Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - انتصاب مدیران غیربومی توسط شهردار کرج که این روزها سروصدای زیادی به پا کرده با التیماتوم شورا به نقطه حساسی رسیده و گویا ترمز اتوبوس مدیران غیربومی قرار است که کشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نبیونی صبح امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به وضعیت به کارگیری مدیران غیربومی از سوی شهردار کرج، اظهار کرد: لایحه ای با عنوان بکارگیری افراد غیربومی در شهرداری کرج به هیچ عنوان بررسی نخواهد شد و مسئولیت انتخاب نیروهای جدید بر عهده شورا و با بررسی شایسته سالاری در جلسات کمیسیون های شورا انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر کرج در ادامه گفت: شورای شهر زیر بار غوغاسازی و جوسازی ها نخواهد رفت زیرا بسیاری از افراد در کرج و دیگر شهرها به دنبال برگزاری جلساتی هستند تا شرایط را برای ورود به پله های بالاتر به منظور حضور در مجلس شورای اسلامی فراهم کنند به همین سبب باید مراقب فعالیت آنها باشیم.

 وی با بیان اینکه کرج به اندازه کافی مهاجر پذیر است، بیان کرد: نیازی به ورود مدیران غیربومی به کرج نیست و اجازه داده نمی شود کسی برای تعیین قد و اندازه کرج تصمیم بگیرد.

نبیونی تاکید کرد: مدیران اجرایی خارج از کرج که درصدد ورود به این کلان‌شهر هستند تا به شهروندان این منطقه خدمت کنند بهتر است در شهرهای خود باقی به خدمت مشغول شوند زیرا کرج از ظرفیت بالایی برخوردار است.

انتصابات جدید در شهرداری و ایجاد فضای ناامیدی

سارا دشتگرد یکی دیگر از اعضای شورای شهر در ادامه با بیان اینکه طی یک ماه و نیم گذشته آنچه مورد انتظار مردم از اعضای شورا بوده لزوم پیگیری برنامه ارائه شده توسط شهردار است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیش از  دو ماه از فعالیت شورای شهر کرج و شهرداری می گذرد اما انتصابات جدید در شهرداری فضای نا امیدی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره شورای اسلامی شهر کرج ورود حلقه های نزدیک به شهردار راه پیشرفت مدیران میانی را سد می کند، افزود: بدون شک ادامه این رویه سبب کاهش انگیزه مدیران میانی می شود.

عباس زارع دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه این جلسه به بازدید میدانی از پروژه های شهر اشاره کرد و گفت: در کرج خدمات شایسته ای انجام شده است اما در خصوص وضعیت پروژه های عمرانی درون شهر از سوی شهروندان نارضایتی وجود دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه در حوزه اتوبوس‌رانی از ظرفیت فعلی استفاده نمی کنیم، گفت: علی رغم اینکه سال ها هزینه فراوانی برای پیاده روها صرف شده اما پیاده روها وضعیت نامناسبی دارند.

زارع با اعلام اینکه میدان دانشگاه (حصارک) وضعیت نامنظمی دارد و تاکسی ها در این منطقه  به صورت دوبل برای سوار و پیاده کردن مسافران توقف می کنند، گفت: پروژه نیمه تمام این منطقه کاملا تعطیل است که باید هرچه سریع تر پیگیری و راه اندازی شود.

برخی پل های عابر پیاده در کرج ناامن است

وی با بیان اینکه بدون شک وضعیت میدان دانشگاه (حصارک) زیبنده کلان‌شهر کرج نیست، اظهار کرد: بخشی از خیابان باغ آقا رضایی واقع در حصارک کرج در حالی تملک شده که درختان این منطقه رو به خشکی رفته اند.

این عضور شورای شهر ناراضی بودن کسبه نسبت به وضعیت کسب و کار خود را از دیگر مسایل ضروری برشمرد که باید مورد توجه قرار گیرد و گفت: دستفروشان نشان دهنده فقر اجتماعی هستند که متاسفانه این امر در کرج به صورت فراوان دیده می شود.

زارع عدم مناسب سازی در رابطه با سر در مغازه ها را یکی دیگر از معضلات کرج در خصوص سیما و منظر شهری برشمرد و گفت: پل های عابر پیاده متعددی در سطح شهر بسیار ناامن است که می تواند موجب مزاحمت های عدیده شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج افزود: وضعیت چهارراه طالقانی در شب نامطلوب است به گونه ای که در این منطقه به عنوان نقطه مرکزی شهر شاهد خیل کثیری از دست فروشان هستیم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه خودرو کنترل نظارت در حاشیه معابر چهارراه طالقانی وجود دارد اما اقدامی درخور توسط این افراد دیده نمی شود و این امر بستری ناامن برای شهروندان ایجاد کرده است.

زارع با بیان اینکه مردم نسبت به مدیریت شهری بی اعتماد هستند، لذا باید با ارائه خدمات ویژه و قابل قبول  اعتماد و اطمینان شهروندان را جلب کنیم، افزود: شهروندان علاقه مند به استفاده هر چه سریع تر از قطار شهری و سرویس حمل و نقل عمومی هستند.

کرج؛ شهر سرعت‌گیرها

وی تاکید کرد: شهروندان کرجی در قبال داشتن کارت منزلت هیچ گونه خدماتی را دریافت نمی کنند.

مهدی حاجی قاسمی یکی دیگر از اعضای شورای شهر در ادامه جلسه به ساماندهی سرعت گیرها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این مهم یکی از موضوعاتی است که علی رغم توجه ویژه شورای شهر کرج مورد توجه شهردار قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه کرج را می توان به عنوان شهر سرعت گیرها معرفی کرد، گفت: حال این سوال مطرح می شود که آیا آرام سازی جریان ترافیک بدون نصب سرعت‌گیر اجرایی نمی شود، چرا باید مردم به خاطر رانندگان متخلف هزینه های فراوانی را در خصوص نصب سرعت‌گیرها متقبل شوند.

اما رئیس شورای شهر در ادامه جلسه با مثبت ارزیابی کردن ساماندهی دستفروشان خیابان ۴۵ متری گلشهر، گفت: بنا بود  شهردار خود در جلسات شورا حضور یابد و بررسی لوایح در حضور وی انجام شود اما در حال حاضر در جلسه حضور ندارد.

وی با بیان اینکه لوایح مربوط به شهرداری در صحن شورا بدون حضور شهردار مطرح نخواهد شد، به موضوع حضور اتوبوسی مدیران غیربومی در شهرداری کرج که در فضای مجازی مطرح شده اشاره کرد و گفت: شهردار به اندازه کافی افرادی را به همراه خود آورده است و از این لحظه به بعد با بررسی شورا نیروهای جدید انتخاب می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها باید به مردم پاسخگو باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: استغفار آثار بسیار عجیب و خیره کننده‌ای دارد؛ به‌طوری که این آثار و برکات در مخیله کسی نمی‌گنجد.

وی به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در جمع کارگران اشاره کرد و افزود: حضرت آقا فرمودند همه مردم باید کار را ارزش بدانند، کار یک عمل با ارزش باشد و به کارگر به چشم یک موجود ارزشمند نگاه کنند. مسؤولان زمینه ساز حضور مردم در بحث تولید باشند و تسهیلات فراهم کنند سرمایه‌های بانک‌ها به سمت تولید هدایت شود.

امام جمعه عسلویه از حضور کاروان خدمت استانداری بوشهر در شهرستان عسلویه قدردانی کرد و ادامه داد: با ابتکار استاندار بوشهر کاروان خدمت به شهرستان جم و عسلویه آمدند و معاونین استاندار و مدیران کل دیدار مردمی با مردم داشتند و به شعار مردمی بودن دولت جامه عمل پوشیدند.

وی اضافه کرد: این اقدام ثمرات ارزشمندی خواهد داشت. دور تا دور مصلا مدیران کل ادارات استان نشسته بودند و در حال رسیدگی به مشکلات مردم و پاسخگویی بودند. استاندار بوشهر هم در فرمانداری با جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی شهرستان نشست داشتند که کار بسیار خوبی بود.

هاشمی‌نژاد با تبریک ۹ اردیبهشت روز شوراها بیان کرد: کسی که در معرض رأی مردم قرار گرفت و انتخاب شد باید پایدار و وفادار بماند و گوششان باز باشد و تعلل نکنند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر عسلویه از لحاظ عملکرد مورد سوال مردم هستند. مردم گلایه دارند عمر شورا دارد تمام می‌شود و خدمت قابل توصیف و بیانی مشاهده نمی‌شود و معلوم نیست در این مدت چه کرده‌اند که خودشان باید از خود دفاع کنند و گزارش بدهند.

امام جمعه عسلویه تاکید کرد: مرتب شهردار عوض می‌کنند انگار شهردار کارگر بقالی است. نزدیک سه سال گذشت و چیزی به عمر شورا نمانده است؛ عملکرد شورا باید زیر ذره بین باشد چرا شهرداران استعفا می‌دهند.

مسؤولان بی خیال کارنامه این دوره شورای عسلویه نباشند. کوچه‌ها خاموش و پر از چاله است، فردای قیامت باید جواب بدهند، اینها دارند مسیر اشتباه می‌روند. مدیران استانداری باید در این زمینه رسیدگی کنند. پرونده‌های قطوری برده اند ولی نتیجه این پرونده‌ها چه شد. از شوراهای دیگر منطقه که خدمت می‌کنند تلاش دارند تشکر و قدرانی می کنم‌.

کد خبر 6089097

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است