Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@17:25:45 GMT

نخستین جشنواره گلابتون هرمزگان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۴۳۴۳

نخستین جشنواره گلابتون هرمزگان برگزار می‌شود

دبیر جشنواره گلابتون هرمزگان از برگزاری نخستین دور این رویداد هنری فرهنگی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، زهرا اردیبهشتی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره گلابتون با حمایت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل صنایع دستی استان، در ایام‌الله دهه مبارک فجر سال‌جاری در هرمزگان برگزار می‌شود و تمامی افراد از شهر و روستا که دارای مهارت گلابتون دوزی هستند بدون هیچ محدودیت سنی می‌توانند در جشنواره گلابتون شرکت کنند، ماحصل این کار، گواهینامه حضور در جشنواره و همچنین گواهینامه حضور در کار را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنا به قول مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، به افراد برگزیده در این جشنواره گواهینامه مهارتی اعطا خواهد شد، افزود: البته قطعا ادارات دیگری نیز تمایل به همکاری در این جشنواره دارند، اما هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند و امید است به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره، ما را حمایت کنند.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای طوفان همچنین با بیان اینکه یک جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره نیز در رشته‌های صنایع دستی قرآنی، مسابقه و کلاس‌های آموزشی برنامه‌هایی خواهد داشت که با همکاری مرکز طوفان اجرایی می‌شود.

وی افزود: کسانی که در زمینه معرق، چوب، دوخت‌های سنتی، صنایع دستی تلفیق با قرآنی دارند می‌توانند در مسابقات جشنواره قرآن و عترت شرکت کنند.

این بانوی کارآفرین که از سوی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان چهره ماندگار در آموزش و سفیر طلایی در رشته‌های صنایع دستی معرفی شده است ابراز داشت: زنانی که در کارگاه ما تحت آموزش قرار می‌گیرند قشری از جامعه هستند که مشکلات زیادی را به دوش می‌کشند.

اردیبهشتی با بیان اینکه فعالیت‌های صنایع دستی در هرمزگان را با توجه به مبانی و اهداف اقتصاد مقاومتی که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری است دنبال می‌کنیم، افزود: هنگامی که مشاهده می‌کنیم رهبر انقلاب دو سال پشت سر هم را با عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری می‌کنند نشان دهنده اهمیت این موضوع است و مسئولان استان بایستی از کسانی که چرخ‌های اقتصاد مقاومتی را به حرکت در می‌آورند حمایت کنند.

وی، استان هرمزگان را استانی آسیب‌پذیر خواند و تصریح کرد: با توجه به پایین بودن سطح سواد تعداد زیادی از بانوان در روستاها و به منظور جلوگیری از رونق مشاغل کاذب، باید این قشر آسیب‌پذیر را آموزش و بازار کار را برای آنان فراهم کرد.

انتهای پیام/

R7720/P1486/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد

  احمد علی سرحدی  در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی چابهار اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌ عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.

مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ۱۰ نفر از همسالان خود هستند.

اختتامیه جشنواره "سفیران سلامت" در چابهار برگزار شد

سرحدی افزود: همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.

وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.

مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است