Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@22:59:04 GMT

رونق کسب و کار با استفاده ی صحیح از موقوفات

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۱۲۵۱

رونق کسب و کار با استفاده ی صحیح از موقوفات

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست با تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه‌ی زلزله و ابراز همدری با بازماندگان آنان، به رویکرد مثبت اوقاف گیلان اشاره کرد و افزود: هدف همه‌ی ما خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنان است.

وی با بیان اینکه خدمت صحیح و خالصانه به مردم بسیار ارزشمند است گفت: نهاد وقف با دارا بودن احکام شرعی بسیار مترقی وظایفی را برای خدمتگزاران این عرصه معین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان به وجود موقوفات عام و خاص در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: احکام وقف شرایط را برای بهره‌برداری صحیح از این موقوفات معین کرده که می‌توان در جهت رونق کسب و کار مردم از آن بهره گرفت.

وی اظهار داشت : تسهیل شرایط برای کسب منافع توسط مردم از موقوفات می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف واقف کمک کند.

استاندار گیلان واگذاری حق انتفاع املاک موقوفه‌ی درآمدزا به مردم را اقدامی بسیار پسندیده دانست و افزود: با تحقق این اقدام که بخش اول از وظایف اوقاف است می‌توان به اهداف مهم دیگر تعیین شده برای این نهاد که انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی است دست پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: حضور مردم در بقاع متبرکه‌ای که رونق گرفته است قطعاً باعث ایجاد روحیه‌ی مضاعف و نگرش مثبت مردم نسبت به موقوفات می‌شود.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه همدلی و همراهی می‌تواند مسیر را برای استفاده‌ی مطلوب از نهاد وقف هموار کند گفت: باتوجه به وجود شرایط اقتصادی و طبیعی گیلان در استفاده‌ی ظرفیت عظیم موقوفات می‌توان از مشارکت بخش خصوصی نیز در توسعه‌ی این حوزه بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه درآمدزایی از موقوفات، عدم اتکاء به اعتبارات دولتی را منجر می‌شود افزود: در این میان باید آن موقوفاتی که نمی‌توانند درآمدزا باشند را حفظ و به صورت صحیح از آن بهره‌برداری کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار ارائه طرحی که شامل تمامی جزئیات حوزه‌ی وقف باشد شد و گفت: این طرح می‌تواند تمامی نیازها و امکانات موجود حوزه‌ی وقف گیلان را مشخص کند.

وی بر لزوم مشارکت مردم در همه‌ی موضوعات به صورت سازمان یافته و دقیق تأکید وتصریح کرد: مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و نظرخواهی از آنان قطعاً راهگشا و بسیار ارزشمند است.

استاندار گیلان افزود: اگر مردم در گام اول به ارائه‌ی ایده‌های خود بپردازند قطعاً در گام‌های بعدی و اجرای برنامه‌ها نیز همکاری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اتکاء کامل به فکر، ذهن و فعالیت‌های داخل سازمانی نمی‌تواند همه‌ی اهداف و کارهای موجود را محقق کند.

دکتر سالاری به آغاز سفرهای شهرستانی خود از هفته‌ی آینده برای بررسی مشکلات موجود اشاره و خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته از حضور در بین مردم در موضوعات مختلف منافع بسیاری مشاهده کردم و معتقدم که حضور در بین آنان در بیشبرد اهداف بسیار موثر است.

در این نشست مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان با ارائه گزارشی از میزان موقوفات موجود در استان گفت: گیلان با دارای 941 بقعه‌ی متبرکه در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

حجت الاسلام ستار علیزاده به وظایف و مأموریت‌های اوقاف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 11 پروژه‌ی عمرانی در دستور کار اوقاف قرار دارد که باتمام آن علاوه بر ایجاد 300 شغل جدید باعث رونق کسب و کار نیز می‌شود.

وی به آغاز هفته‌ی وقف از 26 آبان اشاره و خاطر نشان کرد: ستاد هفته‌‌ی وقف در استان گیلان تشکیل شده و در این هفته 176 عنوان برنامه برگزار خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است

فرماندار شهرستان میرآباد با بیان اینکه توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است، گفت: توسعه هر شهر ملاک مهمی برای ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای میرآباد و نلاس که با محوریت بررسی مسائل شهری ترتیب یافته بود، اظهار کرد: توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است.

وی افزود: توسعه هر شهر ملاک مهمی برای ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی بوده و وجود اقدامات بهتر نشانگر موفقیت در این خصوص است.

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: انتظار داریم مجموعه شورا و شهرداری‌های دو شهر همکاری‌های شایان توجهی در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های شهری را داشته باشند و در ایده‌های مبلمان شهری با یکدیگر همفکری کرده و برای پیشبرد بهتر امور از تجربیات و همچنین نظرهای کارشناسی یکدیگر بیش از پیش استفاده کنند و این همکاری و هماهنگی بر مبنای احترام متقابل در توسعه خدمات‌رسانی راهگشا باشد.

خضری آمادگی کامل خود را به منظور همکاری‌های لازم در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری به هر دو مجموعه مدیریت شهری در جهت ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان اعلام کرد و ادامه داد: در سایه تعامل می‌توان سریع‌تر به اهداف تعیین شده رسید.

وی با تأکید بر اینکه فرصت مسئولیت در راستای خدمت به شهروندان را باید قدر دانست، یادآور شد: باید به مطالبات مردم اهمیت داده و آن‌ها را پیگیری و نیازهایشان را پاسخگو باشیم و این امر در سرلوحه امور قرار گیرد.

خضری تصریح کرد: شهرداری‌ها چون مستقیم با مردم در ارتباط بوده و در خط اول خدمتگزاری به شهروندان هستند باید نقش خود را در ایجاد رضایتمندی عمومی در سطح جامعه به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 751576

دیگر خبرها

  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز