Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:21:31 GMT

آمادگی انتقال خون به استان های زلزله‌زده را داریم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۲۲۳۲

آمادگی انتقال خون به استان های زلزله‌زده را داریم

معاون سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: تاکنون اعلام نیازی به اداره کل انتقال خون استان برای ارسال خون و فراورده های خونی به مناطق زلزله‌زده نشده است اما آمادگی لازم را برای انتقال خون به استان های غربی کشور را داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حسنی، معاون سازمان انتقال خون خراسان رضوی در گفت و گو با نبض شهر، با بیان اینکه تاکنون اعلام نیازی به اداره کل انتقال خون استان برای ارسال خون و فراورده های خونی به مناطق زلزله‌زده نشده است، اظهار داشت: آمادگی لازم را برای انتقال خون به استان های غربی کشور را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به ایام شهادت امام رضا(ع) و پیامبر اکرم(ص)، طرح «نظر خون» برای خیرینی که قصد اهدای خون در این ایام را دارند راه اندازی شده است تا درصورتی‌که این افراد در یک روز خاص به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان موفق به انتقال خون نشدند، با ثبت نام در این طرح بتوانند در یک زمان دیگر بدون قرار گرفتن در صف انتظار اهدای خون داشته باشند.

حسنی با تاکید بر اینکه اهدای خون امری واجب و نیاز همیشگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و محدود به یک زمان خاص نمی شود، افزود: با توجه به مشارکت خوب مردم فهیم خراسان رضوی، ذخایر خون استان در وضعیت مناسبی قرار دارد اما لازم است برای حفظ این ذخایر خونی، مردم خیر به پایگاه های اهدای خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

معاون سازمان انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: ذخایر خونی باید در یک حد ثابت باقی بمانند تا در صورت بروز مشکلاتی همچون زلزله اخیر در غرب کشور، بتوانیم جوابگوی نیازهای درمانی استان و سایر هموطنان در صورت نیاز باشیم.

وی در خصوص آدرس پایگاه های فعال اهدای خون در مشهد اعلام کرد: پایگاه امام رضا(ع), ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید, نبش خیابان شیرازی3, طبقه منهای یک مجتمع تجاری امید، پایگاه شهید کریمی, بلوارشریعتی 28، پایگاه میلاد, بلوار استقلال, بین استقلال 2 و 4، پایگاه مهر, نبش ابوطالب 33 در نوبت صبح از ساعت 7:45 الی 12:45 و پایگاه امام رضا(ع) و امید در دو نوبت صبح و عصر از ساعت 14:30 الی 18:45 آماده پذیرش از داوطلبان اهدای خون هستند.

حسنی با تاکید بر اینکه اهدای خون منوط بر مناسبت ها و ایام خاصی نیست، گفت: از تمام افرادی که واجد شرایط هستند دعوت می شود تا منتظر مناسبت های خاصی نباشند و در طول سال به طور مداوم به این امر خدا پسندانه اقدام کنند.

معاون سازمان انتقال خون خراسان رضوی در خصوص برنامه های این سازمان در روز شهادت امام رضا(ع) و پیامبر اکرم(ص) افزود: 4 پایگاه امام رضا در ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید در ابتدای خیابان شیرازی و دو اتوبوس سیار خونگیری در ابتدای خیابان بیت المقدس و خسروی در شیفت صبح از ساعت 8 تا 13 آمادگی پذیرش داوطلبان هستند.

وی در پایان با اشاره به کمبود گروه های خونی منفی، گفت: در حال حاضر نیاز بیشتری به گروه های خونی O منفی و A منفی داریم لذا از داوطلبانی به دارای این دو گروه خونی هستند دعوت می شود تا با اهدای خون خود جان هموطنان خود را نجات دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه به طول ۶۷۰۰ متر کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده‌ی استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام را از اهم مواردی دانست که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد و افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

کد خبر 747450

دیگر خبرها

  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر