Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - فرماندار شهرستان خرم آباد در آیین افتتاح طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای گفت: جامعه باید به سمت آموزشهای کیفی هدایت شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیین افتتاح طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای با حضور فرماندارشهرستان خرم آباد، معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری، معاون آموزش و پژوهش اداره کل، ریاست مرکز، رؤسای واحدها و جمعی از کارآموزان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان خرم آباد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزاله قائدرحمتی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک شهرستان خرم آباد ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: در راستای تحقق بند دوم سیاستهای کلی اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نسبت به آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار و ارتقای کارآفرینی، یک هفته از سال، هفته بازدید همگانی نامگذاری شده تا مردم با بازدید از مراکز و کارگاههای آموزشی آن با خدمات، برنامه ها و توانمندیهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای آشنا شوند.

قائدرحمتی افزود: در این مرکز مشاوره آموزشی رایگان صورت می گیرد و براساس استعداد افراد آموزشهای لازم به آنان ارائه می شود و به افرادی که با موفقیت دوره های آموزشی را سپری کنند، گواهینامه مهارت اعطاء می گردد که این گواهینامه ها در 60 کشور جهان قابل ترجمه و استفاده می باشند.

وی افزود: علاوه بر آموزش در مراکز ثابت، آموزش در ندامتگاهها، پادگانها، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، مراکز جوار دانشگاهی، روستاها، عشایر و .... نیز توسط این مرکز به مهارت جویان ارائه می شود.

اسدالله عبدالله فرماندار شهرستان خرم آباد نیز در این مراسم بیان داشت: بحث ایجاد اشتغال از اولویتهای دولت و از تاکیدات باورهای دینی ماست که علاوه بر برطرف نمودن نیاز مالی، در بعد روحی و معنوی افراد نیز تاثیرگذار است.

عبداللهی یکی از بزرگترین ویژگیهای انسان را آموزش پذیری آن عنوان کرد و گفت: داشتن فرهنگ کار لازمه ایجاد اشتغال است و اگر میخواهیم برای جامعه مفید باشیم، باید آموزش ببینیم.

فرماندار شهرستان خرم آباد اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای از امکانات نسبی جهت آموزش افراد برخوردار است و کمبودهایی نیز وجود دارد که نیاز است با کمک استانداری و سازمان برنامه و بودجه نیازهای اولیه آن برطرف شود.

عبداللهی زیاد بودن بیکاران در جامعه را بعلت نبود تخصص در افراد دانست و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای امکانات و بستری را فراهم آورده و مردم می توانند از این امکانات دیدن نموده و حداقل آموزشهای اولیه را فرا بگیرند.

وی تصریح کرد: جامعه باید به سمت آموزشهای کیفی هدایت شود و براساس نیازسنجیهای لازم افراد آموزش ببینند و صرفا به دنبال مدرک نباشند.

گفتنی ست: در پایان این مراسم، از کارگاههای آموزشی مرکز بازدید شد.

46

کلید واژه‌ها : استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد