Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-09@15:10:57 GMT

«کاسبان زلزله به دنبال عکس‌های ایتالیا و مصر»

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۰۹۹۸۴

«کاسبان زلزله به دنبال عکس‌های ایتالیا و مصر»

روز دوشنبه گذشته و پس از آغاز انتشار گسترده اخبار مربوط به زلزله غرب کشورمان، برخی افراد خاص اقدام به انتشار صحبت‌ها و عکسهای عجیب و غریبی در فضای مجازی و در رسانه‌های اجتماعی کردند.

به گزارش شریان نیوز،  به نقل از جهان نیوز، صحبت‌ها و عکس‌هایی که بیش از آنکه رایحه همدردی با مردم و کمک به زلزله‌زدگان از آن استشمام شود؛ بوی تند «کاسبی از زلزله» و معارضه با نظام اسلامی به بهانه یک حادثه طبیعی از آن به مشام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌های کشور هنوز مشغول احصاء آمار دقیق تلفات انسانی زلزله و سگ‌های زنده‌یاب حتی مشغول فعالیت برای نجات مردم در زیر آوار مانده بودند اما این افراد پای مقولاتی مثل احمدی‌نژاد، مسکن مهر و چیزی به نام بدبختی همیشگی ایران! را به میان کشیدند و البته دروغ را هم چاشنی کار خود کردند...

*آنچه که روز گذشته در فعالیت «کاسبان زلزله» دیده شد؛ ذبح واقعیت‌ها و تلاش برای سیاه‌نمایی به هر قیمتی بود... قیمتی که البته تا رسوایی این افراد بالا رفت.

یکی از این افراد با اشاره به وقوع حادثه زلزله اینطور نوشت که «بدبختی تو کشور ما تمومی نداره»!
شخصی دیگر با انتشار عکسی از نمای فروریخته یک بیمارستان از این نوشت که در ایران وقتی زلزله رخ می‌دهد باید زخمی‌ها را از بیمارستان به جای دیگر منتقل کنند.



خبرنگار یک روزنامه دولتی نیز در صفحه شخصی خود از این گفت که با دیدن تلفات زلزله به یاد آمار تلفات در کشور ژاپن افتاده است که همیشه شاید «یک نفر» بیشتر نیست و تا کِی باید در ایران شاهد تلفات زلزله باشیم؟

یک خبرنگار اصلاح‌طلب نیز با انتشار تصویری مردی که بر ویرانه‌های یک خانه فروریخته نشسته بود، از «فساد و حرام‌خواران و بودجه‌های هدر رفته برای نوسازی بافت روستایی» نوشت اما دست آخر معلوم شد که عکس او مربوط به زلزله چند سال قبل در کشور ایتالیاست.

«یاشار سلطانی» که در ماجرای دروغ «املاک نجومی» دستگیر شد و هیچگاه نتوانست ادعایش را ثابت کند نیز در رسانه خود عکسی از یک ساختمان فروریخته را منتشر و در ذیل آن اینطور نوشت که مسکن مهر تخریب شده است!

اما کاربران منصف شبکه‌های اجتماعی دقایقی بعد گزارش دادند که این عکس متعلق به یک ساختمان ریزش کرده (آنهم نه به دلیل زلزله) در کشور مصر است.


این اظهارات عجیب و غریب ولی در حالی بود که میزان وقوع حوادث طبیعی در کشورهایی مثل آمریکا و چین و... بسیار تا بسیار بیشتر از ایران اسلامی است اما کسی در آن کشورها حاضر نیست به این وسطه به کشور خودش قید «بدبخت» را اطلاق کند.

ماجرای «تخریب بیمارستان‌ها» نیز در حالی بود که هیچکس در بیمارستان‌های شرق کشور بر اثر تخریب بیمارستان به دلیل زلزله کشته نشد.
و فی‌الواقع لااقل تا این لحظه هیچ خبر و یا تصویری از ریزش کامل سقف هیچ ساختمان درمانی در غرب کشور گزارش نشد و مسئولان صرفاً به دلیل خطر پس‌لرزه‌ها بود که ترجیح داده بودند بعضی بیمارستان‌ها را تخلیه کنند.

جالب آنکه در بعضی عکس‌های مدعی بی‌خاصیتی و تخریب بیمارستان‌ها! حتی چراغ بیمارستان‌ها نیز روشن است و کاسبان زلزله حاضر نشدند به مردم بگویند که فرق است میان تخریب جزئی با تخریب کامل و فرو ریختن سقف.

ماجرای دیگر نیز دروغ ژاپنی یک خبرنگار دولتی بود. او در حالی مدعی شد که در ژاپن یک نفر هم به دلیل زلزله کشته نمی‌شود که در زلزله سال 2011 در کشور ژاپن بیش از 15 هزار نفر کشته شدند. در زلزله سال 2008 کشور چین نیز بیش از 50 هزار نفر درگذشتند.

آماری که می‌توان تعداد کشته‌ها، مفقودین و بی‌خانمان‌های همیشگی طوفان‌ها و سیل‌های وقوع یافته در کشور آمریکا را نیز به آن افزود و از خود پرسید که یک ژورنالیست دولتی چطور حاضر شده چنین قیاس غلطی را انجام دهد؟!


تصویری که یک خبرنگار اصلاح‌طلب از ایتالیا و به اسم زلزله غرب کشور منتشر کرد

ماجرای انتشار تصاویری از زلزله و تخریب در کشورهای ایتالیا و مصر و ناسزای گویی به نظام اسلامی و مثل مسکن مهر به بهانه آن عکسها نیز رسوایی بیشتر «کاسبان زلزله» را پدید آورد.

جالب آنکه عمده مساکن مهر غرب کشور نیز بر اثر زلزله دچار تخریب سازه و فروریزش سقف نشده‌اند و به همین دلیل آمار تلفات به نسبت زلزله‌های بم و زرند کمتر است.

ضمن اینکه اگر بنا به ربط دادن سیاست‌های یک دولت در زمینه ساخت و ساز به میزان تلفات یک زلزله باشد؛ سؤالات بیشتر اتفاقا متوجه دولت اصلاحات است که پس از 6 سال ساخت و ساز در شهر بم؛ دست آخر با 34 هزار کشته بر اثر زلزله بم مواجه شد.

منبع:مشرق

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی پس از گل دوم استقلال تلفات داشت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال روز گذشته در ثانیه‌های پایانی دیدار با ذوب‌آهن اصفهان گل برتری را وارد دروازه حریف کرد تا سه امتیاز شیرین را به دست بیاورد. گل دوم استقلالی‌ها اما برای یکی از اعضای خانواده مربی‌ آبی‌ها با دشواری همراه بود.

به نقل از ورزش سه بعد از گل گوستاوو بلانکو به ذوب‌آهن پسر محمد نوازی مربی استقلال و دستیار جواد نکونام که در ورزشگاه آزادی حاضر بود، هنگام شادی کردن با مصدومیت شدیدی مواجه شد.

پسر محمد نوازی در این شادی گل از ناحیه کتف مصدوم شد و کتف او در رفت؛ پزشکان استقلال بعد از بازی کتف دررفته پسر نوازی را جا انداختند و بانداژ کردند تا او به شرایط بهتری از نظر جسمانی برسد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904002

دیگر خبرها

  • دسته گل جدید شهرداری تهران؛ دفاع از اتوبوس دست دوم چینی و تخریب تولیدات داخلی در سال «جهش تولید»
  • اینتر در پی شکار مهاجم جدید پس از طارمی؛ زیرکزی یا گودموندسون؟
  • تولید «تیرآهن بال‌پهن» در راستای ایمن‌سازی ساختمانهای کشور در برابر زلزله
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • شادی پس از گل دوم استقلال تلفات داشت!
  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • خلاصه بازی اودینزه ۱-۱ ناپولی (سری آ ایتالیا - ۲۰۲۳/۲۴)