Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا - زنجان - مدیر کل انتقال خون استان زنجان گفت: یکهزار و 450 واحد پلاسمای خون از این استان برای زلزله زدگان استان کرمانشاه برای تامین بخشی از کمبودها در این بخش ارسال شد.

سیامک اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان اعلام فراخوان سازمان انتقال خون کشور مبنی بر نیاز مبرم به گروه های خونی اولویت دار، مردم این استان نیز با حضور در پایگاه های انتقال خون نسبت به اهدای خون مبادرت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآوری کرد: روز گذشته /دوشنبه/ 249 نفر به مراکز اهدای خون در شهرهای زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد 182 نفر موفق به اهدای خون شدند و 13 نفر نیز اهدای پلاسما داشته و علاوه بر آن 400 نفر نوبت دهی شدند که در روزهای آتی برحسب نیاز اقدام به اهدای خون خواهد شد.
اسدی افزود: حضور و مشارکت مردم این استان نیز امروز/سه شنبه/ برای اهدای خون نیز رضایتبخش بود اما با توجه به اعلام سخنگوی سازمان انتقال خون، اهداکنندگان برای ذخیره حجم خون اهدایی می توانند بصورت عادی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
وی بیان کرد: ذخایر خونی مورد نیاز با مدیریت مناسب تامین شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان ابراز امیدواری کرد، هم استانی ها با واحد جذب و برنامه ریزی برای نوبت دهی همکاری داشته باشند تا در روزهای سرد سال با کاهش ذخایر خونی مواجه نشویم.
به گفته وی، نیاز به فراورده های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است و عموم مردم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
به گزارش ایرنا، با توجه به وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه و اعلام سازمان انتقال خون ایران، مبنی بر نیاز به گروه های خونی مورد نیز به ویژه o منفی مردم این استان نیز مشارکت فعالانه ای داشتند.
سال گذشته 30 هزار و 217 نفر به پایگاه های انتقال خون این استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن 2.1 درصد افزایش داشته و از این تعداد 23 هزار و 374 نفر موفق به اهدای خون شدند.
94 درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
سالانه حدود 23 هزار واحد فرآورده خونی در این استان تولید و مورد استفاده بیماران قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است