مدرسه یاد گرفته بودم که به هنگام زلزله دست ها را باید روی سر گذاشت همین کار را کردم. یعنی دیگر فرصت هیچ کاری را پیدا نکردم. چون همین لحظه دیوار خانه فرو ریخت و پاهایم زیر آن قرار گرفت و دقایقی بعد پسر عمه ام به کمک آمد و مرا از زیر آوار بیرون کشد و به بیمارستان کرمانشاه انتقال داد که مشخص شد  دو پایم شکسته است. بعد به تشخیص پزشکان به تهران منتقل شدم.   

او با اشاره به این که در این حادثه هیچ یک از اعضای خانواده اش دچار آسیب جسمی نشده اند، گفت: البته در زمان حادثه پدر و مادرم بیرون از خانه بودند و من با زن عمویم  با هم بودیم که خدا را شکر او آسیبی ندید.    

کمی آن طرف تر رضا غلامیان  ۳۸ ساله از شهرستان اسلام آباد روی تخت دراز کشیده است. رضا درباره چگونگی مصدومیتش می گوید:در اتاق نگهبانی که در طبقه بالای کارگاه قالی شویی  ام  قرار دارد مشغول استراحت بودم که متوجه وقوع زلزله شدم. دوستم نیز کنارم بود. خیلی ترسیده بودم و برای این که زود از کارگاه خارج شوم از بالا به پائین پریدم. در همین هنگام پایم به کابل برق گیر کرد و در حالت بدی پائین آمدم که لگن و مچ دست راستم شکست و از ناحیه گونه هم دچار آسیب شدم.

او با اشاره به این که ترس از زلزله باعث مصدومیتش شده است، می افزاید: اگر خودم را به پائین پرت نمی کردم دچار آسیب نمی شدم و الان مثل دوستم کاملاً در سلامت بودم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد گروه های امداد و نجات می گوید:همه نیروهای امدادی از جمله پزشکان و پرستاران تمام وقت مشغول ارائه خدمات رسانی به آسیب دیدگان هستند.

مشغول گفت و گو با رضا بودیم که دکتر قاسم جانابایی معاون درمان وزارت بهداشت، پرسش های خبرنگاران می شود.

او  با اشاره به این که تا کنون  ۱۱۶ نفر از مصدومان حادثه اخیر به بیمارستان های تهران انتقال یافته اند در پاسخ به قدس می گوید: حال سه نفر از مصدومان وخیم است و تلاش پزشکان برای نجات جان آنان ادامه دارد.

وی آخرین آمار مصدومان زلزله کرمانشاه را تا لحظه تهیه گزارش ما حدود ۷ هزار نفر اعلام می کند و می گوید: با توجه به این که بخش عمده ای از آواربرداری ها انجام شده است خیلی بعید به نظر می رسد که شاهد افزایش زیاد  آمار مصدومان  باشیم.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراید چپ کرد (+ عکس)

به گزارش صدای ایران،از ایرنا،سید حمید حسینی روز شنبه افزود: این حادثه حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان آمبولانس پایگاه اورژانس راسخی نیشابور و آمبولانس پایگاه اورژانس زعفرانیه سبزوار به صحنه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان این حادثه پنج نفر ارزیابی شد که اقدامات پیش بیمارستانی برای تمامی مصدومان این حادثه انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور بیان کرد: ۲ مصدوم این حادثه در محل به صورت سرپایی درمان و سه مصدوم دیگر توسط آمبولانس پایگاه راسخی از اورژانس نیشابور و آمبولانس پایگاه زعفرانیه از اورژانس سبزوار به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار پایگاه موتورلانس چهار شهرستان «نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه» را زیر پوشش دارد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان به این جمعیت خدمات ارائه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • دوزین لرزید
  • قلعه خواجه لرزید
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • آکادمی پارالمپیک، مرجع اعلام وضعیت مصدومان والیبال نشسته
  • چالوس دوبار لرزید
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟