Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:46:35 GMT

ضرورت راه‌اندازی شرکت قطار حومه‌ای یزد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۴۵۳۲

ضرورت راه‌اندازی شرکت قطار حومه‌ای یزد

رییس شورای اسلامی یزد با بیان این که بررسی نحوه اجرای طرح‌های قطار حومه‌ای و مدیریت پساب شهری از جمله موارد مهم در سومین جلسه شورای اسلامی یزد است،‌گفت:‌ راه‌اندازی شرکت قطار حومه‌ای یکی از ضرورت‌های اجرایی در راستای تقویت مدیریت شهری و حمل و نقل است.

به گزاش ایسنا، «حمیدرضا قمی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت‌ انجام طرح مطالعاتی قطار حومه‌ای در شورای شهر یزد، اظهار کرد: طی صحبت‌های اولیه با مسئولین راه‌آهن و ضرورت این اقدام در راستای سهولت رفت و آمد مردم در شهرستان‌ها، راه آهن آمادگی خود را برای کمک در اجرای طرح قطار حومه‌ای اعلام نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت همکاری مسئولان راه‌آهن یزد و شهرداری‌های استان، افزود: در صورت انجام برخی آزادسازی‌ها راه‌آهن آمادگی خود را برای ریل گذاری اعلام و شورای استان هم همکاری در این مورد اعلام آمادگی کردند.

رییس شورای اسلامی شهرستان یزد راه‌اندازی شرکت قطار حومه‌ای را یکی از ضرورت‌های اجرایی در این راستای تقویت مدیریت شهری و حمل و نقل داخل استان دانست و بیان کرد:‌ توسعه مدیریت شهری مستلزم همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

بیان موضوعاتی نظیر ضرورت ساماندهی اتباع خارجی در یزد، ساماندهی مهمانشهر، تقویت مدیریت پساب شهری، توسعه فضای سبز و همچنین ساماندهی نحوه فعالیت کسب و کارهای اینترنتی و طرح‌های جدید تاکسی از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد بوده که در جلسان بعدی در مورد نتایج آنها بحث و گفت و گو می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه «حسین سلطانی» به عنوان خزانه دار شورای اسلامی شهرستان یزد انتخاب شد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس

ایسنا/مازندران رئیس شورای شهر چالوس با اشاره به توجه مدیریت شهری به توسعه همه جانبه بخصوص توسعه زیرساختی در شهر، گفت: کارهای زیرساختی، مدیریت قوی و اتاق فکر قوی دغدغه اصلی مدیریت شهری چالوس است.

آرش رضوی امروز، ۸ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت مدیریت  شهری در جهت توسعه در چالوس اظهار کرد: اولویت با اقدامات زیرساختی است و در کنار آن کارهای واکسی از جمله مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی و جمع آوری زباله و سایر اقدامات انجام می‌شود.

وی تلاش در جهت کاهش بار ترافیکی معضل همیشگی چالوس را از مهم‌ترین اقدامات برشمرد و گفت: محدودیت کوه، جنگل و دریا موجب شده است چالوس یک شهر خطی باشد.

رضوی با بیان اینکه این شهر تنها شهری است که تمامی فضای ساحلی شهری آن باز است، تصریح کرد: برای رفاه شهروندان از رودخانه چالوس تا سردابرود مسیر پیاده رو و دوچرخه رو احداث خواهد شد و تا پایان امسال از پل آب‌نما به رادیو دریا متصل و مسیر ۱۷ شهریور به رادیو دریا کوتاه خواهد شد.

رئیس شورای شهر چالوس، روشنایی معابر و بلوارهای سطح شهر و پیاده روها را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد صرف خرید  روشنایی و حدود ۲۰ میلیارد برای نصب آن شد که در حال انجام است.

رضوی  پیاده رو سازی و مکانیزه کانال را از دیگر اقدامات دانست و یادآور شد: در رادیو دریا ۳۷ کیلومتر کانال کشی برای پیاده روسازی انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت معابر چالوس به حجم اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای عدالت محوری انجام شد، بیان کرد: امسال بوستان‌ها و پارک‌ها درعلویکلا، دارمیشکلا، شمال آباد، اشکاردشت و آبرنگ به‌زودی تجهیز و بهسازی می‌شود.

رئیس شورای شهر چالوس به تملک ۳۶ هزار متر برای ساختمان جدید شهرداری با همکاری سپاه خبر داد و یادآور شد: حیاط و فضای ساختمان جدید شهرداری باید به عنوان بوستان مرکزی شهر تبدیل شود و همه مردم از آن استفاده کنند.

رضوی خاطرنشان کرد: کشتارگاه سنتی چالوس از دغدغه‌های مردم و بویژه منطقه عسل‌سر و فرج آباد است که با احداث کشتارگاه صنعتی جدید در فضای جدید در مرزن آباد این معضل بزرگ برطرف خواهد شد و مدیریت شهری در نظر دارد بخشی از فضای کشتارگاه را در زمینه بوستان و فضای بازی و بخشی هم به مزار یوسف رضا اختصاص دهد.

وی از دیگر خدمات مدیریت شهری در چالوس را حل معضل زباله دانست و گفت: با پیگیری مدیریت شهری محل دفع زباله در نواب تعطیل و با کمک فرماندار به زباله سوز نوشهر انتقال یافت.

رئیس شورای شهر چالوس از تصویب بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شورا خبر داد و افزود: از این میزان بودجه ۲۷۰ میلیارد تومان بودجه جاری و مابقی برای کارهای عمرانی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود