Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید شاهرود به میزبانی سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان اینکه این شهر از توسعه بازمانده و کار خاصی در این حوزه صورت نگرفته است، بیان کرد: رشد و توسعه‌ای اگر در این شهر رخ‌داده به‌واسطه توانمندی افراد بومی شکل‌گرفته و نه کمک‌های دولتی که این امر متأسفانه در تمام دولت‌های ۲۰ سال اخیر، به نفع منطقه نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سال‌های سال است که مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزود: اگر یکی از مصادیق بارز شعار سال را بخواهیم برشماریم باید به مقوله شهرداری‌ها اشاره کرد نهادی که با پشتوانه مردم شکل می‌گیرد و در مدیریت شهری تأثیرگذار است لذا دارای اهمیت زیادی در حوزه توسعه دارد چراکه توفیقات آن، اعتماد مردمی است و این اعتماد، به میدان آمدن مردم را در پی دارد.
درون‌زایی و برون‌محوری شاخص‌های اقتصاد مقاومتی هستند
عضو خانه ملت گفت: یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی، درون‌زایی و برون‌محوری است لذا شهرداری‌ها به‌موجب قانون و ماهیتی که دارند، می‌توانند آنچه در درون خودشان وجود دارد را در راستای توسعه به‌کارگیرند تا مقوله درون‌زایی را تحقق بخشند و از سوی دیگر با نگاه به بیرون می‌بایست حداکثر ظرفیت‌های یک شهرستان برای صادرات، تبادلات اقتصادی و درنهایت توسعه را نگریست.
حسینی شاهرودی بیان کرد: در توسعه، ایجاد رفاه، شهرداری مدرن و اسلامی، برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی می‌بایست نگاهی برون‌گرا و حتی جهانی داشت و این افق باعث می‌شود که بتوانیم از پتانسیل درونی‌مان استفاده کنیم.
وی اشاره‌ای نیز به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران اسلامی داشت و گفت: ما بیشترین آسیبمان از خود تحریمی است که به درون ساختار، قوانین، رویه‌ها و سیستم‌های اداری‌مان بازمی‌گردد، این‌ها اقتصاد کشور را ناکارآمد و برای ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی مشکلاتی درست کرده است و حال اگر کوتاهی کنیم خواهیم دید که در حوزه امنیتی نیز همین‌گونه است وقتی پاشنه آشیل نظام، مباحث بیکاری شود و وقتی بیش از شش میلیون جمعیت بیکار در کشور وجود داشته باشد و هرساله یک‌میلیون جوان بدون برنامه به جمعیت بیکارمان اضافه شود، خواهیم دید که معضلات اجتماعی و حتی امنیتی برایمان درست می‌شود.
اعتماد مردم مهم‌ترین انگیزه مشارکت آن‌ها در عرصه سیاسی
نماینده مردم شاهرود و میامی ضمن بیان اینکه اعتماد مردم مهم‌ترین انگیزه مشارکت آن‌ها در عرصه سیاسی است، گفت: اعتماد مردم، رضایت خداوند، خدمت به مردم و استفاده از پتانسیل‌های داخلی ویژگی‌هایی هستند که از یک مدیر، شهرداری نمونه و ماندگار می‌سازند که مردم شاهرود این امر را به‌خوبی احساس می‌کنند.
حسینی شاهرودی به کارکرد‌های شورای اسلامی شهر نیز اشاره‌ای کرد و بیان داشت: این شورا نماد مردم‌سالاری دینی است که در قانون اساسی ما نیز به‌وضوح گنجانده شد، اما باید در نظر داشت که ماهیت این نهاد آن است که مردم خودشان مدیریت شهر را به اختیار و در دستانشان بگیرند و اگر می‌بینیم مبالغی در شورای شهر، تزریق می‌شود این مبالغی است که باز از خود مردم گرفته می‌شود که شامل مالیات، عوارض و ارزش‌افزوده هستند پس درنتیجه شهرداری‌ها و شورای شهر‌ها بدون منت دولتی، در دست مردم هستند لذا باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.
وی افزود: تمام فعالیت شهرداری‌ها بر اساس خودگردانی است یعنی اتکای به خود یا مردمی که به شورای شهر رأی داده‌اند و این افراد شهرداری را برگزیدند لیکن باید معضلات و مشکلات مردم از سوی این نهاد رفع شود، اما اگر نگاهمان، بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد و اینکه پتانسیل شهر را ببینیم و باور کنیم، می‌توانیم به اهداف عالیه‌مان در حوزه توسعه دست‌یابیم.
ضرورت شناخت پتانسیل‌های شهری
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: مدیران موفق در شاهرود حتی افراد غیربومی، تنها زمانی توانسته‌اند موفق باشند که پتانسیل‌های شهر را شناخته و برحسب آن‌ها توانستند اعتماد مردمی را جلب کنند تا در سایه تعامل دوسویه، مسئولان و ادارات اقدامات خوبی را انجام دهند لیکن این امر می‌تواند یکی از ارکان وجود مدیریت شهری در این شهرستان باشد.
حسینی شاهرودی درباره تجربه مردم شاهرود در مقوله مدیریت شهری تأکید کرد: شورای گذشته با همه مشکلات و موانع، خدمات بسیار خوبی را انجام داده و درزمانی که درآمد‌های دولتی کاهش‌یافته و حتی رکود مسکن رخ‌داده است، شاهد اقدامات خوبی بودیم که باید از آن‌ها تقدیر کرد.
وی درباره مشکلات شاهرود نیز گفت: در برخی مواقع شاهرود با مشکلاتی مانند موانع اقتصادی، کاهش ساخت‌وساز و رکود، مشکلات سیاسی، عدم تعامل ادارات، عدم وجود هماهنگی و همدلی و... روبرو بوده است که این مشکلات باعث شد تا نتوانیم از همه پتانسیل‌های شهر استفاده کنیم لیکن باید این موانع را درراه توسعه کنار زد.
مشکلات و محدودیت‌ها گریبان گیر شاهرود
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس همچنین با یادآوری اینکه متأسفانه مشکلات و محدودیت‌ها سال‌های گذشته گریبان گیر شرق استان سمنان بوده و این منطقه را از توسعه متوازن دور ساخته است، افزود: متأسفانه برخلاف سطح کشور و مرکز استان کار‌های شاخصی در شاهرود و میامی انجام‌نشده است و اگر هم کار شاخصی صورت گرفته غالباً توسط خودِ مردم بوده است لذا در شهرداری جدید نیز باید از این توانمندی‌ها استفاده کرد.
حسینی شاهرودی بابیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین انتظاراتی که مردم از ما دارند مقوله مدیریت شهری است، تأکید کرد: باید از تمام توان موجود در شهرستان، برای توسعه استفاده کرد و امروز توانمندی‌های خوبی در حوزه توسعه، اقتصاد، نیروی انسانی، مدیریت، مدیریت اجتماعی و فرهنگی، مذهب و... در شاهرود وجود دارد که باید آن‌ها را احصاء و بر رویشان کارکرد.
وی افزود: ما برای اقتصاد مقاومتی وقتی درون‌زایی و برون‌نگری را مطرح می‌کنیم، باید بدانیم که بسیار ظرفیت‌هایی در شاهرود وجود دارد که برای مثال می‌توان فرودگاه را نام برد، زیرساختی که به دست مردم در ربع قرن گذشته احداث و هیچ کمکی از سوی دولت به آن اهدا نشد و امروز نیز کمیته مردمی فرودگاه در میدان هستند و پرتوان، این زیرساخت را حمایت می‌کنند تا بتوانیم شاهد وجود یک فرودگاه فعال و نه صرفاً در راستای مسافربری باشیم.
فرودگاه کارگروه مطالبه مردم شاهرود است
عضو خانه ملت گفت: مردم شاهرود فرودگاه را در ۲۵ سال گذشته نساختند تا در هفته چهار پرواز به تهران یا مشهد داشته باشند، این زیرساخت مهیا شده تا به توسعه اقتصادی استان سمنان کمک کند لذا باید فرودگاه به رونق اقتصاد کمک کند و نه پول از شهرمان بابت بلیت هواپیما به مقصد تهران، خارج شود.
حسینی شاهرودی افزود: امروز باید بر روی گردشگری و صادرات محصولات کشاورزی در شاهرود تأکید کنیم تا نگاه فراملی که در اقتصاد مقاومتی از آن به‌مثابه برون‌محوری نام می‌بریم، در این شهرستان تحقق یابد که یکی از راه‌های آن تلاش برای انجام شدن اقدامات لازم در راستای توسعه است.
وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم منابع درآمدی جدید شناسایی کنیم، باید مردم را ثروتمند کنیم و سپس از آن‌ها بخواهیم که در میدان حاضر باشند، بیان داشت: مردمی که به نان شب محتاج هستند را نمی‌توان به مشارکت اقتصادی و یا اهدای عوارض داوطلبانه تشویق کرد اگر اعتماد ایجاد نشود و حتی روان‌سازی شکل نگیرد، نمی‌توان مدیریت کرد امروز شاهرود توان بسیاری دارد که می‌توان از آن در راستای سرمایه‌گذاری استفاده کرد و تنها دراین‌بین نیازمند روان‌سازی هستیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر قوانین تسهیل شوند و اگر مسئولان سرمایه‌گذار را جذب کنند، نیازی به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شاهرود نیست نگاهی به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مردم در بانک‌ها نشان می‌دهد که شرایط برای سرمایه‌گذاری تسهیل نشده و هنوز مردم به این امر اعتماد نکرده‌اند لیکن باید در این راستا اقداماتی را صورت داد.
در این مراسم از خدمات سیدحسن میرفانی تقدیر و احمدی به‌عنوان شهردار جدید شاهرود معرفی شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس