Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی کنگره واکاوی آموزش پرستاری گفت: برنامه‌ریزی‌هایی که طی ۱۰سال گذشته برای آموزش پرستاری تدوین شده است، موافقین و مخالفینی دارد که دلایل آنها اغلب مبتنی بر سوءتعبیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمید پیروی در افتتاحیه همایش واکاوی آموزش پرستاری، اظهارداشت: آموزش پرستاری در ایران بیش از یک قرن قدمت دارد که در طول این سال ها دستخوش تغییرات زیادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیر تحولات در حوزه پرستاری در ده سال اخیر است که بسیار قابل توجه است. 

وی افزود: تحولات عظیم در حوزه پرستاری در طی ده سال اخیر سبب شد که تمرکز این کنگره را به این موضوع اختصاص دهیم.

پیروی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌هایی که در طی ده سال گذشته برای آموزش پرستاری تدوین شده است، موافقین و مخالفینی دارد که دلایل موافقت یا مخالفت آنها اغلب مبتنی بر سوءتعبیر است زیرا هیچ برنامه‌ای به طور کامل مثبت و منفی نیست و هرکدام فواید و نواقصی دارد.

وی تصریح کرد: ما در این کنگره از صاحب‌نظران،موافقین و مخالفین برنامه‌های اخیر دعوت کرده ایم تا ضمن هم‌اندیشی اطلاعات موثق خودشان را به اشتراک بگذارند و نقاط ضعف این برنامه ها شناسایی و برطرف کنند.

دبیر علمی کنگره واکاوی آموزش پرستاری اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت اصلی دانشگاه پرستاری و مامایی آموزش است، تصمیم گرفته شد کنگره های این دانشکده که عر دو سال یکبار برگزار می‌شود بر اساس موضوع آموزش باشد. بر همین اساس عنوان کلی کنگره،  واکاوی آموزش پرستاری در نظر گرفته شد و هر بار با یک عنوان اختصاصی برگزار می‌شود که در کنگره امسال این عنوان به چالش‌ها و فرصت‌ها در تحولات ده سال اخیر اختصاص یافت.

پیروی ادامه داد:  اینکه نهادهای دولتی چگونه می‌توانند در آموزش پرستاری نقش داشته باشند را در این کنگره مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی افزود: اکنون تحصیلات در حوزه پرستاری به اندازه‌ای رسیده است که توانسته این شغل را در جایگاه مناسب تثبیت و تقویت کند. کارآمدی برنامه‌های آموزشی پرستاری و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی خواهیم کرد.

پیروی گفت: یکی از تحولات مهم در حوزه پرستاری، آیین‌نامه هیئت علمی بالینی بود که پس از اجرایی شدن  نقاط ضعف آن اشکار شد.

وی همچنین افزود: بیش از صدوهفتاد دانشکده  پرستاری و مامایی در کشور داریم و باید نقش و برون داد آنها را مورد بررسی قرار داد.

پیروی گفت: نزدیک به هشتاد مقاله به دبیرخانه ارائه شد که از این تعداد حدود پنجاه مقاله به صورت پوستر درآمده و دوازده مقاله هم در طول این کنگره سه روزه به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، با اشاره به نقش پررنگ بانوان در حرفه پرستاری گفت: در دنیا ۹۰ درصد پرستاران را بانوان و ۱۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، اما در کشور ما پذیرش دانشجویان مرد افزایش یافته و ۷۵ درصد پرستاران، زن و ۲۵ درصد آنها، مرد هستند.

وی ادامه داد: جمعیت بزرگ بانوان در این حرفه نشان از تأثیرگذاری زنان در اجتماع دارد و نیاز به توجه خاص به این گروه را بیشتر می‌کند.

عبادی گفت: ماهیت شغل پرستاری، سخت و دشوار است، زیرا خدمت پرستاری لحظه‌ای متوقف نشده و مراقبت از بیمار در شیفت‌های پی در پی ادامه دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی، در زمینه پیگیری فرآیند نگارش لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران، افزود: این لایحه به انجمن‌های پرستاری ارسال شده و در این زمینه نیاز به حمایت بیشتری داریم.

وی گفت: امیدواریم پس از تدوین لایحه نهایی و چکش کاری آن در وزارت بهداشت، از ظرفیت‌های نهاد ریاست جمهوری برای ابلاغ آن نیز بهره ببریم تا خدمات سلامت توأم با حفظ کرامت مردم و پرستاران، با کیفیت بالا به جامعه ارائه شود.

کد خبر 6094491 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • جذب بیش از صد و پنج هزار معلم جدید
  • پرستاری یک شغل سخت و دشوار است/ ۷۵ درصد پرستاران ایران زن هستند
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد