Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصميم روز گذشته شورای شهر كاملا قانونی و بر اساس مقررات بوده و تصويب تصميم گرفته شده، توسط مراجع قانوني از جمله كميته انطباق در اين خصوص خروج موضوعي دارد. به گزارش جنوب نیوز مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کنار گذاشتن نیروهای بازنشسته باعث شد شورای شهر بوشهر در اقدامی شجاعانه انتخاب خود که تنها چندماه از آن می گذرد را کنار گذاشته و برای احترام و اجرای قانون تهمت ها و تخریب ها را به جان بخرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز گذشته جلسه فوق العاده شورای شهر بوشهر برای تصمیم گیری جهت ماندن یا رفتنِ میگلی نژاد برگزار شد و پس از چند ساعت بحث و گفتگو با رویت مدارک در نهایت شش تن از اعضای شورا صلاحیت میگلی نژاد برای ماندن در شهرداری را احراز نکردند.

جالب این که نزدیک ترین حامیان میگلی نژاد هم در این جلسه نه رای موافق وی و نه مخالف دادند بلکه با رای ممتنع خود نشان دادند آنان نیز در پذیرش مستندات شهردار بوشهر دچار تردید هستند.

به هر حال؛ روز گذشته شورای شهر بوشهر با شش رای موافق و سه رای ممتنع بر عدم احراز صلاحیت میگلی نژاد برای ماندن در شهرداری رای داد و اگرچه رای منتخبین مردم کاملا قانونی است اما برای احترام به مدیری که خود انتخابش کرد، نتیجه نهایی را به کمیته انطباق فرمانداری سپرد.

متاسفانه از روز گذشته تاکنون رسانه هایی که نزدیک به شهرداری بوشهر بوده و از خوان گسترده آن ارتزاق می کردند به تخریب شورا پرداخته و با غیرقانونی دانستن تصمیم منتخبین مردم، آن را سیاسی قلمداد کردند.

این گروه که ظاهرا هنوز نمی دانند از لحاظ حقوقی هر يك از شرايط قانوني احراز صلاحیت شهردار از تكاليف و وظايف شورای شهر است، به منتخبین مردم تاختند و سعی دارند با تحت فشار قراردادن شورای شهر به اهداف خود برسند.

قانون، احراز یا عدم احراز صلاحیت شهردار را به شورا تكليف کرده است و این موضوع هيچ نيازي به تاييد مرجع خاصي ندارد، ضمن این که به موجب راي هيات عمومي ديوان عدالت اداري، اين موضوع كاملا تشريح و با ابطال قسمت مذكور از ماده ٤ آيين نامه اجرايي شرايط احراز  تصدي سمت شهردار، به تمامي بحث هاي عملي و نظري در اين خصوص پایان می دهد.

بنابراین بر اساس قانون، تصميم روز گذشته شورای شهر كاملا قانونی و بر اساس مقررات بوده و تصويب تصميم گرفته شده، توسط مراجع قانوني از جمله كميته انطباق در اين خصوص خروج موضوعي دارد.

نگاهی به رفتار روز گذشته اعضای شورا به ویژه شش عضوی که به عدم احراز صلاحیت میگلی نژاد رای دادند نشان می دهد این اعضا از جسارت و شجاعت لازم برخوردار بودند و اگرچه می دانستند برخی به بهانه این که هنوز از امضای حکم میگلی نژاد زمان زیادی نگذشته، ممکن است آنان را مورد آماج حملات و تخریب های خود قرار بدهند اما با به جان خریدن آن، امضای خود را پس گرفته و نشان دادند به قانون و عهدی که با مردم بسته اند، وفادارند.

به بیان دیگر این اعضا می توانستند با نادیده گرفتن قانون، توپ را به زمین دیگر دستگاه ها انداخته و باصطلاح آب هم از آب تکان نخورد اما رفتار آنان نشان داد برای مصالح شهر و شهرداری با کسی تعارف ندارند.

هدف از نوشتن این چند سطر حمایت یا عدم حمایت از شهردار یا شورا نیست اما رسانه ها و فعالین اجتماعی می بایست عنایت داشته باشند که نباید خود را مقابل رای منتخبین مردم قرار داده و فضایی ایجاد کنند که از این پس اعضای شورا در تصمیم گیری هایشان مردد شده و به خاطر تخریب ها و تهمت ها نظرات خود را شفاف بیان نکنند زیرا این رفتار در نهایت منجر به پنهان کاری و معامله بر سرِ حق و حقوق شهروندان خواهد شد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری